AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #1 Skrevet 8. mai 2018 Ja hei. Jeg er feminist. Ble først opptatt av det for rundt 5 år siden da jeg stod og barberte leggene og fikk en identitetskrise. Så for meg personlig hjelper feminismen meg med å bryte med disse lenkene som har blitt lagt på meg av skjønnhetsbransjen, og også kvinner rundt meg som har lært meg opp til at utseende er så viktig. Jeg er ganske frigjort på dette området nå. Utdanning for jenter er også noe jeg er svært opptatt av, og dette med å få flere kvinnelige ledere og politikere. Mange andre ting også. Men dette er egentlig ikke det jeg vil snakke om i dag. Jeg kommer ikke overens med de fleste damer jeg møter. Det er ikke så fælt at det er dårlig stemning og surskap, jeg bare kommer ikke innpå noen av dem. Jeg har mange mannlige venner, hatt mange mannlige kjærester og i mitt kunstneriske yrke samarbeider jeg kun med menn. Jeg opplever at det oftere oppstår en felles humor og glede over de samme tingene, menn er mer mottagelige for en vennskapelig klem og en hånd på skulderen når man beundrer ferdig arbeid. Noe så simpelt som å lage et papirfly og kaste det rundt skjer bare når jeg er med menn, en liten glede i livet. Det virker som kvinner er mindre interesserte i å leke litt i hverdagen? Syns også menn er mye simplere i måten å snakke på, det er ikke noen koder eller motsigende kroppspråk, de er mindre redde for å si nei og å avvise forslag. Så jeg syns det er litt rart da. Når jeg diskuterer med noen og viser til feminisme så føles det litt som om jeg snakker om "barn i afrika", altså, "de der borte", "de andre". Innspill? Snurr film. Anonymkode: bcbcc...c25
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #2 Skrevet 8. mai 2018 Men sliter ikke like mye med komplekser, hvilket gjør de lettere å omgås. Det er så mye grining og sjalusi blant damer. Anonymkode: faae4...356
Nicathv Skrevet 9. mai 2018 #3 Skrevet 9. mai 2018 Jeg skjønner ikke hvordan disse to tingene har noe som helst med hverandre å gjøre. Selvfølgelig kan man mene at kvinner skal behandles likeverdig som menn og at det finnes problemer som bare påvirker kvinner samtidig som man kan like best å tilbringe tid sammen med menn? 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #4 Skrevet 9. mai 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Syns også menn er mye simplere i måten å snakke på Anonymkode: bcbcc...c25 Dette er ikke et kompliment, på norsk betyr simpel 'sjofel, ekkel, slem'. Hilsen mann som ikke liker å bli kalt simpel Anonymkode: 9facd...f15 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #5 Skrevet 9. mai 2018 Vet du, jeg er så lei det der og jeg ser ærlig talt på det som vrøvl. Har du tenkt på at om du har problemer med andre kvinner så ligger ikke problemet hos alle kvinnene men hos deg? Jeg kjenner ikke deg så jeg vet ikke om det gjelder deg, men alle andre jeg har møtt som har hatt samme holdning har vært bitchy og svært vanskelig å bli kjent med om man ikke har en penis. Anonymkode: 44c5f...0ae 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #6 Skrevet 9. mai 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja hei. Jeg er feminist. Ble først opptatt av det for rundt 5 år siden da jeg stod og barberte leggene og fikk en identitetskrise. Så for meg personlig hjelper feminismen meg med å bryte med disse lenkene som har blitt lagt på meg av skjønnhetsbransjen, og også kvinner rundt meg som har lært meg opp til at utseende er så viktig. Jeg er ganske frigjort på dette området nå. Utdanning for jenter er også noe jeg er svært opptatt av, og dette med å få flere kvinnelige ledere og politikere. Mange andre ting også. Men dette er egentlig ikke det jeg vil snakke om i dag. Jeg kommer ikke overens med de fleste damer jeg møter. Det er ikke så fælt at det er dårlig stemning og surskap, jeg bare kommer ikke innpå noen av dem. Jeg har mange mannlige venner, hatt mange mannlige kjærester og i mitt kunstneriske yrke samarbeider jeg kun med menn. Jeg opplever at det oftere oppstår en felles humor og glede over de samme tingene, menn er mer mottagelige for en vennskapelig klem og en hånd på skulderen når man beundrer ferdig arbeid. Noe så simpelt som å lage et papirfly og kaste det rundt skjer bare når jeg er med menn, en liten glede i livet. Det virker som kvinner er mindre interesserte i å leke litt i hverdagen? Syns også menn er mye simplere i måten å snakke på, det er ikke noen koder eller motsigende kroppspråk, de er mindre redde for å si nei og å avvise forslag. Så jeg syns det er litt rart da. Når jeg diskuterer med noen og viser til feminisme så føles det litt som om jeg snakker om "barn i afrika", altså, "de der borte", "de andre". Innspill? Snurr film. Anonymkode: bcbcc...c25 Du er ikke feminist fordi du slutter å barbere deg... Anonymkode: 7e400...e44
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #7 Skrevet 9. mai 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke feminist fordi du slutter å barbere deg... Anonymkode: 7e400...e44 Det var bare et lite humoristisk tillegg til hvordan det begynte. Anonymkode: bcbcc...c25
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #8 Skrevet 9. mai 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke et kompliment, på norsk betyr simpel 'sjofel, ekkel, slem'. Hilsen mann som ikke liker å bli kalt simpel Anonymkode: 9facd...f15 Beklager, "lettere" er kanskje et bedre ord? Anonymkode: bcbcc...c25
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #9 Skrevet 9. mai 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke et kompliment, på norsk betyr simpel 'sjofel, ekkel, slem'. Hilsen mann som ikke liker å bli kalt simpel Anonymkode: 9facd...f15 Beklager, "lettere" er kanskje et bedre ord? Anonymkode: bcbcc...c25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå