AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #1 Skrevet 9. mai 2018 Jeg er utdannet journalist, med fem års ansenitet i dette yrket, men 15 års erfaring i arbeidslivet. I vinter startet jeg i ny jobb, som innholdsmarkedsfører i en stor, privateid bedrift innen finans og bankvirksomhet. Lønna jeg får er 515.000 i året. Dette var ganske mye opp fra min forrige jobb, som var innen reiselivet (hvor alt er dårlig betalt, stor sett) - så jeg sa meg fornøyd med tilbudet jeg fikk, og følte heller ikke jeg hadde det store forhandlingsgrunnlaget siden jeg hadde fortalt hva lønna i min forrige jobb var. i dag forteller en kollega meg, som jobber på samme avdeling og begynte samtidig som meg, st hun har 660.000 i året. Hun har riktignok en analytikerstilling - men vi har samme ansenitetsnivå. Nå føler jeg meg rett og slett litt lurt. Jeg «var grei» og fortalte hvor mye jeg fikk i min forrige jobb, og føler nå at de har «pisset litt på meg», ved å gi meg desidert lavest lønn på min avdeling. Jeg gjør en meget god jobb, og de er veldig fornøyd med meg så langt. Hva tenker dere? For lite lønn eller ok? Anonymkode: 5be11...369
Glitnir Skrevet 9. mai 2018 #2 Skrevet 9. mai 2018 Ansiennitet har ikke så mye å si. Så lenge dere har forskjellige stillinger og ansvar er det ikke så mye grunn til å sammenligne deg med henne. Ville heller sjekket med fagforening el.l. hva som er snittlønn i din type stilling. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå