Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, som nyutdannet ble jeg ansatt i en kommune sommeren 2017. Jeg har endel erfaring fra privat næringsliv. Dette fikk jeg ikke ansiennitet for, noe som jeg som ansatt etter år 2008 har en rett til. 

Er det en mulighet å få dette etterbetalt? Jeg førte opp hele min cv i søknaden og de har fått se kopi av alle attester (de tok ikke kopi utenom vitnemål). 

På forhånd takk - det er jo snakk om rundt 18.000 kr! 

Anonymkode: f7707...a3c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da ta du kontakt med noen som kan hjelpe deg, ikke KG. 

Hvis du er organisert, kontakter du tillitsvalgt. Hvis ikke, går du tjenestevei - dvs rektor, deretter personalavdelingen. 

Du vil uansett kun få ansiennitet for det som er relevant for stillingen din. 

Anonymkode: 9f4f4...c54

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da bør du sjekke tariffen. Er du ansatt etter år 2008 får du full uttelling for erfaring fra privat næring. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bør du sjekke tariffen. Er du ansatt etter år 2008 får du full uttelling for erfaring fra privat næring. 

Ts

Gjelder dette både ks og oslo kommune? (Er i så fall feil plassert selv da jeg var forholdsvis voksen når jeg tok utdannelsen). Hva med ansienntet for å ha vært hjemme med barn?(irriterer meg grønn over at kollegaer stiger når de er i permisjon mens jeg ikke får noe fordi det var før lærerhøgskolen)

Anonymkode: b38bd...fd3

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da ta du kontakt med noen som kan hjelpe deg, ikke KG. 

Hvis du er organisert, kontakter du tillitsvalgt. Hvis ikke, går du tjenestevei - dvs rektor, deretter personalavdelingen. 

Du vil uansett kun få ansiennitet for det som er relevant for stillingen din. 

Anonymkode: 9f4f4...c54

For en ekstemt unødig kommentar.

Var ikke det TS spurte om. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjelder dette både ks og oslo kommune? (Er i så fall feil plassert selv da jeg var forholdsvis voksen når jeg tok utdannelsen). Hva med ansienntet for å ha vært hjemme med barn?(irriterer meg grønn over at kollegaer stiger når de er i permisjon mens jeg ikke får noe fordi det var før lærerhøgskolen)

Jeg er ks så har bare sjekket ks. 

Så vidt jeg vet, skal du ha for å ha vært hjemme med barn, men om det er en forskjell mellom å være ansatt før eller etter 2008 der og vet jeg ikke. 

Lykke til! 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...