Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I starten av oktober skal jeg og en venninne reise til London. Hotell er bestilt, vi mangler bare flybilletter. Det er så mange flyselskaper og ulike sider å bestille fra, så jeg blir helt forvirret. Vi vil gjerne fly tidlig om morgenen, og reise på ettermiddagen/kvelden hjem igjen. Det jeg lurer på er hvor dere anbefaler å bestille flybilletter, og gjennom hvilket flyselskap? Vi vil ha +1 kolli både til og fra, og gjerne få det så billig som mulig. 

Anonymkode: 5a8cb...98e

Skrevet

Jeg reiser alltid med Norwegian :)

Sjelden jeg opplever noe trøbbel med de, toppen en times forsinkelse har det vært bare, og det i og for seg ikke noe stress. *bankibordet*

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk med momondo.no

der sammenliknes alle flyvninger, og du kan stille inn når på dagen du vil fly til/fra

Anonymkode: b93d4...d43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ryanair er billige. Men koster litt å ta med annet enn håndbaggasje. Men til og med med baggasje så blir det for oss i sommer billigere enn noen andre. Norwegian har ofte tilbud 1 vei. Men tilbaketuren koster da skjorta.

Anonymkode: 2bf5e...0c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flyr som oftest Norwegian, men har også opplevd at det har vært billigere å kombinere Norwegian og SAS for billigere billetter. Dvs. Norwegian til London og SAS hjem igjen. 

Bruker Skyscanner til å søke fly. 

Anonymkode: b6178...9db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvor du skal reise fra. Uansett dropper jeg å sjekke Ryanair siden de er verstinger når det gjelder å drive rovdrift på de ansatte. I tillegg er de altfor gode til å lure folk for penger, og jeg hater å føle meg lurt.

Anonymkode: d19d7...780

• Liker 3
Gjest padawan
Skrevet

Jeg pleier også å fly med Norwegian men sjekker Flyreiser på Finn og Momondo før jeg bestiller. Jeg bestiller deretter fra flyselskapet sine sider.

Skrevet

Siden det er 3 selskaper å velge mellom (Ryanair kommer jeg aldri til å sette min fot i). Så sjekker jeg det enkelte selskaps nettsider altså SAS, BA og Norwegian. Synes det er greiest å kunne forholde seg direkte til flyselskapet. 

Finnes nok av eksempler på folk som har brukt søkermotorer og da plutselig bestilt billetter fra et eller annet ukjent reisebyrå. Som ofte i beste fall har vært vannskelige å ha med å gjøre hvis trøbbel oppstår hvis de i det hele tatt har greid å komme i kontakt med dem.

Forøvrig neste gang jeg skal til London skal jeg fly tur retur med KLM via Amsterdam, da jeg ønsker å teste ut London City airport.

AnonymBruker
Skrevet

1200 kr en vei for to- med Norwegian i juli.

Ikke noe å si på det.

Anonymkode: 7e66e...0b1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyr som regel Norwegian, både fordi de er billigst, rutetidene til/fra Bergen passer meg veldig bra (tidlig fly ned, seint hjem) og fordi jeg virkelig hater Heathrow der SAS har base. Har aldri opplevd forsinkelser med Norwegian (bank i bordet), men de gangene jeg har flydd SAS har det alltid vært rot. Sist manglet de crew til flyet, måtte vente i mange timer på at de sopte opp folk litt herfra og derfra som kom inn med andre SAS maskiner og hadde lyst på en ekstratur. Null info annet enn "info kommer", og da vi til slutt fikk vite at det var uvisst når flyet hjem kunne gå var alt av kiosker og butikker på flyplassen stengt, og ingen av automatene med drikke/mat på terminalen virket. Flere reiste med barn, det var varm og umulig å få tak i drikke. Null hjelp fra SAS, drittselskap. 

Anonymkode: 62a33...55b

Skrevet

^^Litt rart å sjekke priser i juli når TS sier de skal reise i oktober, men men...

Støtter forslaget om å sjekke priser på selskapenes nettsider. Oftest best å kjøpe direkte, unngår et tredjepart å forholde seg til. Kan dog være lurt å dobbeltsjekke via søkemotorene også (Finn, restplass.no). Tredjepartselskaper kan tilby billigere pris, men med egne betingelser.

Jeg kjøpte OSL-LONDON 1 uke for 1090,- her om dagen hos BA. Ser de har samme pris for perioden 9/10 - 16/10 hvis det passer for dere. Da er det avreise tidlig på morgen, og hjemreise på kvelden, inkl. innsjekket bagasje.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor i Trondheim, og her er det alltid Norwegian jeg lander på, selv om jeg alltid sjekker alle alternativer. De har direktefly, og billigste billetter.

Anonymkode: 52a3b...5e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Devilheart skrev:

^^Litt rart å sjekke priser i juli når TS sier de skal reise i oktober, men men...

Støtter forslaget om å sjekke priser på selskapenes nettsider. Oftest best å kjøpe direkte, unngår et tredjepart å forholde seg til. Kan dog være lurt å dobbeltsjekke via søkemotorene også (Finn, restplass.no). Tredjepartselskaper kan tilby billigere pris, men med egne betingelser.

Jeg kjøpte OSL-LONDON 1 uke for 1090,- her om dagen hos BA. Ser de har samme pris for perioden 9/10 - 16/10 hvis det passer for dere. Da er det avreise tidlig på morgen, og hjemreise på kvelden, inkl. innsjekket bagasje.

mye som er rart her i verden.... og sammenligne priser er bare FLOTT..:)

Anonymkode: 7e66e...0b1

Skrevet

Reiste med Norwegian sist jeg dro, og da var jeg veldig uheldig.  Flyet var forsinket ca 1 time dit, og siden det var et kveldsfly til Gatwick søndag kveld  var det ikke mulig å ta Gatwickekspressen. Måtte ta buss til Victoria og taxi derfra og ankom således hotellet først 03.30! 

På hjemveien var det like ille. Kom gor sent fra Gatwick og hadde derfor knapp tid til toget til Vestfold skulle gå frs Gardermoen. Men det kunne vi ha rukket likevel dersom bagasjen hadde kommet på båndet.  Veldig mange fikk bagasjen sin,  men ca 20 av oss savnet bagasjen.  Til slutt fant de ut at det var glemt noen bagasjetraller ute!! Da de endelig kom på båndet, var siste tog gått og vi måtte bare klare oss selv på Gardermoen! Er ikke imponert over Norwegian. 

Gjest padawan
Skrevet
1 time siden, tirben skrev:

Men det kunne vi ha rukket likevel dersom bagasjen hadde kommet på båndet.  Veldig mange fikk bagasjen sin,  men ca 20 av oss savnet bagasjen.  Til slutt fant de ut at det var glemt noen bagasjetraller ute!! Da de endelig kom på båndet, var siste tog gått og vi måtte bare klare oss selv på Gardermoen! Er ikke imponert over Norwegian. 

Skjønner du synes det var kjipt men det er ikke Norwegians som håndterer bagasjen på bakken.

Skrevet
5 minutter siden, padawan skrev:

Skjønner du synes det var kjipt men det er ikke Norwegians som håndterer bagasjen på bakken.

Det skjønner jeg også, men det vi reagerte på var servicenivået på handling personalet på Gardermoen.  Flere av passasjerene ble stresset da de sto i fare for å miste tog, og de svarte bare:" Det går alltids et tog! "  Så da ble alternativene våre, enten ta inn på hotell, eller tilbringe natten på Gardermoen. Handlingagenten var ikke behjelpelig med noe hjelp  etter at han fant ut at bagasjen vår sto ute. Fram tuø det, var han hjelpsom. 

AnonymBruker
Skrevet

Ut ifra svarene ser det ut til at Norwegian og British Airways er mest populært. Reiste med SAS selv sist, det var ikke noe problem da, men de er ofte dyrere har jeg sett. Hva er best av Norwegian og British Airways da? 

Anonymkode: 5a8cb...98e

AnonymBruker
Skrevet

BA flyr til Heathrow, som er nærmere London enn Gatwick som Norwegian flyr til. Dersom BA er noenlunde lik i pris som Norwegian, så velger jeg BA. Er fornøyd med begge selskaper og har hatt gode erfaringer med begge de gangene jeg har flydd til London. 

Anonymkode: d2669...ad0

Skrevet

Vi har pleid å reise med Norwegian fordi toget fra gatwick stopper på London Bridge og gir oss en fem minutters spasertur til hotellet. I år skal vi reise med SAS nedover og norwegian hjem fordi flytidene passer seg sånn. Er jo ikke noe problem i det hele tatt egentlig, går jo tube overalt og det er enkelt å manøvrere seg i London 😊

AnonymBruker
Skrevet

Til London synes jeg BA er best, de bruker T5 på Heathrow som jeg synes er bedre enn de andre. Enkelt med tuben fra kjelleren rett til byen! 

Anonymkode: 42539...cf4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...