AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #1 Skrevet 8. mai 2018 Ja, dette er et latterlig spørsmål, men finner ikke svar på det. Jeg har vært syk i 2 uker med en vanvittig hoste. I denne perioden har jeg ligget mye hjemme, så minimal aktivitet. Noen dager har jeg ikke mer enn 500 skritt - så veldig mye sofaligging og soving. Jeg har fremdeles hatt god matlyst, og logger maten. Jeg har spist mer enn hva jeg ifølge fitbit forbrenner om dagen. Likevel har jeg gått ned over 1 kg. Jeg vet at det kan være vann, men jeg har ikke hatt feber og har drukket ca like mye som til vanlig (om ikke litt mer). Grunnen til at jeg spør er fordi jeg prøver å gå opp i vekt, så hadde trodd at jeg i denne perioden hadde lagt på meg, men det har jeg visst ikke. Jeg er også støl i magen, men man blir jo svett og sliten av å hoste - så vil det si at det er en slags trening? Anonymkode: ed716...e1c
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #2 Skrevet 8. mai 2018 Gjetter på at du har mistet litt muskelstyrke Anonymkode: ce8ed...4f6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #3 Skrevet 8. mai 2018 Er nok bare vann. Antar kroppen har forbrent litt mer enn om du ikke hadde vært syk på å bekjempe sykdommen, men ikke tilsvarende 7000 kcal på en uke. Anonymkode: e6a6f...341
BlendaSensitive Skrevet 9. mai 2018 #4 Skrevet 9. mai 2018 Vet ikke hvor mye akkurat hoste forbrenner, men klart det forbrenner jo mer enn om du lå pal stille. Samme som å riste på et ben forbrenner mer enn om benet er stille. Men vet at å være syk krever en god del energi, kroppen forbrenner mer når den må kjempe mot sykdom i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #6 Skrevet 9. mai 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også støl i magen, men man blir jo svett og sliten av å hoste - så vil det si at det er en slags trening? Når du hoster strammer du musklene i magen, noe stølheten du opplever bekrefter. Dette vil jo være statisk trening av musklene. Fortsetter du med dette vil musklene bli stadig sterkere inntil et punkt der de ikke blir sterkere. All bruk/aktivering av muskler vil føre til økt energiforbruk. I dette tilfellet vil økningen imidlertid være så liten at det ikke er noe å tenke på en gang. Anonymkode: 565e9...3ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå