AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #1 Skrevet 9. mai 2018 Hei! Ser det er flere stillinger innen miljøarbeid/terapeut hvor man MÅ ha lappen og bil og det har ikke jeg enda. Skjønner ikke helt hvorfor man må ha dette hvis man ikke må reise rundt og jobben er på et fast sted hele tiden. Så en stilling hvor de søkte etter miljøterapeut i en bedrift som driver med arbeidstrening for folk med ulike funksjonshemninger, og da får jeg ikke søkt på sånne type jobber bare fordi jeg ikke har lappen! Veldig frustrerende i grunn, passer ikke helt økonomisk med bilkjøp og alt det innebærer enda da jeg ikke har en jobb med høy nok inntekt. Anonymkode: 5d9cf...5fd
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #2 Skrevet 9. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Ser det er flere stillinger innen miljøarbeid/terapeut hvor man MÅ ha lappen og bil og det har ikke jeg enda. Skjønner ikke helt hvorfor man må ha dette hvis man ikke må reise rundt og jobben er på et fast sted hele tiden. Så en stilling hvor de søkte etter miljøterapeut i en bedrift som driver med arbeidstrening for folk med ulike funksjonshemninger, og da får jeg ikke søkt på sånne type jobber bare fordi jeg ikke har lappen! Veldig frustrerende i grunn, passer ikke helt økonomisk med bilkjøp og alt det innebærer enda da jeg ikke har en jobb med høy nok inntekt. Anonymkode: 5d9cf...5fd Funfact: «ingen reiseaktivitet» sto det i annonsen, men likevel er det krav om lappen og bil... Anonymkode: 5d9cf...5fd
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #3 Skrevet 9. mai 2018 Ring og spør, det er det enkleste. Anonymkode: 627a1...637 3
Ariam Skrevet 9. mai 2018 #4 Skrevet 9. mai 2018 Mange plasser det trengs miljøarbeidere e.l. bor det mennesker med feks psykisk utviklingshemming. En del av jobben innebærer sikkert å dra på ulike aktiviteter og derfor må de som jobber der ha lappen. Kan tenke meg det er noe av grunnen 😊 6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #5 Skrevet 9. mai 2018 20 minutter siden, Ariam skrev: Mange plasser det trengs miljøarbeidere e.l. bor det mennesker med feks psykisk utviklingshemming. En del av jobben innebærer sikkert å dra på ulike aktiviteter og derfor må de som jobber der ha lappen. Kan tenke meg det er noe av grunnen 😊 Såklart dette forstår jeg, tenkte mer de plassene det ikke er en del av jobben å farte rundt Anonymkode: 5d9cf...5fd
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #6 Skrevet 9. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Såklart dette forstår jeg, tenkte mer de plassene det ikke er en del av jobben å farte rundt Anonymkode: 5d9cf...5fd Alle boliger med utviklingshemmede drar rundt på ting. De skal på sin egen jobb, de skal i butikker, de skal til tusenfryd mm. Mange har egen bil og trenger noen som kan kjøre dene.Ansatte uten førerkort inskrenket deres liv. Anonymkode: b462b...5ae 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #7 Skrevet 9. mai 2018 Reiseaktivitet er ikke det samme som å kjøre litt rundt i arbeidstiden. Anonymkode: a904c...f6c 6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #8 Skrevet 9. mai 2018 De ville ikke kunnet kreve førerkort hvis ikke kjøring var en del av jobben. Anonymkode: d971a...79b 2
Gjest ti10 Skrevet 9. mai 2018 #9 Skrevet 9. mai 2018 De trenger sikkert noen til å kjøre brukerne rundt til ulike aktiviteter. Eller kanskje stedene ligger usentralt til og arbeidstidene ikke passer med kollektivtilbudet.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #10 Skrevet 9. mai 2018 Det er jo brukerne som skal kjøres rundt. Anonymkode: d4f66...b48 1
fresia Skrevet 9. mai 2018 #11 Skrevet 9. mai 2018 Jeg har ikke lappen, men jobber to steder hvor det står at man må ha førerkort når de lyser ut stillinger. Det teller veldig positivt om man har lappen, men det er som regel ikke et krav selv om det står det i utlysningen. Jeg jobber som miljøarbeider og vi drar på mange aktiviteter. Det at jeg ikke har lappen har aldri satt noen stopper for brukerne. Det er som regel noen andre med lappen på jobb - ellers så går vi eller ta buss. Siden jeg ikke har lappen er jeg vant med å gå, sykle eller ta buss/tog for å komme meg steder. Jeg ville søkt uansett 😊 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #12 Skrevet 9. mai 2018 13 minutter siden, fresia skrev: Jeg har ikke lappen, men jobber to steder hvor det står at man må ha førerkort når de lyser ut stillinger. Det teller veldig positivt om man har lappen, men det er som regel ikke et krav selv om det står det i utlysningen. Jeg jobber som miljøarbeider og vi drar på mange aktiviteter. Det at jeg ikke har lappen har aldri satt noen stopper for brukerne. Det er som regel noen andre med lappen på jobb - ellers så går vi eller ta buss. Siden jeg ikke har lappen er jeg vant med å gå, sykle eller ta buss/tog for å komme meg steder. Jeg ville søkt uansett 😊 Det er spørs om brukerene i det hele tatt kan ta buss eller gå. Hvis de ikke kan det er det nødvendig med lappen. Anonymkode: 34f14...6f4 1
boblevann Skrevet 9. mai 2018 #13 Skrevet 9. mai 2018 Det er nesten alltid en del av slike jobber å «farte litt rundt». Det betyr ikke at jobben har reiseaktivitet mener du hjemmesykepleien er en reisejobb? Det er det ikke.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #14 Skrevet 9. mai 2018 Nå vet jeg ingenting om arbeidshverdagen for miljøterapeuter, men generelt ser jeg ofte at førerkort er et krav i mange stillingsannonser, selv på typiske kontorjobber. For meg er det skikkelig kjipt, ettersom jeg har epilepsi og derfor ikke kan kjøre bil. På grunn av sykdommen har jeg tatt en utdanning der man jobber på kontor og ikke betjener noen maskiner eller transport av noe slag. Da er det skikkelig frustrerende at til og med slike jobber krever førerkort. Ikke lett for kronisk syke å komme i jobb da! Så skjønner frustrasjonen her... Du bør ringe og spørre, for det er ikke sikkert det egentlig er nødvendig. Stillingsannonser beskriver gjerne den ideelle søkeren, og de vet at de fleste søkerne ikke oppfyller absolutt alle kravene. Anonymkode: 7e3f8...c8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå