Gå til innhold

Barn og paradise-hotel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan hadde du reagert om barnet ditt/ungdommen sa at den ville melde seg på paradise hotel? Hadde du støttet eller prøvd å få han/hun til å skifte mening?

Anonymkode: 7b585...9c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde gjort alt i min makt for å forhindre det. Først med å prøve å snakke om negativiteten rundt det osv. Deretter mef trusler som feks med å gjøre det arveløs.

Anonymkode: 655cb...3c7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Barn og ungdom skal bli både popstjerner, skuespillere, toppidrettsutøvere osv. Hadde ikke brukt vesentlig energi på det. Hadde vært mer bekymret om det var blogger, for det kan de strengt tatt bare prøve seg på allerede nå.

Anonymkode: 9a1e0...136

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn og ungdom skal bli både popstjerner, skuespillere, toppidrettsutøvere osv. Hadde ikke brukt vesentlig energi på det. Hadde vært mer bekymret om det var blogger, for det kan de strengt tatt bare prøve seg på allerede nå.

Anonymkode: 9a1e0...136

For et fjernt svar. Blogger kan man i det minste tjene på uten å selge all verdighet.

Å ha Paradise på CVen er ikke akuratt positivt, jeg hadde aldri ansatt noen med noe slikt på CVen. 

Lov å tenke litt lenger enn å kun leve i nuet. Paradise forbinder jeg med løssluppen fest ungdom som kun tenker på sex, og alt fra det man kan voksen, moden og skikket for arbeid.

Anonymkode: f1bab...272

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare sagt "nei" og håpet at hun hadde kommet til fornuft. Jeg hadde virkelig gjort det jeg kunne for at hun skulle skjønne at Paradise Hotel er fullstendig utelukket å være med på. 

Og hadde hun allikevel insistert på at dette var noe hun ville og det var hennes liv og bla bla bla så hadde jeg også vært tydelig på at jeg virkelig ikke liker det og at jeg mener hun gjør noe dumt osv. 

Og hvis det hadde kommet til at hun hadde søkt og kommet inn og skulle være med så hadde jeg vært der for henne ved oppturer og nedturer selv om jeg ikke hadde likt at hun skulle være med. 

Anonymkode: 3eae4...458

AnonymBruker
Skrevet

Er da mange karriereveier som åpnes av å være med i PH (merk: diverse i utelivsbransjen, pr, osv). La nå de voksne barna deres gjøre som de vil. Om dere gjør barna arveløse når de gjør ting dere ikke liker så er dere motbydelige foreldre. Dere skal ikke diktere voksne barns liv.

Anonymkode: 32e22...c10

• Liker 4
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nå er det vel 18 års grense for å melle seg på....Og da er de myndige, så foreldrene kan ikke bestemme over barna sine og si nei, det får du ikke lov til.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er da mange karriereveier som åpnes av å være med i PH (merk: diverse i utelivsbransjen, pr, osv). La nå de voksne barna deres gjøre som de vil. Om dere gjør barna arveløse når de gjør ting dere ikke liker så er dere motbydelige foreldre. Dere skal ikke diktere voksne barns liv.

Jeg ser ikke på utelivsbransjen som karriere. PH deltagere ender opp som bartendere i Aya Napa, eller i beste fall blogger. De ender ihvertfall ikke opp som PR ansvarlig for et seriøst firma.  

Motbydelig forelder er nok du, som lar ungen din knulle og skjemme seg ut på nasjonal tv med en mulig fremtid som samfunnstaper. Er ingen oppegående barn av oppegående foreldre som er med på noe så tilbakestående som PH.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ser ikke på utelivsbransjen som karriere. PH deltagere ender opp som bartendere i Aya Napa, eller i beste fall blogger. De ender ihvertfall ikke opp som PR ansvarlig for et seriøst firma.  

Motbydelig forelder er nok du, som lar ungen din knulle og skjemme seg ut på nasjonal tv med en mulig fremtid som samfunnstaper. Er ingen oppegående barn av oppegående foreldre som er med på noe så tilbakestående som PH.

Deg om det.

Om mine foreldre prøvde å bestemme over mitt liv i voksen alder så hadde jeg kuttet dem ut tvert. Frihet over eget liv er å være samfunnsvinner.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sagt til mitt barn, at jeg betaler førerkort og hjelper til i utdannelsen. Men da er det uaktuelt med slike programmer. Vil ikke bestemme, men jeg vil på alle måter motivere til å ha de beste fremtidsutsikter! 

Anonymkode: 1614c...e25

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde gjort alt i min makt for å forhindre det. Først med å prøve å snakke om negativiteten rundt det osv. Deretter mef trusler som feks med å gjøre det arveløs.

Gjøre barnet ditt arveløst med å være med i et program? Det høres overdrevent ut ja... 

Anonymkode: 7b585...9c0

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du vel strengt tatt ikke gjøre uten å bruke opp alt du har. Tomme trusler. 

Anonymkode: 6c8ea...11e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

herregud det er lite vits i å prøve å bestemme over voksne barn sitt liv. Om mine foreldre hadde prøvd det så hadde jeg kuttet dem ut med engang. Du kan si at du ikke liker det, men du kommer alltid til å være der og støtte barnet ditt om det er noe. Jeg meldte meg selv på paradise hotel og kom videre, men jeg måtte takke nei da det skjedde dødsfall i familie rett før. Jeg studerer juss og jeg hadde nok gjort det selv om jeg hadde vært med på ph. 

Anonymkode: 8672b...16f

AnonymBruker
Skrevet

Om barnet mitt hadde sagt det hadde jeg nok bare smilt og sagt jada, og forklart at det er nok ikke så kult å være med der når han er 18 og at det da er det noe annet kult. Tenåring hadde jeg forklart mer om hva det vil si å være med på et slikt program. 

Barn kan drømme og tenke, det betyr ikke at de faktisk blir med på paradise. Må jo tenke litt realistisk og, er jo ikke sikkert at paradise går om 10år. Man trenger ikke kjefte og ta helt av pga en tåpelig ide de har der og da. Må ikke lage oppstyr av hver ting, noen ganger kan man jatte med og. 

Og ja, det er selvsagt forskjell på en 10åring og en 17åring.. 

Anonymkode: 7546f...b86

AnonymBruker
Skrevet

Du får trøste deg med at sjansen for at barnet ditt blir valgt ut er relativt liten

Anonymkode: 73793...16a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...