Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk vite i går at en kollega har sendt stygge meldinger om meg på skype til en annen kollega. Vet ikke hvorfor han sa det til meg, men jeg fikk skikkelig angst-anfall og gråt i hele går.. I dag har jeg sittet for meg selv i et hjørne og ikke sagt et pipp. Den kollegaen som sendte meldingene, la oss kalle han Magnus, har vært en person jeg har kommet veldig godt overens med før. Vet at han ble dumpet av dama for en stund siden, og da kom hans slemme side fram. Hvis jeg snakker så hysjer han på meg, selv om jeg snakker lavt :( Det samme gjorde han til en annen på teamet, han sa høyt HOLD KJEFT hver gang han snakket. Og nei han her har ingen lederstilling, så skjønner ikke hvorfor han er sånn. 

Kommentarene gikk også ut på at jeg er patetisk, at jeg er irriterende som spiser pære på kontoret (han gjør det selv..), at jeg generelt er ei drittkjerring. Og jeg skjønner seriøst ingenting! Nå har jeg fått jobb et annet sted, men jeg orker ikke masse drama i oppsigelsestiden min (3 mnd).

Noen råd? Jeg vurderer å gå til leder i morgen, evt ta det opp med Magnus direkte. Vurderer også sykmelding faktisk, men det er kanskje litt drøyt? Får ikke sove eller spise, gruer meg sånn til jobb.. Han har sagt og gjort flere ting over tid, så dette gjorde bare at det ble for mye for meg. Jeg er ikke så sensitiv av at jeg knekker sammen av en slengbemerkning altså.

Takk for at dere leste. 

Anonymkode: c5dfa...51c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta det opp med leder og ta screenshot dersom mulig.

Anonymkode: ac2de...660

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ta det opp med leder og ta screenshot dersom mulig.

Anonymkode: ac2de...660

Han som fikk disse meldingene er sykmeldt fra og med i dag pga sykdom i familien, så jeg vet ikke når han kommer tilbake. Syns bare det er så ufattelig barnslig av en voksen menn på 45 som har 2 barn til og med, å oppføre seg sånn. Og hvertfall når jeg ikke har gjort han noe, såvidt jeg vet. Han er i tillegg veldig falsk, sender meg melding om at jeg er fin på håret, spør hvordan det går med hunden min osv. Trodde det var damer som likte drama jeg? Kan han ha en diagnose? Og burde jeg konfrontere han?

AnonymBruker
Skrevet

Oi, dette er skikkelig drøyt. Ta det opp med nærmeste leder. Det høres heller ut som Magnus trenger et avbrekk fra jobb en stund. Tviler på at noen av kollegaene synes det er noe artig å ha han rundt for tiden. 

Anonymkode: 892ac...abb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bli sint, for svingende!

Hold hodet høyt og krev at han oppfører seg som et rimelig sivilisert menneske! Ærlig talt for en møkkamann, han trenger å settes på plass. Du har jo egentlig ingenting å tape, du skal jo slutte likevel. Og ta det for all del opp med leder, for det går virkelig ikke an. IKKE aha mer vondt i magen pga den fyren, det er han virkelig ikke verdt!

Anonymkode: 489c3...b59

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bli sint, for svingende!

Hold hodet høyt og krev at han oppfører seg som et rimelig sivilisert menneske! Ærlig talt for en møkkamann, han trenger å settes på plass. Du har jo egentlig ingenting å tape, du skal jo slutte likevel. Og ta det for all del opp med leder, for det går virkelig ikke an. IKKE aha mer vondt i magen pga den fyren, det er han virkelig ikke verdt!

Anonymkode: 489c3...b59

Takk, var det en annen kollega (i en annen avdeling) sa også. Han hadde kommet med noen stygge kommentarer til henne også visstnok, noe rasistisk dritt (hun er fra et muslimsk land). Jeg har blitt dumpet selv, så har all forståelse for at man kanskje ikke er seg selv. Men syns likevel man kan ta seg sammen litt på jobb om man har det vanskelig. 

Skal høre med sjefen i morgen om dette her. Det har vært et hyggelig sted å jobbe fram til det siste halvåret, og jeg har ikke hatt problemer med noen som helst enn han. Jeg får stadig ekle spørsmål om sexlivet til meg og kjæresten, syns det også er ganske upassende. 

• Liker 1
Skrevet

Synes det er verre med han som sladret. Vil han bare såre deg og skape splid? Snakk om barnslig fjortis-greier.

"Vet du hva Magnus sa om deg daaaa?"

Har selv kollegaer som får ut frustrasjon til meg av og til. Jeg bare lar de ha en utblåsning. Jeg vet at de egentlig liker hverandre, men når man jobber så tett blir det selvfølgelig gnisninger. Spesielt når man har det vanskelig i livet sitt selv (som din kollega). Alle kan være litt irriterende noen ganger, og alle kan ha dager hvor de blir lett irritert. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Synes det er verre med han som sladret. Vil han bare såre deg og skape splid? Snakk om barnslig fjortis-greier.

"Vet du hva Magnus sa om deg daaaa?"

Har selv kollegaer som får ut frustrasjon til meg av og til. Jeg bare lar de ha en utblåsning. Jeg vet at de egentlig liker hverandre, men når man jobber så tett blir det selvfølgelig gnisninger. Spesielt når man har det vanskelig i livet sitt selv (som din kollega). Alle kan være litt irriterende noen ganger, og alle kan ha dager hvor de blir lett irritert. 

Ja, jeg er skuffa over han også. Skjønner ikke vitsen. Hadde ikke brydd meg om de snakket om meg seg imellom, det bryr meg ikke. Men virker som han vil skape drama ja. "Vet du hva han sa om deg eller.. han liker deg ikke og syns du er fæl". Ok, det er ikke mitt problem sånn egentlig tenker jeg da. Hadde vi hatt en heftig diskusjon eller noe så hadde det vært noe annet. Jeg er tillitsvalgt i tillegg, så han bør jo passe seg litt.. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er skuffa over han også. Skjønner ikke vitsen. Hadde ikke brydd meg om de snakket om meg seg imellom, det bryr meg ikke. Men virker som han vil skape drama ja. "Vet du hva han sa om deg eller.. han liker deg ikke og syns du er fæl". Ok, det er ikke mitt problem sånn egentlig tenker jeg da. Hadde vi hatt en heftig diskusjon eller noe så hadde det vært noe annet. Jeg er tillitsvalgt i tillegg, så han bør jo passe seg litt.. 

Og de er 40 år? Det er helt utrolig. Hva slags type jobb er dette egentlig? Kan ikke fatte at disse to gutta har noe særlig høy utdanning.

Anonymkode: 42a95...2a2

• Liker 1
Gjest supernova_87
Skrevet

Det som er helt sikkert er at du må jobbe med din egen selvfølelse. 

Ja, dette er jo helt bak mål, og ikke greit overhodet, men å reagere som du gjør og tvile så mye på om hvorvidt du skal gå til sjefen med det, evt. snakke med Magnus om det, i stedet for å tie stille (JA, du skal si fra!) det viser noe om hvordan du tenker om deg selv. Du har rett til å hevde deg selv, stå på for din egen velferd og si fra når noen behandler deg som dritt, og det er jo det Magnus har gjort. 

Ja, nå skal du snart bytte jobb, men deg selv skal du leve med for alltid, så jo fortere du får en litt sterkere/bedre selvfølelse, og en trygghet på at du duger, og du er god nok, jo bedre! Vi vil alltid møte rasshøl-folk, og da er det lurt å være mer stabil enn å bli helt klikk og få det skikkelig vondt bare fordi noen andre er helt dust og oppfører seg dritt. Magnus sliter med seg selv, det trenger ikke å bli ditt (store) problem, selv om han lar det gå utover deg. Ta tak i dine egne følelser og din selvfølelse og følelse av egenverdi! Da slipper du å slite sånn om lignende skulle skje igjen. 

Og du, ja, dette er en drittsituasjon, og det er helt forståelig at du synes det er vanskelig. Men nå støtter du deg selv, og heier på deg selv, for slikt tull skal da ikke knekke deg! :)

Skrevet

Jeg blir mest uvel av denne kollegaen som på død og liv, måtte fortelle deg dette. Hva er liksom intensjonen hans med å viderefortelle slikt fjas? Det må jo kun være for å såre. Dritt-folk rett og slett.  Glad for at du har funnet deg en annen jobb:) 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og de er 40 år? Det er helt utrolig. Hva slags type jobb er dette egentlig? Kan ikke fatte at disse to gutta har noe særlig høy utdanning.

Nei, for det er jo utdanningsnivået som bestemmer om man oppfører seg modent i mellommenneskelige forhold..:roll: Gå i deg selv og tenk litt på hvorfor du har slike fordommer.

Anonymkode: e3d84...3b4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han som fikk disse meldingene er sykmeldt fra og med i dag pga sykdom i familien, så jeg vet ikke når han kommer tilbake. Syns bare det er så ufattelig barnslig av en voksen menn på 45 som har 2 barn til og med, å oppføre seg sånn. Og hvertfall når jeg ikke har gjort han noe, såvidt jeg vet. Han er i tillegg veldig falsk, sender meg melding om at jeg er fin på håret, spør hvordan det går med hunden min osv. Trodde det var damer som likte drama jeg? Kan han ha en diagnose? Og burde jeg konfrontere han?

Ville vært forsiktig med å ta videre det man hører av andre. 

Anonymkode: 361b8...970

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, for det er jo utdanningsnivået som bestemmer om man oppfører seg modent i mellommenneskelige forhold..:roll: Gå i deg selv og tenk litt på hvorfor du har slike fordommer.

Anonymkode: e3d84...3b4

Ja jeg dømmer, og det er klart at det er høyt utdannede som har lav empati eller elsker drama og baksnakking også men....Jeg tenker litt sånn at de som tar lang utdanning skriver akademiske tekster og forstår hva som er GODE kilder. Man er jo ikke særlig smart når man tror at sladderet fra veninna si er trygge kilder og setter all sin lit til det. Da er det best å selv finne ut av hva som er rett, ved å komme til bunnen av saken. :)  Det er akkurat dette som gjør at jeg dømmer på den måten, men som sagt, jeg vet at det finnes godt voksne menn som elsker drama og baksnakking. Har blitt baksnakket av slike selv jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å snakk med vedkomne det gjelder først. Hvis du ikke kommer noen vei med dette, ta det opp med leder. 

Anonymkode: e8945...03d

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å snakk med vedkomne det gjelder først. Hvis du ikke kommer noen vei med dette, ta det opp med leder. 

Anonymkode: e8945...03d

Ja, jeg gjorde det i dag :) Det ordnet seg faktisk. Viste seg at denne kollegaen som fortalte meg om disse meldingene er en liten drama queen.. (eller king!). Er jeg ganske sikker på hvertfall. Jeg snakket med "Magnus" og spurte hvorfor han har sendt stygge meldinger om meg, og hva jeg har gjort for å irritere han. Vi snakket sammen ca en halvtime og jeg fikk ikke inntrykk av at han løy.. han sa at det eneste han hadde gjort var å sende melding til den andre kollegaen for å spørre om det gikk bra med meg, siden jeg har vært så stille i det siste. 

Gidder ikke lage mer drama av det, jeg sa hva jeg mente om mobbing på arbeidsplassen og han var enig. Men igjen skjønner jeg ikke vitsen med å starte dramaet i det hele tatt.. "Magnus" mente han andre er jealous fordi jeg har fått en ganske glamorøs jobb, og han selv er misfornøyd. 

Takk til dere alle for tilbakemeldinger, setter pris på det!

TS

• Liker 1
Gjest boblebrist
Skrevet

Og de sier det er kvinner som lager drama på arbeidsplassen. 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg gjorde det i dag :) Det ordnet seg faktisk. Viste seg at denne kollegaen som fortalte meg om disse meldingene er en liten drama queen.. (eller king!). Er jeg ganske sikker på hvertfall. Jeg snakket med "Magnus" og spurte hvorfor han har sendt stygge meldinger om meg, og hva jeg har gjort for å irritere han. Vi snakket sammen ca en halvtime og jeg fikk ikke inntrykk av at han løy.. han sa at det eneste han hadde gjort var å sende melding til den andre kollegaen for å spørre om det gikk bra med meg, siden jeg har vært så stille i det siste. 

Gidder ikke lage mer drama av det, jeg sa hva jeg mente om mobbing på arbeidsplassen og han var enig. Men igjen skjønner jeg ikke vitsen med å starte dramaet i det hele tatt.. "Magnus" mente han andre er jealous fordi jeg har fått en ganske glamorøs jobb, og han selv er misfornøyd. 

Takk til dere alle for tilbakemeldinger, setter pris på det!

TS

Kan være at han snakker sant. Eller at han lyver så det renner av han og du gikk rett i fella. Nå får kollegaen din skylda, ikke nok med det . Nå har dere også diktet opp et motiv for denne kollegaen. Google psykopat og les deg opp.  Vær aktsom er mitt tips. Her er det mye som ikke stemmer. Godt du skal bytte jobb snart. 

Anonymkode: 7c52f...945

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan være at han snakker sant. Eller at han lyver så det renner av han og du gikk rett i fella. Nå får kollegaen din skylda, ikke nok med det . Nå har dere også diktet opp et motiv for denne kollegaen. Google psykopat og les deg opp.  Vær aktsom er mitt tips. Her er det mye som ikke stemmer. Godt du skal bytte jobb snart. 

Anonymkode: 7c52f...945

Jeg vet, kan være at de begge lyver for den saks skyld. Jeg har ikke diktet opp noenting, liker ikke drama jeg,. Uansett så holder jeg meg unna begge 2 nå. Har sagt at jeg vil gå til leder dersom jeg får høre om noe sånt igjen, og det gjelder også om det innebærer andre kolleger. Gleder meg til 31/7, siste dagen min. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sa han unnskyld for å ha sagt hold kjeft osv da?

Anonymkode: fae50...9fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...