AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #1 Skrevet 8. mai 2018 Jeg er litt bekymret for den psykiske helsen til et familiemedlem. Denne slektningen har vært langtidssykemeldt (grunnet fysisk skade), men jeg merker tydelig at dette tærer på psykisk. Har forsøkt å snakke med personen det gjelder, men nå må jeg rådføre meg med noen om hva jeg kan gjøre videre. Har vurdert å ringe mental helses vakttelefon, men litt usikker i forhold til taushetsplikt og det faktum at jeg blir nødt til å utlevere personen det gjelder. Har dere noen råd om hvor jeg kan rådføre meg med fagpersoner? Anonymkode: dcfff...fab
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #2 Skrevet 8. mai 2018 Du kan jo ringe kirkens nødhjelp og få råd om veien videre..💜 Anonymkode: 50725...c32
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #3 Skrevet 8. mai 2018 bestill time hos DIN lege og legg frem saken. Anonymkode: 89ddb...4d5
Frkwitch Skrevet 8. mai 2018 #4 Skrevet 8. mai 2018 Du kan sende bekymringsmelding til fastlegen vedkommende har. Da vil hun eller han få time og legen tar opp det du måtte være bekymret over. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #5 Skrevet 9. mai 2018 Takk for svar alle sammen! Min fastlege er elendig når det gjelder psykisk helse (been there done that) så hun kommer jeg ikke til å kontakte. Å kontakte fastlegen til personen det gjelder var en god ide, men jeg er redd personen vil føle at jeg «svikter» han. Han har stor tillit til meg, og har derfor fortalt meg mye om sine tanker og følelser. Er derfor redd det å kontakte fastlegen blir et tillitsbrudd. Kirkens nødhjelp høres også lurt ut, men hvordan er de i forhold til taushetsplikt? Anonymkode: dcfff...fab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå