Gå til innhold

Hvis man vinner 1 000 000 på panteautomaten...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

... må man få oppmerksomhet og komme i lokalavisa osv. da? 

Eller kunne jeg tatt med meg lappen, gått rett ut av butikken og hjem? 

Vet ikke hvordan gevinsten heves, men spørsmålet er om det er forventet og nærmet en plikt å bli stående mens den seierslyden kommer og bli lagt merke til av de som jobber der eller bare nysgjerrige kunder. (For den lyden er vel en annen enn den som kommer ved små gevinster?) 

Det står jo ikke avtalevilkår på skjermen, så jeg vil tro man kan stikke av med en gang hvis man vil, men er det noen som vet? 

Anonymkode: 2927a...7ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo starte med å lese her https://pantelotteriet.no/har-du-vunnet/

Gevinster inntil 1000 kr utbetales i kassa i butikken der du vant, ved høyere gevinst må du henvende deg til kundeservice i Pantelotteriet.

Hvorvidt noen legger merke til lyden fra panteautomaten avhenger vel av hvordan den er plassert i butikken - noen steder er det nærmest uungåelig og andre er det merkelig om noen får det med seg.

Anonymkode: ed6f3...944

AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på den vanvittige seiersfanfaren som kommer ut av automaten når du vinner 20 kroner (etter å ha pantet for 100), så tror jeg ikke lyden er særlig annerledes om du vinner 1 million.

Anonymkode: fa048...09c

• Liker 7
Gjest boblebrist
Skrevet

Haha, jeg har tenkt på det samme. Spiller pantelottertiet hver gang jeg panter, men har veldig lite lyst på oppmerksomhet hvis jeg skulle vinne. 

AnonymBruker
Skrevet

Var en som vant en gang som sa i et intervju at han vurderte om han ville stå frem eller ikke, så tror man kan velge. Men at mange sier ja fordi det kun er en million.

Vinner du mer enn 1000 kommer det også ut et «skjema» på lappen som du må fylle ut og sende til pantelotteriet eller noe sånn.

Anonymkode: dcea6...d91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt passe stresset om det hadde blitt en voldsom fanfare, og at flere visste at jeg gikk derfra med en mill i lomma. Hadde blitt litt redd for at noen ville true til seg lappen. 

Anonymkode: 7d15e...cfa

• Liker 8
Skrevet

Om man ser på https://pantelotteriet.no/vinnere/, så ser man at flere av de som har vunnet er anonyme. 
Vil tro at de fleste blir kontaktet i ettertid for en "samtale om hvordan det føltes" fra lotteriet selv. Men lokalavisen kan man lett nekte snakke med. 
Jeg kjøper alltid noen lodd på automatene, men jeg hadde også ønsket være anonym ved milliongevinst. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er selvfølgelig ingen som kommer til å vinne selve million-gevinsten. Selv om man panter for ett par hundre kroner, så "vinner" man som regel mindre enn hundre kroner. 

Anonymkode: dc039...d79

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er selvfølgelig ingen som kommer til å vinne selve million-gevinsten. Selv om man panter for ett par hundre kroner, så "vinner" man som regel mindre enn hundre kroner. 

Milliongevinsten har blitt vunnet minst èn gang allerede. 

Anonymkode: 06ca3...6b3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Den største gevinsten vinner man uansett ved å trykke på den vanlige knappen. Da vinner man nøyaktig det man har pantet for hver gang, man slipper en egen spesiell lyd, og over tid sparer man penger. 

Anonymkode: 344f0...974

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den største gevinsten vinner man uansett ved å trykke på den vanlige knappen. Da vinner man nøyaktig det man har pantet for hver gang, man slipper en egen spesiell lyd, og over tid sparer man penger. 

Anonymkode: 344f0...974

Du sparer ingenting, du får bare tilbake penger du allerede har betalt. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man går inn med to fulle sorte søppelsekker med panteflasker, kan man ta tre stk av gangen og forsøke lotteriet, eller er det begrensning på hvor lite man får pante av gangen da?

Anonymkode: 0ae8c...376

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis man går inn med to fulle sorte søppelsekker med panteflasker, kan man ta tre stk av gangen og forsøke lotteriet, eller er det begrensning på hvor lite man får pante av gangen da?

Anonymkode: 0ae8c...376

Det er ikke noen begrensninger, men sjansene dine for å vinne er like store om du trykker på knappen ved ver tredje flaske som om dersom du panter alt på en gang. 

Anonymkode: 3a2dc...2bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noen begrensninger, men sjansene dine for å vinne er like store om du trykker på knappen ved ver tredje flaske som om dersom du panter alt på en gang. 

Nei, sjansen er større for jo mer du panter før du trykker. Én flaske er verdt så og så mye. Det blir som å kjøpe lodd.

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, sjansen er større for jo mer du panter før du trykker. Én flaske er verdt så og så mye. Det blir som å kjøpe lodd.

Du misforstår svaret mitt. Poenget mitt var at sjansen for å vinne er like stor om man trykker på knappen etter f.eks. hver eneste flaske eller om en panter alle flaskene for så å trykke på knappen. Ja, det er som å kjøpe lodd, det var jo det som var hele poenget. 

• Liker 1
Gjest O.G.
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på den vanvittige seiersfanfaren som kommer ut av automaten når du vinner 20 kroner (etter å ha pantet for 100), så tror jeg ikke lyden er særlig annerledes om du vinner 1 million.

Anonymkode: fa048...09c

Jeg tenkte det samme. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du misforstår svaret mitt. Poenget mitt var at sjansen for å vinne er like stor om man trykker på knappen etter f.eks. hver eneste flaske eller om en panter alle flaskene for så å trykke på knappen. Ja, det er som å kjøpe lodd, det var jo det som var hele poenget. 

Sorry, da misforstod jeg svaret ditt, ja.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Milliongevinsten har blitt vunnet minst èn gang allerede. 

Lenke? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...