Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #1 Skrevet 25. februar 2005 Det er snakk om utregning av karakterpoeng her. Hva menes med: 1. For hvert fag på vitnemålet skal det regnes ut en middelverdi av delkarakterne i faget... 2. For de felles allmenne fagene skal bare delkarakterer på høyeste nivå regnes med i middelverdien av faget.... 3. Hva menes med middelverdi?? Takk for hjelpen
jolie Skrevet 25. februar 2005 #2 Skrevet 25. februar 2005 Midderverdi er karaktersnittet; summen av alle karakterer delt på antall karakterer. Fx: 5 + 5 + 4 + 4 = 18 : 4 = 4,5 For å få antall skolepoeng må du gange summen med 10 - altså 45 poeng. I tillegg til dette kommer fordypningspoeng, alderspoeng og evt andre poeng du har - men det var kanskje ikke det du spurte om
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #3 Skrevet 25. februar 2005 Men delkarakterene...Er det standpunkt og eksamenskarakter?
jolie Skrevet 25. februar 2005 #4 Skrevet 25. februar 2005 Vet du, det med delkarakterer vet jeg ikke - derfor svarte jeg ikke på det Men kan tenke meg at delkarakterer bare er de karakterene du fikk sisteåret (eller avsluttende fag) som gjelder. På mitt vitnemål ble disse slått sammen: jeg hadde fx engelsk alle tre årene, og bare karakterene for det siste året var gjeldende (enn så teit det var), men det sto bare en karakter på vitnemålet da. Hvor har du disse utsagnene fra da? Vitnemålet ditt eller skolesøknad? Hør med skolen der du gikk om det er noe ved vitnemålet ditt du ikke skjønner. På mange vitnemål står dessuten snittkarakteren utregnet.
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #5 Skrevet 25. februar 2005 Desverre står ikke dette på mitt. Jeg fant disse utsagnene i en brosjyre jeg fikk fra Samordna opptak, så jeg får spørre der eller på skolen jeg ikke om ingen andre vet. Takk for svar
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #6 Skrevet 25. februar 2005 Det skal regnes ut slik: Hvis du f.eks. har 5 i bokmål skriftlig standpunkt og 4 på eksamen er din middelkarakter i det faget 4,5. Dette skal du så gjøre med alle karakterene dine for å å ta gjennomsnittet av disse. Gjør snittet høyere hvis du har vært dårligere på eksamen enn standpunkt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå