AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #1 Del Skrevet 9. mai 2018 Hei var hos fastlegen for å søke fødeplass. Jeg ville føde på Rikshospitalet men legen min sa at jeg hører til A hus. Jeg bor på Holmlia. Jeg trodde hele tiden at legen mener A hus som ligger på Lørenskog. Jeg sa ja til å velge A hus. I dag får jeg brev i posten og det står at jeg har fått plass på A hus som ligger i Ski!! Jeg trodde legen mente A hus som er på lørenskog. Jeg har aldri hørt om noen som har født på ski. Er det noen på kvinneguiden som har født der og vil dele positive og negative opplevelser? Anonymkode: 3ff2b...d60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #2 Del Skrevet 9. mai 2018 Jeg holder til i Follo og jeg skal føde på Ahus. Har ikke hørt noe om at Ski er et alternativ. Jeg tror det må være en feil i brevet eller en dårlig måte å formulere seg på? Anonymkode: 79635...d61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #3 Del Skrevet 9. mai 2018 Hvis du skal føde på Ahus og bor i Follo, er det slik at en del får tilbud om at oul gjennomføres på Ski sykehus- for å slippe å måtte kjøre helt til Ahus. Men det er ingen fødeavdeling i Ski, så fødselen må skje på Ahus. Jeg er ganske sikker på at du må ha misforstått brevet- at det gjelder innkalling til ordinær ultralyd, og at DEN skal foregå i Ski. Når det er sagt, synes jeg det er litt rart at du skal føde på Ahus dersom du bor på Holmlia. Vi bodde på Holmlia tidligere, og jeg fikk to barn mens vi bodde der. Den første ble født på Rikshospitalet (dette var i 2012) fordi jeg ønsket det, og det er fritt sykehusvalg i Norge. Den andre er født på Ullevål (i 2014) fordi vi tilhørte Ullevål sykehus (og fordi jeg ikke var så veldig fornøyd med Rikshospitalet). Anonymkode: 96eb5...d14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Friendzone Skrevet 9. mai 2018 #4 Del Skrevet 9. mai 2018 Det er faktisk noe som heter Ski Sykehus, og tilhører Ahus. Men jeg ser heller ikke noen fødeavdeling der. https://www.ahus.no/steder/ski-sykehus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #5 Del Skrevet 9. mai 2018 Det er ikke fødeavdeling på Ski. Men det må være det er OUL der Anonymkode: a55e3...203 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #6 Del Skrevet 9. mai 2018 Takk til alle dere som har svart meg ☺ slik jeg har forstått så har jeg fått time for OUL på A hus som ligger i Ski. Mens fødeplassen er på A hus som ligger i Lørenskog. Har jeg rett? Veldig rart at dem ikke har skrevet dette klart og tydelig i brevet Ts Anonymkode: 3ff2b...d60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest making.a.mess Skrevet 9. mai 2018 #7 Del Skrevet 9. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk til alle dere som har svart meg ☺ slik jeg har forstått så har jeg fått time for OUL på A hus som ligger i Ski. Mens fødeplassen er på A hus som ligger i Lørenskog. Har jeg rett? Veldig rart at dem ikke har skrevet dette klart og tydelig i brevet Ts Anonymkode: 3ff2b...d60 Ski sykehus er i ski. Ahus er på lørenskog. Det er ikke noe som heter ahus ski. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #8 Del Skrevet 9. mai 2018 Ski sykehus ligger under Ahus. Det er ikke et eget sykehus. Derfor står det sånn. Så du skal ha OUL på Ahus avd. Ski sykehus, og føde på Ahus. Anonymkode: 28a84...954 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #9 Del Skrevet 9. mai 2018 14 minutter siden, making.a.mess said: Ski sykehus er i ski. Ahus er på lørenskog. Det er ikke noe som heter ahus ski. Ski er ikke et eget sykehus, det er Ahus avdeling Ski. Anonymkode: a55e3...203 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #10 Del Skrevet 9. mai 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ski er ikke et eget sykehus, det er Ahus avdeling Ski. Anonymkode: a55e3...203 Det er vel ikke Traktoren som er ute å kjører igjen? Anonymkode: 1e077...2b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #11 Del Skrevet 10. mai 2018 14 hours ago, AnonymBruker said: Det er vel ikke Traktoren som er ute å kjører igjen? Anonymkode: 1e077...2b7 Hæ? Anonymkode: a55e3...203 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 10. mai 2018 #12 Del Skrevet 10. mai 2018 (endret) 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk til alle dere som har svart meg ☺ slik jeg har forstått så har jeg fått time for OUL på A hus som ligger i Ski. Mens fødeplassen er på A hus som ligger i Lørenskog. Har jeg rett? Veldig rart at dem ikke har skrevet dette klart og tydelig i brevet Ts Anonymkode: 3ff2b...d60 De har selvsagt skrevet dette klart og tydelig i brevet. Det er bare du som ikke har skjønt det. Jeg har fått samme brev og det var ikke vanskelig å forstå. Endret 10. mai 2018 av Dorey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #13 Del Skrevet 10. mai 2018 Det er fritt sykehusvalg, så teit av legen sin å si at måtte føde på Ahus hvis du ville føde en annen plass. Jeg sogner også til Ahus, men vil føde på Ullevål, så søkte og fikk plass der gjennom jordmor. Anonymkode: cae99...b30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå