AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #1 Skrevet 9. mai 2018 Får de da tilgang til det som står på minjournal.no eller får de tilgang til mer? Hva er det de ser etter? Hva er det de trenger å vite? Dette er i forbindelse med en uføretrygdsøknad. Ber de også om uttalelser fra legene, skal de svare på om man fortjener uføretrygd? Noen som vet? Anonymkode: 094c4...90c
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #2 Skrevet 9. mai 2018 Ganske sikker på at de ber om uttalelse fra lege og spesialister uansett, ja. Hvordan satte du i gang prosessen, var det NAV som foreslo det? Anonymkode: 34c05...1ee
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #3 Skrevet 9. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ganske sikker på at de ber om uttalelse fra lege og spesialister uansett, ja. Hvordan satte du i gang prosessen, var det NAV som foreslo det? Anonymkode: 34c05...1ee Etter 18 år på arbeidsavklaringspenger ble vi enig om at nok var nok. Jeg greide ikke lenger være aktiv jobbsøker. Anonymkode: 094c4...90c
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #4 Skrevet 9. mai 2018 11 minutter siden, AnonymBruker said: Etter 18 år på arbeidsavklaringspenger ble vi enig om at nok var nok. Jeg greide ikke lenger være aktiv jobbsøker. Anonymkode: 094c4...90c 18 år? Ja da er det på tide. Litt usikker på hvor mye av journalen din de kan se, men det vil jo hjelpe deg at de har mest mulig dokumentasjon. Hadde vært bra om du fikk legen med på laget også, som kanskje kan hjelpe deg å finne frem det som er relevant. I mitt tilfelle måtte jeg finne frem og levere gammel dokumentasjon selv, siden jeg hadde byttet lege. Anonymkode: 34c05...1ee
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #5 Skrevet 9. mai 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får de da tilgang til det som står på minjournal.no eller får de tilgang til mer? Hva er det de ser etter? Hva er det de trenger å vite? Dette er i forbindelse med en uføretrygdsøknad. Ber de også om uttalelser fra legene, skal de svare på om man fortjener uføretrygd? Noen som vet? Anonymkode: 094c4...90c Lurer du på om nav kommer til å be om journalinsyn eller har Nav gjort dette? Når due er hos lege, psykolog eller andre helsearbeidere så sender de inn takster med diagnoser på hvorfor du har vært hos legen, psykologen m.m. Diagnoser kodes også. Alt dette blir samlet i et eget arkiv, kronologisk. Ber Nav om innsyn i journal hos fastlege så er det noe de vil granske nærmere. Enten ved deg eller ved legens eller andres journalførsel eventuelt også refusjonspraksis. Kan du konkretisere hva som er tilfellet? Er spørsmålet tenkte eller hendt? Anonymkode: f7213...7a0
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #6 Skrevet 9. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: 18 år? Ja da er det på tide. Litt usikker på hvor mye av journalen din de kan se, men det vil jo hjelpe deg at de har mest mulig dokumentasjon. Hadde vært bra om du fikk legen med på laget også, som kanskje kan hjelpe deg å finne frem det som er relevant. I mitt tilfelle måtte jeg finne frem og levere gammel dokumentasjon selv, siden jeg hadde byttet lege. Anonymkode: 34c05...1ee De har fått dokumentasjon fra Ullevål sykehus. Saksbehandler mente de hadde nok grunnlag og dokumentasjon. Jeg blir bare nysgjerrig på hva de har hentet av informasjon. Ikke alt jeg vil at saksbehandler skal lese om meg. Sensitive opplysninger. Anonymkode: 094c4...90c
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #7 Skrevet 9. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lurer du på om nav kommer til å be om journalinsyn eller har Nav gjort dette? Når due er hos lege, psykolog eller andre helsearbeidere så sender de inn takster med diagnoser på hvorfor du har vært hos legen, psykologen m.m. Diagnoser kodes også. Alt dette blir samlet i et eget arkiv, kronologisk. Ber Nav om innsyn i journal hos fastlege så er det noe de vil granske nærmere. Enten ved deg eller ved legens eller andres journalførsel eventuelt også refusjonspraksis. Kan du konkretisere hva som er tilfellet? Er spørsmålet tenkte eller hendt? Anonymkode: f7213...7a0 Se svar over. Saksbehandler har hentet nok dokumentasjon sier hun. Tenker det er det som jeg har kjennskap til selv via minjournal eller kanskje er det skriv jeg ikke har sett som bare er mellom nav og legen? Anonymkode: 094c4...90c
Gjest making.a.mess Skrevet 9. mai 2018 #8 Skrevet 9. mai 2018 Tenker du må la den kjepphesten gå og ikke tenke på hva saksbehandler får vite. Når du har søkt ufør så er tiden med saksbehandler over og du trenger aldri snakke med henne igjen.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #9 Skrevet 9. mai 2018 De skal jo bare ha relevante opplysninger, NAV trenger ikke å vite at du hadde gonore når du var 20. Eller sliter med så store smerter under menstruasjonen at du må ha smertestillende med trekant. Anonymkode: 7da6b...c83
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #10 Skrevet 9. mai 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Se svar over. Saksbehandler har hentet nok dokumentasjon sier hun. Tenker det er det som jeg har kjennskap til selv via minjournal eller kanskje er det skriv jeg ikke har sett som bare er mellom nav og legen? Anonymkode: 094c4...90c Når det er slik det henger sammen så ser jegningen grunn til at Nav skal be om innsyn i din komplette lege- og sykehusjournal. Enkleste du gjør er å snakke med legen din om hva Nav har og kan be om innsyn i.vanligvis i ukompliserte saker så stoler Nav på legenes fremstilling av helseforhold. Her har jo også Nav fulgt deg gjennom ekstremt lang tid. Anonymkode: f7213...7a0
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #11 Skrevet 9. mai 2018 Da jeg sendte inn min søknad gikk jeg og fastlegen min gjennom journalen min sammen og plukket ut det som var relevant. Ingenting annet ble oversendt. Anonymkode: 8417a...e68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå