Gå til innhold

Er det innenfor med en sykemelding ??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt en stund psykisk men presset meg på jobb hele tiden , i perioder går det bedre og det varierer noe . Dette handler om sorgprosesser til et menneske jeg mistet . 

Nå er det slik at jeg er gravid med nr to. Jeg reiser totalt 4t for å komme på jobb frem lg tilbake , er oppe fra 04:15 og når jeg jobber seint er jeg ikke hjemme før 19-20 på kvelden.. Ja, jeg skal bytte jobb og er i prosess med det. 

Vi har våkenetter med barnet vårt og vi har et veldig aktiv barn, vi har ingen til å hjelpe oss med avlastning her vi bor, vurderer barnevakt i ny og ne får å få tid med mannen... 

Jeg føler ikke jeg fungerer , jeg stresser og løper rundt for å rekke tog hjem og til jobb, jeg vet de fleste småbarnsforeldre har tidsklemme men jeg sover jo omtrent ingenting... jeg vil hente meg inn, få mer energi til barnet og familien og ikke minst ha energi når nr to kommer ! 

Er det innafor med en sykemelding ? Føler meg helt utbrent , nedstemt osv pgs livssituasjonen... 

jeg orker ingen negative kommentarer om mine valg med jobb da jeg gjør alt jeg kan med å endre det.. vær gjerne uenig med en sykemelding eller mene det er teit spørsmål men pga min dårlig samvittighet trenger jeg svar fra personer som ikke kjenner meg.. Føler det som et nederlag med sykemelding, derfor jeg presser meg selv hele tiden men jeg vil ar barna mine skal ha en mamma som fungerer også !! 

Anonymkode: 8aa1c...b3f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er opp til legen at vurdere, ikke et forum! 

Anonymkode: 2d720...84b

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Du skal sykemelde deg. Du går snart skikkelig i bakken, og det er ingen tjent med. Ta vare på deg selv❤️ Jobb er faktisk bare jobb.

Anonymkode: f6c6e...325

• Liker 5
Skrevet

Kjære deg! 

At du orker! 

Først og fremst, det er opp til legen å avgjøre, så jeg anbefaler at du forklarer legen hele situasjonen. Jeg tenker det er helt innenfor og på tide at du prioriterer deg sjøl og deg som mor. 

Stor klem til deg ♡ 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at du føler deg sliten! Du har flere enn deg selv å tenke på. Ingen tjener på at du kjører deg helt ned, og aller minst barnet ditt og det barnet som kommer.

Anonymkode: edb84...2e1

• Liker 1
Skrevet

Fikk med meg nå at du er gravid også... gikk litt fort i svingen her. Vet du.. den jobben kan du egentlig bare nedprioritere. Ta vare på deg selv og vær med barna, vær gravid og slapp av ♡ 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå til legen og fortell hvordan du har det. Det virker som det er veldig tøft på mange fronter, og da kan en sykmelding være det eneste riktige å gjøre. Eventuelt gradert sykemelding, så du slipper å reise hver dag (for eksempel).

Men jeg synes det er veldig godt å høre at du gjør noen aktive grep med jobben. For det er den, og reiseveien, som er problemet her. For å sette det på spissen: du blir ikke mindre sliten og sover ikke bedre med to småbarn i hus. Det dukker ikke opp mer avlastning og du blir antagelig mer stressa, ikke mindre. Det vil komme perioder der du sover så dårlig og stresser så mye med å dekke andres behov at en jobb med fire timers reisevei er dømt til å ta knekken på deg. Så ja, jobben må endres, men det kan godt tenkes at du er på et sted i livet nå der en sykemelding (midlertidig) kan løse problemet. Snakk med legen din, og lykke til.

Anonymkode: 721a5...35e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er du sliten om du pendler fire timer hver dag. Det ville vi alle blitt. Dessverre er det ikke noen grunn til sykmelding. Fram til du har fått byttet jobb, bør du heller gå ned i stillingsprosent om dagene blir for lange.

Anonymkode: 51673...05b

• Liker 8
Skrevet

Er jo opp til deg og legen din. Snakk med legen. Ingen her inne kan svare skikkelig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At du har tatt deg vann over hode og ikke klarer å serve jobb, barn og familieliv er faktisk ikke et samfunnsansvar. 

Det virker lite gjennomtenkt å få den ene ungen etter den andre i din situasjon.  

Anonymkode: 68ec9...972

• Liker 15
Skrevet

Dra til legen å få en sykemelding. Slapp av og det uten dårlig samvittighet. Du trenger det nå💖

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du har tatt deg vann over hode og ikke klarer å serve jobb, barn og familieliv er faktisk ikke et samfunnsansvar. 

Det virker lite gjennomtenkt å få den ene ungen etter den andre i din situasjon.  

Å fy f er det mulig å være så frekk? Har ikke mora di lært deg folkeskikk?

Anonymkode: 4ec86...b32

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å fy f er det mulig å være så frekk? Har ikke mora di lært deg folkeskikk?

Anonymkode: 4ec86...b32

Jo, hun har også lært meg moral, for ikke å snakke om arbeidsmoral. 

• Liker 10
Gjest Bøff Eløff
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og tenk å pådra seg en sorg i tillegg?!! Nei, slike mennesker eier ikke moral!

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner det er tungt, men det høres ikke ut som sykdom. Og det er sykdom - som gjør deg arbeidsufør - man kan få sykmelding for. 

Anonymkode: 6630f...6be

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har slitt en stund psykisk men presset meg på jobb hele tiden , i perioder går det bedre og det varierer noe . Dette handler om sorgprosesser til et menneske jeg mistet . 

Nå er det slik at jeg er gravid med nr to. Jeg reiser totalt 4t for å komme på jobb frem lg tilbake , er oppe fra 04:15 og når jeg jobber seint er jeg ikke hjemme før 19-20 på kvelden.. Ja, jeg skal bytte jobb og er i prosess med det. 

Vi har våkenetter med barnet vårt og vi har et veldig aktiv barn, vi har ingen til å hjelpe oss med avlastning her vi bor, vurderer barnevakt i ny og ne får å få tid med mannen... 

Jeg føler ikke jeg fungerer , jeg stresser og løper rundt for å rekke tog hjem og til jobb, jeg vet de fleste småbarnsforeldre har tidsklemme men jeg sover jo omtrent ingenting... jeg vil hente meg inn, få mer energi til barnet og familien og ikke minst ha energi når nr to kommer ! 

Er det innafor med en sykemelding ? Føler meg helt utbrent , nedstemt osv pgs livssituasjonen... 

jeg orker ingen negative kommentarer om mine valg med jobb da jeg gjør alt jeg kan med å endre det.. vær gjerne uenig med en sykemelding eller mene det er teit spørsmål men pga min dårlig samvittighet trenger jeg svar fra personer som ikke kjenner meg.. Føler det som et nederlag med sykemelding, derfor jeg presser meg selv hele tiden men jeg vil ar barna mine skal ha en mamma som fungerer også !! 

Nei.

Anonymkode: 1c51b...68c

• Liker 2
Skrevet

Dra til legen å forklar din situasjon og hør va legen anbefaler....

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er legen som sykemelder. Hva vi andre her måtte mene eller ikke er uten betydning. 

Få deg en time hos legen og snakk igjennom situasjonen din med legen. 

Anonymkode: 06e69...04d

• Liker 2
Skrevet

I utgangspunktet er vel situasjonen din ikke grunnlag for sykemelding, men det får jo legen din vurdere. 

Sorg er p.t ikke grunnlag for sykemelding, ei heller pendling eller aktive barn. At du føler deg totalt utslitt har jeg ingen problemer med å forstå. Det høres veldig slitsomt ut. 

Jeg ville først og fremst gått ned i stillingsprosent. 

Og, jeg er enig med flere her. At du har lagt opp livet ditt slik at du pendler såpass langt, har et aktivt barn, er i sorg, og da på toppen av dette velger å bli gravid igjen, det er ikke noe man bør belaste samfunnet med i form av sykemelding. Beklager. Gå ned i stilling eller si opp jobben. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Guidet Kvinne skrev:

I utgangspunktet er vel situasjonen din ikke grunnlag for sykemelding, men det får jo legen din vurdere. 

Sorg er p.t ikke grunnlag for sykemelding, ei heller pendling eller aktive barn. At du føler deg totalt utslitt har jeg ingen problemer med å forstå. Det høres veldig slitsomt ut. 

Jeg ville først og fremst gått ned i stillingsprosent. 

Og, jeg er enig med flere her. At du har lagt opp livet ditt slik at du pendler såpass langt, har et aktivt barn, er i sorg, og da på toppen av dette velger å bli gravid igjen, det er ikke noe man bør belaste samfunnet med i form av sykemelding. Beklager. Gå ned i stilling eller si opp jobben. 

Skal jeg si opp jobben mens jeg er gravid? Hva med permisjonspenger ? Det er ikke realistisk, å gå ned i stilling er heller ikke lønnsomt før permisjonen... 

En gradert stilling ,ja, eller mer tilretteleggelse kunne vært en løsning som noen skriver her.. Men man sier da ikke opp jobben midt i et svangerskap ???

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...