Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først; ønsker IKKE innlegg generelt mot å ta sol! 

Har bestemt meg for å være så politisk ukorrekt at jeg skal ta solarium for å få en litt god grunnfarge. Dere som tar sol og kan dette, hvor ofte bør jeg gå?

Anonymkode: c0950...8af

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken hud har du? 

Veldig lys

Lys

Lysbrun 

Oliven

Mørk

Hvilken hårfarge har du? Rødt, blondt eller mørkt?

Anonymkode: 987e8...c6a

Skrevet

Dette blir jo litt personavhenging, men Brun&Blid anbefaler i hvert fall annenhver dag til du har fått den fargen du ønsker, og det funker vel egentlig bra. Så kan du trappe ned alt avhengig av hvordan du vil vedlikeholde. Begynn med 15min og øk til 25-30 når du blir vant til det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger av hvilken hudtype du tilhører. Har du melkehvit hud og rødt hår og aldri blir brun skal du ikke sole deg i solarium.  Ellers starter man med 7-10 min et par ganger i uka. Så øker man til 10-12 ,deretter 12-15  hvis huden tåler det kan du øke til 18-20 . Ta aldri oftere enn annenhver dag. Blir du rød/brent  venter du til det har gått helt over før du tar ny soltime.  Dusj før sol . Ellers lurt å exfoliere og skrubbe huden for døde hudceller i dusjen et par dager før man går igang med soling.  Og ellers exfoliere huden en til to ganger i uka. Da får man en dypere farge som varer istedenfor å flasse bort. Solariumkrem er fint å bruke for å få fortgang i sakene. Ellers bruk solariebriller/beskytt øyne.  Og vil også anbefale å bruke faktor i ansikt, hals og bryst siden huden der er tynnere. 

Anonymkode: 7c8a5...bbe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pleid å ta 20 minutter en gang i uken ognår jeg får ønsket farge går jeg 1 gang i mnd.
Men ingen jeg kjenner tar sol så lenge, de får sjokk når jegsier 20 min. 12 er "max" vanligvis.

Anonymkode: 8b27b...353

Skrevet
På 9.5.2018 den 11.33, AnonymBruker skrev:

Først; ønsker IKKE innlegg generelt mot å ta sol! 

Har bestemt meg for å være så politisk ukorrekt at jeg skal ta solarium for å få en litt god grunnfarge. Dere som tar sol og kan dette, hvor ofte bør jeg gå?

Ville tatt 15min første gang og kjent hvordan det virker. Blir du ikke veldig rød, øk gradvis mot 30min og ta annenhver dag etterhvert. 

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, beyonce_1 skrev:

Ville tatt 15min første gang og kjent hvordan det virker. Blir du ikke veldig rød, øk gradvis mot 30min og ta annenhver dag etterhvert. 

Det er galskap å starte på 15 minutter.  Og man skal aldri ligge lenger en 20 minutter etter at man har økt tiden.  Det står faktisk på informasjon på solariumet. Man starter veldig lavt avhengig av hudtype.  

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er galskap å starte på 15 minutter.  Og man skal aldri ligge lenger en 20 minutter etter at man har økt tiden.  Det står faktisk på informasjon på solariumet. Man starter veldig lavt avhengig av hudtype.  

Det går helt fint! 

Skrevet

Enig i at 15 minutter kanskje er i meste laget første gang hvis en er vinterblek og helt uherdet i huden. Prøv med 7-8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan man bruke normal solkrem når man tar sol? De selger jo bare sånne spesialsolkremer.. 

Anonymkode: 8634d...e31

Skrevet (endret)
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man bruke normal solkrem når man tar sol? De selger jo bare sånne spesialsolkremer.. 

Selvsagt kan du det, men du blir jo mindre brun om du bruker solkrem med faktor. Det blir rart å betale for f eks 30min og bruke faktor så det tilsvarer 15.. 

Endret av Missfitness
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Missfitness skrev:

Selvsagt kan du det, men du blir jo mindre brun om du bruker solkrem med faktor. Det blir rart å betale for f eks 30min og bruke faktor så det tilsvarer 15.. 

Ikke hvis man har tatoveringer. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hvis man har tatoveringer. 

Neida, men da har du jo en konkret grunn. 

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, Missfitness skrev:

Neida, men da har du jo en konkret grunn. 

Ja, og det var derfor jeg spurte om jeg kunne bruke normal solkrem. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kom hjem fra 2 uker i Thailand for en drøy uke siden, har fått en veldig god brunfarge der. Tenkte jeg skulle vedlikeholde den så godt som mulig fremover, og tok sol i går. Ble skuffet, følte ikke at det "tok" noe særlig i det hele tatt, ble nesten ikke varm engang! Tok 16 min på B&B.. jeg må kanskje ta lenger?

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Missfitness skrev:

Det er jo enkelte områder av kroppen som trenger mer beskyttelse, eksempelvis ansiktet. 

Anonymkode: c6b67...324

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo enkelte områder av kroppen som trenger mer beskyttelse, eksempelvis ansiktet. 

Anonymkode: c6b67...324

Ansiktet trenger ikke mer beskyttelse, tvert imot! Fordi huden i ansiktet er herdet, er nettopp ansitsolen sterkere enn resten av solariumet..!

Men er uansett enig at det er lurt å beskytte ansiktet, men det gjør man enklest ved å slå av ansiktsolen. 

Skrevet

Start med 6-10 minutter, og øk gradvis. Har du veldig lys hud, lyst hår, har masse fregner, osv. er det ikke lurt å ta så veldig lenge uansett. De anbefaler faktisk ikke sol til de veldig lyshudede, for de tåler det mindre enn de med mørkere hud/de som får fort farge.

Jeg har brunt hår og får lett farge, så jeg starta med 10-12 i begynnelsen og har økt gradvis til 18-20 minutter. Det er det meste jeg tar, og jeg trenger bare tre runder før jeg får ønsket farge. Vedlikeholder det med å enten ta sol 1 gang per uke i en liten periode, eller lar være å ta på noen uker før jeg deretter tar tre runder. :)

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kom hjem fra 2 uker i Thailand for en drøy uke siden, har fått en veldig god brunfarge der. Tenkte jeg skulle vedlikeholde den så godt som mulig fremover, og tok sol i går. Ble skuffet, følte ikke at det "tok" noe særlig i det hele tatt, ble nesten ikke varm engang! Tok 16 min på B&B.. jeg må kanskje ta lenger?

Du kan nok ta en god del lengre siden du allerede er ganske brun. Det kan også hende du har truffet en dårlig solseng hos Brun&Blid, der er det mange med dårlig effekt! 

AnonymBruker
Skrevet

Tok 30 min i dag for første gang på et år, brun med en gang og litt skille allerede. Skal ta igjen om ei uke så har jeg bygd opp litt farge før sommeren.

Anonymkode: 478aa...135

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...