AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #1 Skrevet 9. mai 2018 Jeg har tvillinger som går på ungdomsskolen. De klarer seg veldig bra faglig. Men bekymrer meg for den ene tvillingen angående det sosiale. Den ene tvillingen ( tvilling 1) har fått masse venner ( både de gamle og nye venner). Er på farten hele tiden og blir godt likt. Den andre tvillingen ( tvilling 2 ) har slitt med å få seg nye venner. H*n har to gamle venner som går i en annen klasse, men er lite med dem og. De fleste i den nye klassen på ungdomsskolen har fått nye venner bortsett fra mitt ene barn. H*n er ikke med noen i klassen. H*n har aldri hatt problemer tidligere, det startet nå på ungdomsskolen. Heldigvis er h*n flink på skolen, idrett og andre ting. Virker ikke lei seg, men heller ikke flink til å ta kontakt med andre på fritiden, virker som h*n venter at andre skal ta kontakt. Tror ikke eller har inntrykk av h*n bli mobbet. Men trekker seg unna selv. Tanken slo meg her om dagen at h*n savner å henge med tvillingen ( tvilling 1 ) . De har et veldig bra og tett søsken bånd. Når vi er på ferie så har de veldig kjekt i sammen og legger ikke merker til at andre "barn/ungdom" prøver å bli kjent med dem. Trenger råd for å få ene barnet mitt mer engasjert i å bli kjente med andre. Er dette "normalt" at ungdom trekker seg unna? Tenker at det sosiale er mer viktig enn å være god på skolen. Anonymkode: a685e...46c
Gjest GoldenLioness Skrevet 9. mai 2018 #2 Skrevet 9. mai 2018 Har du snakket med han? Spurt hvordan han har det?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #3 Skrevet 9. mai 2018 Har spurt flere ganger, Hvordan det går med h*n og om h*n kan høre med den og den om de kan finne på noe i sammen. Også spurt hvorfor h*n ikke tar kontakt med de i klassen. De er så kjedelige får jeg til svar. Anonymkode: a685e...46c
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #4 Skrevet 9. mai 2018 Kan H*n ikke henge med tvillingen sin på fritiden innimellom da? Det gjorde vi(er tvilling selv) i friminuttene og etter skole, ellers er det viktig å motivere til å be med på kino/bowling/pizza/film etc selv om H*n synes de i klassen er "kjedelige". Jeg er litt for å ha tvillinger i samme klasse om foreldrene vet de er knyttet og de kommer fra samme vennegjeng der de blir delt og ene kanskje havner hos kjente mens den andre ikke. Såklart om tvillingene vil selv, de må ha litt å si om sitt👍 det er trygghet å ha tvilling, vi var veldig inkluderende for de som var utenfor "klikkene" i klassene våre og alle fikk bli med oss. Vi var delt og det var igrunn tungt i begynnelsen, men gikk seg til når vi var sammen på fritiden. Anonymkode: ff43d...aee
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #5 Skrevet 9. mai 2018 Takk for svar. De går i samme klasse, men det er gutt og jente jeg har. Men når det er bare de to så stråler hun. Jeg tenker at hun savner å ha venninner som har de samme egenskapene som han ( samme bølgelengde ) . Andre ( voksne )ser på henne som sterk og selvstendig. Vet at klassevenninner poster mye på sosiale medier om hva de gjør, men virker ikke som hun bryr seg. Eller så er hun flink til å skjule det. Anonymkode: a685e...46c
Gjest O.G. Skrevet 9. mai 2018 #6 Skrevet 9. mai 2018 Kan være den tvillingen er mer introvert og trenger litt mer fred og ro etter skolen.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #7 Skrevet 9. mai 2018 Dette problemet har jeg også og er redd det blir verre når de starter på ungdomsskolen om et år. Han ene er supersosial og får venner lett. Han andre sliter mer sosialt og har få venner. De går i samme klasse og har derfor felles venner nå, men ser jo at han ene er mer favorittisert enn han andre, han følger bare med. Det er veldig vondt å se sitt eget barn slite sosialt. Et problem vi har er krangling. Så vi har blitt anbefalt å la de gå i hver sin klasse på ungdomsskolen, rett og slett fordi de er lei av hverandre. De ser hverandre hele døgnet. Men jeg kjenner det er vanskelig, for han som sliter. Samtidig så kan jeg jo ikke legge det ansvaret på han som ikke sliter. Hva sier gutten din da? Har han noen tanker om dette? De har sikkert forskjellige interesser og når de er forskjellige kjønn så kompliseres det nok enda mer. Har du snakket med læreren? Anonymkode: 0fa3b...7d2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #8 Skrevet 9. mai 2018 Det er jenten som sliter da? Jeg ville tatt det opp med lærer om det er noen i klassen hun er mere sammen med enn andre, om de vennskapene virker som noe dere kan bygge litt på. Hos meg går tvillingene i ulike klasser og de var veldig klare for det etter 7 år i samme. Det var en befrielse fordi den ene er litt vaktsom ovenfor den andre. Mine deler mange venner men de er samme kjønn. Med gutt-jente utviklinger tenker jeg det er anderledes men du kan jo snakke med gutten om han kan ta litt ansvar og be jenten med til sine venner. Som tvillingmødre er vi litt privilegert, mye kan ordnes innad i huset i stede for å ringe rundt til foreldre. Anonymkode: 99146...0a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå