AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #1 Skrevet 8. mai 2018 Det hadde sikkert vært superpraktisk med au-pair, men synes det er feil på så mange områder, at det er helt uaktuelt for oss. Leter etter en student/vgs-elev som kan hente fast en dag i uken, i tillegg til å sitte litt barnevakt ved behov. Enkelt spørsmål: Hvor mye er det rimelig å betale for barnevakt til en toåring, per time? Anonymkode: 09f66...964
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. mai 2018 #2 Skrevet 8. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hadde sikkert vært superpraktisk med au-pair, men synes det er feil på så mange områder, at det er helt uaktuelt for oss. Leter etter en student/vgs-elev som kan hente fast en dag i uken, i tillegg til å sitte litt barnevakt ved behov. Enkelt spørsmål: Hvor mye er det rimelig å betale for barnevakt til en toåring, per time? Anonymkode: 09f66...964 Tja, minst 150 kr pr time.. før skatt.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #3 Skrevet 8. mai 2018 Vi har betalt en vgd elev under 18 1000kr i mnd for å sitte barnevakt en time to ggr i uka. Så da blir det 125kr t. Vdg eleven har vært veldig fornøyd med dette. Dette er en person vi kjenner og vet at hun ikke betaler noe hjemme, så det er jo egentlig lommepenger for henne. Det har også vært «fastlønn», så selv om det har vært fridager har hun fått det samme. Anonymkode: 5c775...6ec
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #4 Skrevet 8. mai 2018 Enig i at dere bør betale minst 150 kr pr time før skatt Anonymkode: bd76b...02a 1
atropos Skrevet 8. mai 2018 #5 Skrevet 8. mai 2018 http://ys.no/ys-jobber-med/ung-i-arbeidslivet/hva-har-du-krav-pa-lonn/ du kan jo ta utgangspunkt i denne.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #6 Skrevet 8. mai 2018 Har du tenkt til å gjøre det svart?! 150 før skatt er uansett latterlig lite! Lykke til med å finne noen til den prisen! Er det ikke det "kjæreste du har" som skal taes vare på?! Anonymkode: f3024...7e6 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #8 Skrevet 8. mai 2018 DNB hadde en feed på dette i oktober. Der står det 80-100 kr timen for de under 18 år. For de over 18 år skriver de 130,- timen. De kan tjene inntil 6000,- skattefritt pr år. Mer enn 150,- pr time tror jeg ikke noe betaler! https://dnbfeed.no/privatokonomi/hva-skal-en-barnevakt-koste/ Anonymkode: 0758a...6af
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. mai 2018 #9 Skrevet 8. mai 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du tenkt til å gjøre det svart?! 150 før skatt er uansett latterlig lite! Lykke til med å finne noen til den prisen! Er det ikke det "kjæreste du har" som skal taes vare på?! Anonymkode: f3024...7e6 Det var da voldsomt til svar på en trådstart hvor hun spør om hva hun bør betale, ikke har hun nevnt noe om svarte penger heller...
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #10 Skrevet 8. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: DNB hadde en feed på dette i oktober. Der står det 80-100 kr timen for de under 18 år. For de over 18 år skriver de 130,- timen. De kan tjene inntil 6000,- skattefritt pr år. Mer enn 150,- pr time tror jeg ikke noe betaler! https://dnbfeed.no/privatokonomi/hva-skal-en-barnevakt-koste/ Anonymkode: 0758a...6af I februar var det. Anonymkode: 0758a...6af
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #11 Skrevet 8. mai 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har betalt en vgd elev under 18 1000kr i mnd for å sitte barnevakt en time to ggr i uka. Så da blir det 125kr t. Vdg eleven har vært veldig fornøyd med dette. Dette er en person vi kjenner og vet at hun ikke betaler noe hjemme, så det er jo egentlig lommepenger for henne. Det har også vært «fastlønn», så selv om det har vært fridager har hun fått det samme. Anonymkode: 5c775...6ec Bare nysgjerrig: tenker du at barn under 18 burde betale hjemme? Er det vanlig? (Vennlig ment!) Ellers, som student, så ville jeg foretrukket minst 175 kr timen, 150 som VGS-elev var jeg godt fornøyd med. Anonymkode: 62b3c...435 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #12 Skrevet 8. mai 2018 Unnskyld et tåpelig spørsmål, men hva menes men 150 kr timen før skatt? For 4 timer betaler jeg altså 600. Skal jeg betale noe mer, eller? Barnevakta må jo betale skatt om ho tjener nok i løpet av året, men det blir vel ikke mitt problem? Anonymkode: bad48...fab 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #13 Skrevet 8. mai 2018 9 minutter siden, Dævendøtte skrev: Det var da voldsomt til svar på en trådstart hvor hun spør om hva hun bør betale, ikke har hun nevnt noe om svarte penger heller... Det var derfor det var et spørsmål jeg stilte ts! Anonymkode: f3024...7e6
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. mai 2018 #14 Skrevet 8. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det var derfor det var et spørsmål jeg stilte ts! Anonymkode: f3024...7e6 Jeg synes du skrev hardt og anklagende, med utropstegn og spørsmålstegn overalt. Jeg leste ditt innlegg som et angrep på henne, men mulig du skriver sånn uten å tenke over hvordan det kan oppfattes. Du trenger ikke bruke både spørsmålstegn og utropstegn etter hverandre, og samtidig formulere deg som du gjør, det ser voldsomt ut.
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. mai 2018 #15 Skrevet 8. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld et tåpelig spørsmål, men hva menes men 150 kr timen før skatt? For 4 timer betaler jeg altså 600. Skal jeg betale noe mer, eller? Barnevakta må jo betale skatt om ho tjener nok i løpet av året, men det blir vel ikke mitt problem? Anonymkode: bad48...fab Du finner også litt info her: https://www.familieverden.no/familieliv/okonomi/dette-betaler-du-barnevakten/
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #16 Skrevet 8. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du tenkt til å gjøre det svart?! 150 før skatt er uansett latterlig lite! Lykke til med å finne noen til den prisen! Er det ikke det "kjæreste du har" som skal taes vare på?! Anonymkode: f3024...7e6 Oppfatter deg litt anklagende og sint? Opprettet en tråd for høre hva det er rimelig/vanlig å betale for barnevakt. Verken mer eller mindre. Nei. Tenker ikke å benytte meg av svart arbeid (skjønner ikke helt hvor du tar det fra). Bruker Melding om lønnet arbeid i hjemmet og betaler skatt direkte til Skatteetaten. Anonymkode: 09f66...964 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #17 Skrevet 8. mai 2018 Tusen takk til de som har kommet med gode innspill! Nå har jeg en viss idé. Anonymkode: 09f66...964
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå