Gå til innhold

Ghostet han på nettdating etter avtalt å møtes, bør jeg si beklager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen uker siden skrev jeg med en mann på nettdating og avtalte en dag vi kunne møtes. Vi avtalte ikke konkret tid og sted men skulle komme nærmere tilbake til det. Så ghostet jeg han.
Vi hadde ikke skrevet mange meldinger, det var snakk om 3-4 korte meldinger over 2-3 dager, så vi hadde ingen sterk relasjon akuratt og ikke hatt noen personlige samtaler, kun avtalt å ta en drink for å se om vi hadde kjemi til å ha sex.
Når dagen nærmet seg angret jeg og følte meg ikke vel med å møte han, og jeg skammet meg så mye over å ha avtalt noe med han at jeg bare unngikk å logge på og fortrengte det hele.
Jeg har ikke turt å logge på i etterkant og det er noen uker siden nå men jeg vil inn på nettstedet igjen for å se etter andre. Jeg vet at han har skrevet til meg i etterkant for jeg får beskjed på mail om det men kan ikke se hva han har skrevet. Går ut fra at det er noe som "Skulle vi ikke møtes?" "Synd vi ikke møttes, skal vi finne en annen dag å avtale som passer bedre?" eller lignende.

Skal jeg svare han eller fortsette å ignorere han når jeg først har ghostet han? Hva svarer jeg? Sannheten om at beklager jeg feiget ut og er ikke klar for å møtes allikevel, eller pynter litt på det og sier at jeg ble syk den helgen men har funnet en annen nå/reiser til utlandet så det passer ikke  å avtale nytt treff? Eller må jeg møte han av sympati om jeg først skal svare han igjen?

Anonymkode: 175d9...d34

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal svare,  så kan du vel bare beklage at du feiget ut, og ikke er så klar for dette som du trodde.  

Ikke behov for noe sympatimøte. 

Anonymkode: bf449...e74

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du mangler tydeligvis grunnleggende folkeskikk siden du faktisk spør på KG at du skal svare en person du hadde avtalt å møte. Selvfølgelig skal du svare.... 

Anonymkode: ef644...0bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mangler tydeligvis grunnleggende folkeskikk siden du faktisk spør på KG at du skal svare en person du hadde avtalt å møte. Selvfølgelig skal du svare.... 

Anonymkode: ef644...0bd

Det har jo gått flere uker nå, og jeg hadde ikke noe relasjon til mannen. Vi utvekslet kun en og en setning , ikke noe personlig. Ingen følelser innblandet og jeg kjenner han ikke. Så egentlig er det ingen selvfølge å svare nei.

Menn kan ikke se seg berettiget til å få svar fra en kvinne bare fordi de vil det , men jeg ser jo at det var feigt av meg å feige ut uten å gi lyd fra meg.

Hadde såklart ikke gjort det om vi faktisk hadde avtalt tid og sted, eller om vi hadde chattet noe mer sammen i forkant og faktisk blitt kjent med hverandre over nett. Avtalen var slik: "Skal vi ta en drink på lørdag og se hva som skjer?" "Ja ok, vi snakkes nærmere, ha det fint så lenge".  Og resten av meldingene før det var like korte.

AnonymBruker
Skrevet

Dette avslører kanskje en god del av ''logikken'' til jenter som du skriver:

Men kan ikke kreve forklaring på ghosting selv om de vil.

Og mitt svar er:

Nei, det har ingenting med at de VIL ha en forklaring: dette er 100 % på ditt ansvar: det er regelrett i mot alle sosiale normer og folkeskikk å bare ghoste!

Anonymkode: b4d69...6b5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du får bare beklage til han. Men hvorfor kan du ikke møte han senere? Han har jo ikke gjort noe galt.

Anonymkode: c3307...0cb

Skrevet

Logg inn, les meldingen fra ham, trenger ikke beklage, men det er redelig av deg å forklare - at dette ikke var noe for deg allikevel.

Syntes ikke du har gjort så mye galt, egentlig. Dere har jo, som du selv sier, såvidt oppretter en relasjon.

Da er ikke annet å forvente, at motpart kan trekke seg unna, skulle noe begynne oppleves som ubehagelig :klem:

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får bare beklage til han. Men hvorfor kan du ikke møte han senere? Han har jo ikke gjort noe galt.

Anonymkode: c3307...0cb

For å være helt ærlig så er det fordi jeg skrev med han den første dagen på fylla og han er overhode ikke min type edru. Jeg trodde jeg skulle klare å ha sex med han bare for moroskyld, men merker at det klarer jeg ikke når jeg hverken er fysisk eller emosjonelt tiltrukket.

AnonymBruker
Skrevet

Han fortjener å få et svar.

Anonymkode: 5f84a...16f

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig merkelig tråd. 

Det AR du i det hele tatt spør om dette flere uker etterpå, viser jo bare at underbevisstheten din sier "jeg har gjort noe galt". 

Logg inn. Beklag for at du forsvant og brøt avtalen, og takk nei til videre møte. 

Du må ikke gjøre dette. Men hvis du gjør det, viser du for deg selv og ham at du er eldre enn 13 år. 

Anonymkode: 314ea...024

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal svare bør du i det minste være ærlig og ikke få et nytt bullshit-svar. Jeg syns du bør sende han en melding og si sorry og at du ikke er interessert. Strengt tatt burde du gjort dette før du ghostet han, men det er jo for sent..

Anonymkode: 42f6f...1b0

AnonymBruker
Skrevet
På 9.5.2018 den 17.00, AnonymBruker skrev:

For noen uker siden skrev jeg med en mann på nettdating og avtalte en dag vi kunne møtes. Vi avtalte ikke konkret tid og sted men skulle komme nærmere tilbake til det. Så ghostet jeg han.

Ikke bli overrasket når du og blir ghostet av en annen herre i fremtiden:ac:

Anonymkode: c7ea9...eba

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Haha! Så utrolig sant! :)

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det driter jeg i, bryr meg ikke om noen jeg ikke har møtt og kun chattet med i to tre dager et par korte meldinger. Er jo ingenting å ta personlig det, siden man trossalt ikke kjenner hverandre :)

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Det driter jeg i, bryr meg ikke om noen jeg ikke har møtt og kun chattet med i to tre dager et par korte meldinger. Er jo ingenting å ta personlig det, siden man trossalt ikke kjenner hverandre :)

Individuelle forskjeller der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...