Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skriver så mange innlegg som anonyme brukere her inne? Det blir jo helt umulig å holde styr på hvem man prater med. Er man så redd for å bli "tatt" på noe at man ikke engang kan stå for meningene sine bak et nick?

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Gjest O.G.
Skrevet
4 minutter siden, JackNapier skrev:

Hvorfor skriver så mange innlegg som anonyme brukere her inne? Det blir jo helt umulig å holde styr på hvem man prater med. Er man så redd for å bli "tatt" på noe at man ikke engang kan stå for meningene sine bak et nick?

Godt spørsmål.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, JackNapier skrev:

Fordi det bare er sånn. Det blir en vanesak.

Hilsen AnonymBruker.

Anonymkode: 135de...840

• Liker 11
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det bare er sånn. Det blir en vanesak.

Hilsen AnonymBruker.

Anonymkode: 135de...840

Er du så flau over meningene dine altså?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er lettere å distansere seg fra alt skit man blir kalt og all dritt man får slengt etter seg (når man ikke er enig med enkelte) når man er anonym.

Anonymkode: 9965c...677

• Liker 19
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er lettere å distansere seg fra alt skit man blir kalt og all dritt man får slengt etter seg (når man ikke er enig med enkelte) når man er anonym.

Newsflash: Det står ikke Jack Napier i passet mitt.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
Just now, JackNapier said:

Newsflash: Det står ikke Jack Napier i passet mitt.

Wow!!  Det trodde jeg.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har registrert at enkelte trekker inn hva en bruker har skrevet/ment i en annen tråd som ikke har relevans til den aktuelle diskusjonen. Det kan jo tenkes at man da vil unngå dette, og derfor skriver anonymt.

• Liker 34
Skrevet

Så man er altså redd for å stå for egne meninger?

• Liker 4
Skrevet

Er enig at ab funksjonen burde kun være tilgjengelig i «sensitive» tråder, men ettersom mod og admin har oversikt så går det greit.

AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke at folk skal kjenne meg igjen.... Skriver gjerne personlige ting, eller tar opp ting jeg ikke ønsker å fortelle til venner eller familie. Er det så rart, egentlig? 

Anonymkode: 8ac2c...f31

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, JackNapier said:

Så man er altså redd for å stå for egne meninger?

Du burde lese rundt i trådene og se hva folk kan få seg til å kalle meningsmotstandere av diverse usaklige og nedsettende ting. Kanskje du skjønner bedre. Er ikke alle som er like hardhudet. Det handler ikke om å stå for meningene sine eller ikke.

• Liker 13
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

AB-funksjonen misbrukes til de grader. Spesielt er det latterlig svakt når folk krysser av for AB og bruker innlegget til å slenge dritt mot andre. Du kan ENTEN slenge dritt ELLER bruke AB, men det burde vært helt forbudt, og ført rett til utkastelse, å være uforskammet og frekk som AB-bruker.

Endret av Overrasket
Skrevet

Man kan stå for egne meninger, men likevel synes at det er unødvendig med avsporinger om hva man har ment i en urelatert sak. Det blir som om man som par diskuterer og er uenige om hvor man skal reise på ferie, og så trekker plutselig den ene inn noe den andre sa om svigermor for to uker siden. Uten at svigermor skal være med på ferien, altså helt irrelevant for den aktuelle diskusjonen.

• Liker 6
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Gjest Overrasket
Skrevet
13 minutter siden, Alivamale said:

Jeg har registrert at enkelte trekker inn hva en bruker har skrevet/ment i en annen tråd som ikke har relevans til den aktuelle diskusjonen. Det kan jo tenkes at man da vil unngå dette, og derfor skriver anonymt.

4 minutter siden, Alivamale said:

Man kan stå for egne meninger, men likevel synes at det er unødvendig med avsporinger om hva man har ment i en urelatert sak. Det blir som om man som par diskuterer og er uenige om hvor man skal reise på ferie, og så trekker plutselig den ene inn noe den andre sa om svigermor for to uker siden. Uten at svigermor skal være med på ferien, altså helt irrelevant for den aktuelle diskusjonen.

Jeg er en ganske sta bruker når det kommer til legge ut innlegg under brukernavnet mitt, og selv har jeg aldri opplevd dette fenomenet. Bank i bordet. Så basert på min erfaring er dette av forsvinnende liten betydning. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke at folk skal kjenne meg igjen.... Skriver gjerne personlige ting, eller tar opp ting jeg ikke ønsker å fortelle til venner eller familie. Er det så rart, egentlig? 

Anonymkode: 8ac2c...f31

Ja, for du registrerte deg ikke på KG med fullt navn vel?

• Liker 3
Skrevet

AB-funksjonen er viktig i enkelte sammenhenger. Dersom man for eksempel søker råd etter å ha blitt antastet av sjefen på julebord, har havnet i en heftig nabokrangel, eller det spruter grønn utflod fra ymse kroppsåpninger...

Men den ekstremt utstrakte bruken av AB-funksjonen som vi ser her synes jeg er en uting! Ofte får jeg inntrykk av at folk «gjemmer» seg bak anonymiteten, og utnytter den når de poster provoserende innlegg, eller generelt deler meninger de ikke helt kan stå for. Slike innlegg er gjerne ekstra krasse og/eller konfronterende, og jeg opplever det ofte som at brukere «feiger ut» når de poster som anonym. Etter disse erfaringene er jeg nå litt nølende til å svare anonyme brukere - i tilfeller hvor jeg mener at de heller burde postet under sitt alias.

• Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde lese rundt i trådene og se hva folk kan få seg til å kalle meningsmotstandere av diverse usaklige og nedsettende ting. Kanskje du skjønner bedre. Er ikke alle som er like hardhudet. Det handler ikke om å stå for meningene sine eller ikke.

For å si det slik, dette er ikke mitt første forum. Det blir mer drittslenging av at folk kan anonymisere seg.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...