Persephone Skrevet 8. mai 2018 #1 Skrevet 8. mai 2018 Jeg har en del vondt i håndleddet når jeg skriver mye, og er redd for at det kan være en senebetennelse. Hva kan jeg gjøre for å bedre det og for å stoppe det fra å bli verre?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #2 Skrevet 8. mai 2018 Jeg har hatt håndleddsbetennelse og måtte unngå belastning og også gi støtte. Men endte opp med medisiner. Anonymkode: 191a8...e33
Persephone Skrevet 8. mai 2018 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt håndleddsbetennelse og måtte unngå belastning og også gi støtte. Men endte opp med medisiner. Anonymkode: 191a8...e33 Hvordan kan jeg unngå belastning?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #4 Skrevet 8. mai 2018 Akkurat nå, Persephone skrev: Hvordan kan jeg unngå belastning? Ikke lett, men jeg måtte droppe trening blant annet. Har du noen formening om hva som gir smerte? Feks er det når du jobber på PC? Jeg kjøpte en støttebandasje/hanske (beklager, husker ikke navnet) på bandagisten. Det hjalp mye. Anonymkode: 191a8...e33
Persephone Skrevet 8. mai 2018 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke lett, men jeg måtte droppe trening blant annet. Har du noen formening om hva som gir smerte? Feks er det når du jobber på PC? Jeg kjøpte en støttebandasje/hanske (beklager, husker ikke navnet) på bandagisten. Det hjalp mye. Anonymkode: 191a8...e33 Det er litt når jeg jobber med pc, men det er et større problem når jeg skriver for hånd. Er litt vanskelig å unngå det når jeg er student.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #6 Skrevet 8. mai 2018 11 minutter siden, Persephone skrev: Det er litt når jeg jobber med pc, men det er et større problem når jeg skriver for hånd. Er litt vanskelig å unngå det når jeg er student. Da må du få noe støtte/underlag for hånden din som den kan «legges» på og også en håndleddsbeskytter (random link https://www.butikk21.com/beskyttelse-og-stotte/handleddstotte/handleddstotte-ortopedisk-venstre-hand.html) På PC må du vurdere å lære kommando fremfor å bruke mus, og også ha støtte/underlag for hendene. Anonymkode: 191a8...e33
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #7 Skrevet 9. mai 2018 Eneste måten å bli kvitt senebetennelse på er å slutte med det som gir det. Så enkelt og så vanskelig. Ensidig arbeid er det som oftest gir det. Eks skriving, data, ha en ensidig og tung jobb osv. Man får kjøpt forskjellige støtteortoser hos bandagist og noen apotek. Det kan hjelpe en god del. Tøying er også effektivt, det må gjøres mange ganger om dagen. Jeg har også hatt god effekt hos en manuellterapeut, som brukte en maskin som slo veldig fort (husker ikke hva den het). Det gjorde vondt, men det var effektivt. Hun masserte og satte nåler rett i problemområdet. Fikk også råd om tøying og teiping/ortose. Det var effektivt. Har fra før fått betennelsesdempende medisiner og blitt sykemeldt, men det kommer igjen nesten med en gang jeg startet på jobb igjen. Nå kan jeg være føre var på mye. Anonymkode: bb3da...121
Persephone Skrevet 9. mai 2018 Forfatter #8 Skrevet 9. mai 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Da må du få noe støtte/underlag for hånden din som den kan «legges» på og også en håndleddsbeskytter (random link https://www.butikk21.com/beskyttelse-og-stotte/handleddstotte/handleddstotte-ortopedisk-venstre-hand.html) På PC må du vurdere å lære kommando fremfor å bruke mus, og også ha støtte/underlag for hendene. Anonymkode: 191a8...e33 Takk for tips. Jeg var innom apoteket og fikk kjøpt en håndleggsbeskytter. Kommando burde jeg bli bedre på, og det å bruke terminalen mer aktivt. 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Eneste måten å bli kvitt senebetennelse på er å slutte med det som gir det. Så enkelt og så vanskelig. Ensidig arbeid er det som oftest gir det. Eks skriving, data, ha en ensidig og tung jobb osv. Man får kjøpt forskjellige støtteortoser hos bandagist og noen apotek. Det kan hjelpe en god del. Tøying er også effektivt, det må gjøres mange ganger om dagen. Jeg har også hatt god effekt hos en manuellterapeut, som brukte en maskin som slo veldig fort (husker ikke hva den het). Det gjorde vondt, men det var effektivt. Hun masserte og satte nåler rett i problemområdet. Fikk også råd om tøying og teiping/ortose. Det var effektivt. Har fra før fått betennelsesdempende medisiner og blitt sykemeldt, men det kommer igjen nesten med en gang jeg startet på jobb igjen. Nå kan jeg være føre var på mye. Anonymkode: bb3da...121 Ja, det er det som er problemet. Det er så vanskelig. Som student midt i eksamenstiden er det ikke så lett å bare slutte med alt av skriving og pc-bruk. Hvordan tøyer du? Men jeg har fått bestilt time hos legen, så får jeg se hva de sier.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #9 Skrevet 9. mai 2018 8 timer siden, Persephone skrev: Takk for tips. Jeg var innom apoteket og fikk kjøpt en håndleggsbeskytter. Kommando burde jeg bli bedre på, og det å bruke terminalen mer aktivt. Ja, det er det som er problemet. Det er så vanskelig. Som student midt i eksamenstiden er det ikke så lett å bare slutte med alt av skriving og pc-bruk. Hvordan tøyer du? Men jeg har fått bestilt time hos legen, så får jeg se hva de sier. Flott. Jeg har trent opp håndleddene mine med ulike øvelser på treningssenteret. Og bruker også stressball. Det kan hende det verker og er ubehagelig fordi du er stiv i leddene også. De må mykes og trenes som resten av kroppen. God bedring, og lykke til med eksamen :-) Anonymkode: 191a8...e33
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå