AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #1 Skrevet 9. mai 2018 Jeg vurderer å søke om barnebidrag fra barnefar. Grunnen til at jeg ikke har gjort det tidligere er fordi far i ny og ne kjøper ting eller har gitt meg en sum. Av og til. Jeg vet han ikke har super god råd, så det spiller også inn. Han har sagt han skal fiske opp i gjeld osv. Men nå har det gått så mange år, og jeg vurderer å ta det videre. Er redd han skal bli rasende og slem. Men han ser bare barnet noen timer, endag i uka. Så jeg føler han blir nødt til å bidra. Skal jeg ta det via. Nav? Ønsker ikke ta det opp med han flere ganger. Anonymkode: da899...256 1
altflyter Skrevet 9. mai 2018 #3 Skrevet 9. mai 2018 Gå via nav og betal det lille vederlaget du må for å få dem til å kreve det inn. Det er det enkleste! 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #4 Skrevet 9. mai 2018 Kan han nekte, og si at han innimellom/skjelden gang, har gitt meg en sum? Det fungerer ikke lengre at han bidrar når det passer for han. Men jeg vet han kommer til å bli fly forbanna. TS. Anonymkode: da899...256
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #5 Skrevet 9. mai 2018 Han kan ikke nekte, han har like stor plikt som deg til å forsørge barnet deres. Anonymkode: 4eeb7...32c
Britt Banditt Skrevet 9. mai 2018 #6 Skrevet 9. mai 2018 Han kan ikke nekte. Han er pliktig til å betale bidrag (med mindre han tjener altfor lite/ingenting), og hva han har betalt før har ingenting å si.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #7 Skrevet 9. mai 2018 Ta det via nav. https://www.nav.no/no/Person/Familie/Barnetrygd+og+kontantstotte/barnetrygd han kan ‘nekte’ i den forstand at han inkebetaler regningene, men da blir det tvangstrekk direkte fra lønnsslippen hans. Å opparbeide seg gjeld til Staten (Nav) er ikke så smart. De tar også skattepengene. Husk å huke av for bidragsforskudd, da kan du i det minste få noe dersom far ikke betaler til forfall. Anonymkode: c76a7...4ff
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #8 Skrevet 10. mai 2018 Har sendt elektronisk søknad i dag. Noen som vet hvor lang tid det kan ta? Ts. Anonymkode: da899...256
SesameStreet Skrevet 10. mai 2018 #9 Skrevet 10. mai 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har sendt elektronisk søknad i dag. Noen som vet hvor lang tid det kan ta? Ts. Anonymkode: da899...256 Spørs hvor du bor. Jeg tittet meg bare raskt gjennom nå. Saksbehandlingstiden ligger på alt fra 3-6 måneder. I Oslo er saksbehandlingstiden satt til 4 måneder. I Akershus er det oppgitt 6 måneder.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #10 Skrevet 10. mai 2018 Tror det tok maks 1-2 mnd før vi fikk svar. Anonymkode: 110e4...793
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå