Gå til innhold

Er det innenfor med en sykemelding ??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt en stund psykisk men presset meg på jobb hele tiden , i perioder går det bedre og det varierer noe . Dette handler om sorgprosesser til et menneske jeg mistet . 

Nå er det slik at jeg er gravid med nr to. Jeg reiser totalt 4t for å komme på jobb frem lg tilbake , er oppe fra 04:15 og når jeg jobber seint er jeg ikke hjemme før 19-20 på kvelden.. Ja, jeg skal bytte jobb og er i prosess med det. 

Vi har våkenetter med barnet vårt og vi har et veldig aktiv barn, vi har ingen til å hjelpe oss med avlastning her vi bor, vurderer barnevakt i ny og ne får å få tid med mannen... 

Jeg føler ikke jeg fungerer , jeg stresser og løper rundt for å rekke tog hjem og til jobb, jeg vet de fleste småbarnsforeldre har tidsklemme men jeg sover jo omtrent ingenting... jeg vil hente meg inn, få mer energi til barnet og familien og ikke minst ha energi når nr to kommer ! 

Er det innafor med en sykemelding ? Føler meg helt utbrent , nedstemt osv pgs livssituasjonen... 

jeg orker ingen negative kommentarer om mine valg med jobb da jeg gjør alt jeg kan med å endre det.. vær gjerne uenig med en sykemelding eller mene det er teit spørsmål men pga min dårlig samvittighet trenger jeg svar fra personer som ikke kjenner meg.. Føler det som et nederlag med sykemelding, derfor jeg presser meg selv hele tiden men jeg vil ar barna mine skal ha en mamma som fungerer også !! 

Anonymkode: 358e1...6b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Heisann. Skjønner godt at du føler deg litt dratt i alle retninger og at du er sliten. Det ville en ikke-gravid person vært i din situasjon også. Jeg ville tatt en samtale med legen, forklart hvordan du har det, og så tatt det derfra. Det er legen som vurderer om du bør sykemeldes, ikke du. Ut i fra det du skriver, vil jeg imidlertid anta at en lege vil mene at en sykemelding er på sin plass. Om legen mener det, er det ingen grunn til å føle på samvittigheten. Barnet er uansett viktigst i denne situasjonen. Ønsker deg lykke til!

Anonymkode: b43c8...ee7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...