Gå til innhold

Hjelp til sekundærkilder i løpende tekst, får det ikke til!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Drive å skriver bachelor, og mine sekundærkilder ser ikke ut i løpende tekst.

Vi må bruke harword metoden, og jeg klarer ikke å gjøre det. 

Når jeg finner en bok med masse relevant stoff må jeg hele tiden henvise til noen andre, og jeg synes teksten blir vanskelig å lese. 

Nå har jeg igjen problem med denne setningen: Mikromakt er lite diskutert, da den ikke trenger å være synlig. (Christensen & Nilssen, 2006) Mikromakten kan forstås på bakgrunn av både den politiske og moralske rollen tjenesteytere inngår i. Det blir forklart av Lipsky (1980, som sitert i Christensen & Nilssen, S, 39) at velferdsstaten skaper de ytre rollene for omsorgen for psykisk utviklingshemmede gjennom sine sosialpolitiske retningslinjer».

Eller kan jeg skrive det på en bedre måte? 

5af2443342780_Bilde4.jpg.8067b93e1a86d559f2f3429071f476d5.jpg

Anonymkode: 11e39...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er ikke vant til Harvardstilen, men vær obs på at du bruker sitatmetode og kursiv skrift korrekt. Sjekk sokogskiv.no for tips. Ellers er det ikke bra å sitere kilder via annen litteratur, siterer du Lipsky bør det være primærkilden. Men kan du ikke diskutere med veileder om det du lurer på?

Anonymkode: 36539...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok, da tar jeg bort denne kilden. 

Jeg prøver å bruke mest mulig primærkilder men det er litt vanskelig å skaffe alle bøker.. Jeg har allerede 20 bøker jeg har lånt, og enda føler jeg ikke at det er nok.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er det ikke bra at jeg bruker sekundærkilder, da alle andre bøker inneholder slike henvisninger?

Flere som kan hjelpe meg med denne teksten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forslag: Christensen & Nilssen (2006) viser til hvordan mikromakt er lite diskutert, da den ikke trenger å være synlig. Videre beskriver de hvordan den kan forstås på bakgrunn av både den politiske og moralske rollen tjenesteytere inngår i. Lipsky referert i Christensen & Nilssen (2006, s. 39) forklarer det ved at gjennom sine sosialpolitiske retningslinjer skaper velferdsstaten de ytre rollene for omsorgen for psykisk utviklingshemmede. 

Det er jo en grunn til at det er noe som heter sekundærkilder, og det er ingenting galt med å bruke det en gang i blant! 

Anonymkode: 2855a...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...