AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #21 Skrevet 11. mai 2018 Siden du ikke får flytte inn 1.juni tar du husleien og deler på 30 dager, og så tar du antall dager du faktisk får bo der og ganger med dagsummen og får dermed summen du skal betale i juni. F.eks. 6000÷30=200kr per dag, flytter du inn 8.juni har du rommet i 21 dager, 21×200=4200kr Anonymkode: 3c249...8d7
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #22 Skrevet 11. mai 2018 11 minutter siden, AnonymBruker said: Siden du ikke får flytte inn 1.juni tar du husleien og deler på 30 dager, og så tar du antall dager du faktisk får bo der og ganger med dagsummen og får dermed summen du skal betale i juni. F.eks. 6000÷30=200kr per dag, flytter du inn 8.juni har du rommet i 21 dager, 21×200=4200kr Anonymkode: 3c249...8d7 Ja, det er jo dette jeg har forsøkt på, men han som vil fremleie rommet sitt er ikke enig. Når fremleieforholdet er opprinnelig sett var på én måned så synes jo jeg at det er en ganskes stor forskjell å "gå glipp av" 8 dager av den ene måneden. Han mener det er en såpass liten forskjell at den opprinnelige prisen fortsatt må gjelde. Altså, jeg skal flytte inn i rommet uansett - det som de går på nå er om jeg skal flytte inn når kontrakten med utleier (altså huseieren) begynner 1. juli eller om jeg skal flytte inn 8. juni. Anonymkode: 03498...c29
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #23 Skrevet 11. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er jo dette jeg har forsøkt på, men han som vil fremleie rommet sitt er ikke enig. Når fremleieforholdet er opprinnelig sett var på én måned så synes jo jeg at det er en ganskes stor forskjell å "gå glipp av" 8 dager av den ene måneden. Han mener det er en såpass liten forskjell at den opprinnelige prisen fortsatt må gjelde. Altså, jeg skal flytte inn i rommet uansett - det som de går på nå er om jeg skal flytte inn når kontrakten med utleier (altså huseieren) begynner 1. juli eller om jeg skal flytte inn 8. juni. Anonymkode: 03498...c29 Da ville jeg ha snakket med huseier, for han som fremleier har nemlig ikke lov å ta betalt for de dagene han fremdeles bor der! Det kan jo hende huseier kan la nåværende leietaker bli frigjort for de resterende dagene og la deg overta sånn at du slipper fremleie-delen. Anonymkode: 3c249...8d7 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #24 Skrevet 11. mai 2018 Kan fyren sette møblene en annen plass? I stua, en bod, garasje, eller lignende? Han har jo ingen rett til å disponere et husrom fra datoen du betaler. Har du gjort han oppmerksom på at loven er veldig klar, og at hans synsing ikke spiller noen rolle? Har du snakket med huseieren om at fremleier er vanskelig? Anonymkode: e9814...1ae 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #25 Skrevet 11. mai 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Kan fyren sette møblene en annen plass? I stua, en bod, garasje, eller lignende? Han har jo ingen rett til å disponere et husrom fra datoen du betaler. Har du gjort han oppmerksom på at loven er veldig klar, og at hans synsing ikke spiller noen rolle? Har du snakket med huseieren om at fremleier er vanskelig? Anonymkode: e9814...1ae Det tviler jeg på, da regner jeg med at han hadde gjort det av eget tiltak. Jeg har allerede sagt at det var greit at jeg tok over 8. juni, så det er ikke det som er problemet lenger. Problemet er at jeg i samme melding skrev at da måtte vi også ordne med prisen, men det er han ikke enig i. Det er jo ikke store summene det er snakk om, så det handler mer om prinsippet for meg. Rommet får jeg jo uansett siden jeg har kontrakt med utleier fra 1. juli. Har ikke snakket med huseier om fremleieren nei, men det er jo fordi at det har vel strengt tatt ikke huseier noe med å gjøre uansett. Anonymkode: 03498...c29
Juniper Skrevet 11. mai 2018 #26 Skrevet 11. mai 2018 Send en melding til huseier og si at du ikke får rommet før 8. Juni da han som bor der ikke vil eller kan flytte ut før. Du forventer derfor at han som ikke flytter betaler for de dagene han bruker rommet, og at din husleie vil løpe fra når du kan flytte inn. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #27 Skrevet 11. mai 2018 4 hours ago, Juniper said: Send en melding til huseier og si at du ikke får rommet før 8. Juni da han som bor der ikke vil eller kan flytte ut før. Du forventer derfor at han som ikke flytter betaler for de dagene han bruker rommet, og at din husleie vil løpe fra når du kan flytte inn. Men huseier har jo ingenting med det å gjøre? Det er én fremleiekontrakt, og så er det én "vanlig" kontrakt. Den første vil være med han som bor i rommet nå, og den er med huseier. Huseier har jo ingenting med fremleiekontrakten å gjøre (utover at huseier måtte samtykke til fremleie). Anonymkode: 03498...c29 1
Juniper Skrevet 11. mai 2018 #28 Skrevet 11. mai 2018 Trodde du skulle avklare med huseier også. Hadde bare sagt til han slm leier ut at man ikke kan kreve leie for et objekt om ikke er gjort tilgjengelig for den som skal leie det ut. Detfor vil du kun betale fra overtagelsrsdatoen. Annet er brudd på norsk lov. Hvis han krangler finner du noe annet. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #29 Skrevet 11. mai 2018 18 minutter siden, Juniper said: Trodde du skulle avklare med huseier også. Hadde bare sagt til han slm leier ut at man ikke kan kreve leie for et objekt om ikke er gjort tilgjengelig for den som skal leie det ut. Detfor vil du kun betale fra overtagelsrsdatoen. Annet er brudd på norsk lov. Hvis han krangler finner du noe annet. Med huseier avklarte jeg bare at fremleier hadde fått samtykke til å fremleie til meg, men huseier har ikke noe mer med kontrakten å gjøre. Huseier har jo allerede en kontrakt med fremleier som sier at fremleier skal betale ut juni. Fra huseiers synspunkt er det fortsatt fremleier som er ansvarlig for at husleien blir betalt og at leieobjektet ikke skades. Det er heller ikke snakk om å finne noe annet her - jeg har jo allerede kontrakt med huseier fra 1. juli. Så rommet ender jeg opp i uansett. Anonymkode: 03498...c29
Juniper Skrevet 11. mai 2018 #30 Skrevet 11. mai 2018 Aha. Da vil jo han som ønsker å framleie rommet i en måned måtte betale hele måneden om han ikke tar til fornuft. Innser han ikke det? 1
Gjest O.G. Skrevet 12. mai 2018 #31 Skrevet 12. mai 2018 På 8.5.2018 den 22.53, AnonymBruker skrev: Jeg ville ha holdt meg langt unna denne utleieren. Anonymkode: 98ea0...489 Enig.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #32 Skrevet 12. mai 2018 On 5/11/2018 at 5:24 PM, Juniper said: Aha. Da vil jo han som ønsker å framleie rommet i en måned måtte betale hele måneden om han ikke tar til fornuft. Innser han ikke det? Tror ikke det, han mener jo at vi har avtalt at jeg skal betale full leie for hele måneden. Anonymkode: 03498...c29
Juniper Skrevet 12. mai 2018 #33 Skrevet 12. mai 2018 Jo, men i samme avtale skulle du få det 1. Juni. Den har jo personen gått bort fra, dermed må han betale alt selv om dere ikke blir enige.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #34 Skrevet 14. mai 2018 Jeg trenger ny leietaker i juni, flytt hit! Anonymkode: fc4a8...527
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå