Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatoveringer og ser ikke på det som noe spesielt om man har eller ikke. Jeg hadde lyst på så jeg gjorde det, på samme måte som jeg har hull i ørene og iblant går med høye hæler. Det er et personlig valg og synes det er merkelig å legge så mye i det.

Anonymkode: 870a2...3bd

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så edgy, dyp, annerledes og unik du er  :nordvesta:

Anonymkode: cd6fc...884

Er hverken edgy, dyp, annerledes eller unik... Er helt vanlig... Og jeg slår et slag for det vanlige.. Ok, føler meg noen hakk mer unik enn alle de med dødningeskaller, roser, gotiske bokstaver, tribals, kirsebær, tegneseriefigurer, mangafigurer, vikinger, ørner, indianere, måner, ulver, ørner, barneansikter, etc... 

Anonymkode: 527be...e1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er hverken edgy, dyp, annerledes eller unik... Er helt vanlig... Og jeg slår et slag for det vanlige.. Ok, føler meg noen hakk mer unik enn alle de med dødningeskaller, roser, gotiske bokstaver, tribals, kirsebær, tegneseriefigurer, mangafigurer, vikinger, ørner, indianere, måner, ulver, ørner, barneansikter, etc... 

Anonymkode: 527be...e1a

Tror du liker ørner! 

Anonymkode: 05187...ebb

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes den er veldig spennende, denne holdningen til folk med tatoveringer. Lurer på hvor den kommer fra? Det er liksom en type folk som har veldig mye imot tattiser. Selv har jeg ingen tattiser, men kunne ikke brydd meg mindre om at andre har det.

• Liker 4
Gjest chisandra
Skrevet

Kjenner snart ingen uten en og annen tatovering, jeg. Tenker egentlig ikke noe over det, med mindre de sitter midt i trynet på folk ☺️

Skrevet

Det fine med alle de tatoverte menneskene i Norge er at hvis noen angriper oss så kommer de til å tro de har tatt feil og havnet hos maoristammene i stedet.

AnonymBruker
Skrevet

Regnskapssjef i stort og velkjent firma. Har sleeves ++. Er kvinne attpåtil. 

Anonymkode: 1248c...ad6

• Liker 2
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
55 minutter siden, Lava Anne skrev:

Jeg synes den er veldig spennende, denne holdningen til folk med tatoveringer. Lurer på hvor den kommer fra? Det er liksom en type folk som har veldig mye imot tattiser. Selv har jeg ingen tattiser, men kunne ikke brydd meg mindre om at andre har det.

Er sikkert de samme mekanismene som gjør at mange reagerer negativt på hipstere, "duckface", plastiske operasjoner osv. Det er vell bare sånn det blir når noen følger moter som for andre fremstår idiotisk. 

Skrevet
1 minutt siden, herzeleid skrev:

Er sikkert de samme mekanismene som gjør at mange reagerer negativt på hipstere, "duckface", plastiske operasjoner osv. Det er vell bare sånn det blir når noen følger moter som for andre fremstår idiotisk. 

Ja, jeg har møtt de som reagerer på dette, og som mener de selv kan merke disse for eksempel som sauer. Greia er bare at det er begynt å bli ganske sauete å stemple hipstere, duckface-folk etc., det er en trend i seg selv, og ofte føler disse menneskene at de har gjort en stor avsløring og tenker at de selv ikke på noen som helst måte er en del av den samme dynamikken. Det er tull, man er selvfølgelig bare et menneske og ofte like opptatt av oppmerksomhet og anerkjennelse bare på andre måter. Jeg har dømt duckface-damer og hipstere selv, i den troen at jeg var spesiell og en avslørende og smart person. men nå har jeg innsett at det er ganske mongo. Vi er del av en kultur og det slår inn i oss uansett om vi vil eller ei. Så jeg har gått tilbake til den gode gamle neglelakken. Foretrekker å være overflatisk utenfor heller enn inni personligheten min.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 9.5.2018 den 13.29, AnonymBruker skrev:

Har du sett at nesten alle som driver med UFC og MMA slossing, og alle som sitter i de værste fengslene i mellom og sør amerika har tatoveringer ofte overalt på kroppen?

De mest fjottete og minst intelligente menneskene er i mine øyne de som "pynter" seg med tatoveringer. 

Nå har jeg satt det litt på spissen, så da regner jeg med at du forstår at det ikke gjelder alle. 

Det er uansett helt klare trekk på hvor smart en person er og hvor mange tatoveringer personen har. Ville nok vært meget skeptisk til å stifte bekjentskap med noen som har behov for å brenne inn identitet i huden. 

Anonymkode: 4533b...9aa

Har du sett at de fleste som rakker ned på andre, ofte tror alt for godt om seg selv, er ekstremt trangsynte å egoister? 

De mest fjottete og minst intelligente menneskene i mine øyne er de som må rakke med på andre for å føle seg bedre. 

Nå er det satt litt på spissen, så regner med du ser det ikke gjelder alle. 

Men det er uansett helt klare trekk på hvor selvgod å egoistisk en person er og hvordan h*n oppfører seg. Ville vært veldig forsiktig med å stifte bekjentskap med en slik person. 

Anonymkode: 1e6b7...e60

• Liker 7
Skrevet (endret)

Jeg har dessverre en tatovering jeg tok for over 20 år siden, men jeg skulle virkelig ønsket ar jeg ikke hadde hatt ! Jeg synes tatoveringer er stygge, og skammer meg over min. Heldigvis lar den seg skjule. Men vil aldri tatt en ny

Det man liker som ung, er ikke nødvendigvis like fint  når man blir godt voksen. Man forandrer smak og stil. Jeg vil ikke nå kle meg som jeg gjorde da jeg var 20, fordi tidene/motene /stil  forandrer seg også. 

Og til dere som sier det er så dyrt med tatoveringer og at det derfor er stilig,  så vet jeg om en del trygdede med masse tatoveringer også. Og svært mange ungdommer jeg kjenner, tok tatoveringer før de fikk utdannelse og jobb. 

Endret av tirben
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært punkrock-musiker fra jeg var stor nok til å holde en gitar, og er omtrent dekket i blekk. Før var det et statement om opprør mot samfunnet, en kode og et signal om hvem man var som person. Grønt og blått hår var en beskjed om at vi nekter å innrette oss etter tradisjonell konformitet. Vi VILLE være annerledes, og vi VILLE trå over grenser og fornærme folk.

Men.. I dag har normies snudd alt på hodet. Nå er det sinte feminister med grønt hår som blir FORNÆRMET over å bli "diskriminert" pga hårfarge. Og BI studenter med sleeves på begge armer som kun tar det fordi fotballheltene deres har det. Kvasihipstere med manbuns og ansiktstatoveringer som stemmer AP! :raven:

Svarte altså. Vi old school punkere tatoverte oss sånn av vi IKKE skulle se ut som dere streite normies. Det handlet om opposisjon og opprør. Men sånn har det blitt. I dag er det 1000 ganger kulere å være blekkløs. Det kule er å bryte med saueflokkmentaliteten og gå sin egen vei. Når jeg ser yngre folk i dag, så tenker jeg akkurat det samme som før. Bare at nå er de med tatoveringer kjipe PK-normies, og de blekkfrie er rebellene.   

De er ingen som er så flinke på å gjøre noe ukult som hordene av imitatorer som henger ca 20 år etter. 

Anonymkode: ddb30...610

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Er dekka med tusj fra topp til tå, har sikkert svidd av 300 000 kr på tatoveringer.

Driter i hva andre synes om det, har gjort det utelukkende fordi jeg har lyst.

Tjener bedre enn de fleste, er snill mot alle, og er et godt menneske, snart 50 år og fyller stadig vekk på med ny tusj der det er ledig plass på kroppen min. Har rent rulleblad, har høy moral og blir ansett som helt normal. Men er rett og slett hekta på tatoveringer, ikke verre enn det :)

Skrevet
6 minutter siden, tirben skrev:

Det man liker som ung, er ikke nødvendigvis like fint  når man blir godt voksen. Man forandrer smak og stil. Jeg vil ikke nå kle meg som jeg gjorde da jeg var 20, fordi tidene/motene /stil  forandrer seg også.

Veldig sant. Både at man utvikler seg som person, og at trendene forandrer seg. Det samme gjelder jo klesstil, men den er jo ikke noe permanent som er innprentet i huden... På 90-tallet kjente jeg to unge menn som hadde sånn «Barb Wire»-tatovering på sine veltrente overarmer (som Pamela hadde i den ufattelig elendige filmen). Jeg syntes det var skikkelig dust den gang, men de mente tydeligvis at det var kjempestilig. Tror ikke de føler seg like kjekke i dag...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

<snip>

I dag er det 1000 ganger kulere å være blekkløs. Det kule er å bryte med saueflokkmentaliteten og gå sin egen vei. Når jeg ser yngre folk i dag, så tenker jeg akkurat det samme som før. Bare at nå er de med tatoveringer kjipe PK-normies, og de blekkfrie er rebellene.

Jepp, i dag har det å være blekkløs nesten blitt et utsagn i seg selv. Det er lenge siden jeg sluttet å lete etter noe budskap i folks tatoveringer - de sier liksom ikke så mye uansett.

• Liker 2
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært punkrock-musiker fra jeg var stor nok til å holde en gitar, og er omtrent dekket i blekk. Før var det et statement om opprør mot samfunnet, en kode og et signal om hvem man var som person. Grønt og blått hår var en beskjed om at vi nekter å innrette oss etter tradisjonell konformitet. Vi VILLE være annerledes, og vi VILLE trå over grenser og fornærme folk.

Men.. I dag har normies snudd alt på hodet. Nå er det sinte feminister med grønt hår som blir FORNÆRMET over å bli "diskriminert" pga hårfarge. Og BI studenter med sleeves på begge armer som kun tar det fordi fotballheltene deres har det. Kvasihipstere med manbuns og ansiktstatoveringer som stemmer AP! :raven:

Svarte altså. Vi old school punkere tatoverte oss sånn av vi IKKE skulle se ut som dere streite normies. Det handlet om opposisjon og opprør. Men sånn har det blitt. I dag er det 1000 ganger kulere å være blekkløs. Det kule er å bryte med saueflokkmentaliteten og gå sin egen vei. Når jeg ser yngre folk i dag, så tenker jeg akkurat det samme som før. Bare at nå er de med tatoveringer kjipe PK-normies, og de blekkfrie er rebellene.   

De er ingen som er så flinke på å gjøre noe ukult som hordene av imitatorer som henger ca 20 år etter. 

Hahah, sliter med å ta dette seriøst.
Men om det er det -så er du vel en av de som ikke kan høre på en type musikk fordi ''vanlige folk'' liker det.

Skrevet
On 5/13/2018 at 5:04 AM, AnonymBruker said:

Jeg har mange tatoveringer og er medlem i Mensa... Hva gjør det meg til? Verdens dummeste mensamedlem?

Anonymkode: bc47b...0b3

E smarting med lurvete utseende :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes egentlig folk som dømmer så mange mennesker ut ifra noe så overfladisk fremstår som ganske uintelligente jeg da. 

Anonymkode: 18bcf...64a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, hind skrev:

E smarting med lurvete utseende :) 

Hvorvidt jeg ser lurvete ut bør du vel holde deg for god for å gjette på ettersom du ikke aner hva slags tatoveringer jeg har eller hvor de er plassert ;) 

Anonymkode: bc47b...0b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...