AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #1 Skrevet 8. mai 2018 Er i en stressende situasjon og har dsv tatt et par røyk de siste ukene..men samsover ned gutt på 10,5 mbd-han får ikke sove ellers.. hva tenkes om d? Er jo totalt uansvarlig? Er d direkte link ifht jrybbedød,røyk og samsoving? svart samvittighet,vet jeg må skjerpe meg..trenger kanskje høre d her?😱🤔😔 Anonymkode: 6fc16...55a
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #2 Skrevet 8. mai 2018 Det øker sjansen for krybbedød ja. Samtidig som passiv røyking ikke er fordelaktig for babyen. Regner med at du ikke ammer, siden du røyker? Det burde finnes andre måter du kan stresse ned på. Særlig så lenge barnet er så litet og ikke kan si ifra. Bønn, meditasjon, avslappingsteknikker, mindfullness, 4 bokser med Redbull (om du ikke ammer). Jeg håper du slutter før det får konsekvenser, jeg sier ikke at det verst tenkelige kommer til å skje, men noen situasjoner i livet, som for eksempel dette med små spedbarn, kan det være lurt å alltid tenke "hva hvis", og ligge 3 skritt foran. Alltid. Lykke til:) Anonymkode: 44c43...b1c 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #3 Skrevet 8. mai 2018 Jeg vil anbefale deg å lytte til foreldrerådet sin podcast om krybbedød. Det er veldig sjeldent, og i de fleste tilfeller går så klart røyking og samsoving bra. Men man vet ikke på forhånd når det ikke vil gå bra. Jeg vil anbefale deg å slutte å røyke. Anonymkode: c53d6...e8d 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #4 Skrevet 8. mai 2018 Takk for svar😊Dere har jo helt rett.. jeg ammer..men vet at det er bedre at jeg ammer og røyker enn røyker og ikke ammer... jeg skal ta å kaste den pakka med røyk i kveld... Jeg kjenner bare at røyken roer litt(samlivsbrudd),men det må finnes andre måter👍 i det jeg kutter røyk,da er baby trygg? Jeg har ikke ødelagt noe -eks pust-på han med de røykene jeg allerede har tatt?😱vi kan fortsette å samsove liksom..(?) Anonymkode: 6fc16...55a
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #5 Skrevet 8. mai 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar😊Dere har jo helt rett.. jeg ammer..men vet at det er bedre at jeg ammer og røyker enn røyker og ikke ammer... jeg skal ta å kaste den pakka med røyk i kveld... Jeg kjenner bare at røyken roer litt(samlivsbrudd),men det må finnes andre måter👍 i det jeg kutter røyk,da er baby trygg? Jeg har ikke ødelagt noe -eks pust-på han med de røykene jeg allerede har tatt?😱vi kan fortsette å samsove liksom..(?) Anonymkode: 6fc16...55a Helt feil. Det er bedre at du røyker og IKKE ammer, enn at du ammer og røyker. Passiv røyking er heller ikke bra. Ikke røyke og samsove. Anonymkode: 31266...b09 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #6 Skrevet 8. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt feil. Det er bedre at du røyker og IKKE ammer, enn at du ammer og røyker. Passiv røyking er heller ikke bra. Ikke røyke og samsove. Anonymkode: 31266...b09 Nei,det anbefales faktisk å amme selv om mor røyker. Anonymkode: 6fc16...55a 7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #7 Skrevet 8. mai 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt feil. Det er bedre at du røyker og IKKE ammer, enn at du ammer og røyker. Passiv røyking er heller ikke bra. Ikke røyke og samsove. Anonymkode: 31266...b09 Det der er feil og du trenger ikke komme med usannheter selv om du mener det slik. Anonymkode: 99124...5c6 6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #8 Skrevet 8. mai 2018 Når tar du den siste røyken? Røyker du flere timer før du legger deg eller er det det siste du gjør? Anonymkode: c054d...5e7
Gjest GoldenLioness Skrevet 8. mai 2018 #9 Skrevet 8. mai 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er i en stressende situasjon og har dsv tatt et par røyk de siste ukene..men samsover ned gutt på 10,5 mbd-han får ikke sove ellers.. hva tenkes om d? Er jo totalt uansvarlig? Er d direkte link ifht jrybbedød,røyk og samsoving? svart samvittighet,vet jeg må skjerpe meg..trenger kanskje høre d her?😱🤔😔 Anonymkode: 6fc16...55a Øker faren for krybbedød bare å sove i samme rom. Om babyen din plutselig ikke våkner vil du noen kan kunne tilgi deg selv?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #10 Skrevet 8. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når tar du den siste røyken? Røyker du flere timer før du legger deg eller er det det siste du gjør? Anonymkode: c054d...5e7 Jeg tar den før 16,aldri d siste jeg gjør. Bruker hanske på røykehånda og dusjer før jeg legger meg... Anonymkode: 6fc16...55a
mjauritz Skrevet 8. mai 2018 #11 Skrevet 8. mai 2018 Ja, sjansen er større, men samtidig veldig liten. Likevel ville jeg ikke ha risikert det. Jeg kunne ikke ha tilgitt meg selv om det verst tenkelige skjedde og jeg visste at jeg hadde røyket og at det KUNNE ha vært en faktor. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #12 Skrevet 8. mai 2018 JA det er uansvarlig. Punktum! Anonymkode: 667a1...034
Gjest GoldenLioness Skrevet 8. mai 2018 #13 Skrevet 8. mai 2018 Forskerne mener barn av røykende mødre som sover sammen med barna har nærmere 18 ganger så stor risiko for å dø i krybbedød som barn av mødre som verken samsover eller røyker. For barn av mødre som røyker, men ikke samsover, er det 2,5 ganger så stor risiko for krybbedød. https://tidsskriftet.no/2004/02/nytt-fra-nett/royk-og-samsoving-kan-fore-til-krybbedod
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #14 Skrevet 8. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar den før 16,aldri d siste jeg gjør. Bruker hanske på røykehånda og dusjer før jeg legger meg... Anonymkode: 6fc16...55a Hanske og dusj hjelper kun på lukten av deg, ikke noe som helst på pusten din! Anonymkode: 7a507...966
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #15 Skrevet 9. mai 2018 æsj sier jeg bare. Stakkars barn som har ingen valg enn å få nikotin i morsmelken sin. Anonymkode: b1ef2...9fa 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå