Gå til innhold

Sunn lunsj

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva pleier dere å ha til lunsj som er sunt? 

I det siste nå har jeg hatt avokado og kokt egg på maiskaker, men orker jo ikke å ha det hele tiden. :) 

Anonymkode: 5d4a1...63c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

donuts og cola er en uslåelig kombinasjon. boller og croissants er jo også nydelig

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg pleier å lage en stor batch med smoothie om kvelden, heller den over på "shakern" jeg bruker på trening :) For å lage smoothien ganske mettende bruker jeg gresk yoghurt istedenfor banan. 

Eller så lager jeg salat med avokado, salatblader, tomat evt kylling.

Endret av Rosatoast
AnonymBruker
Skrevet

Hva med en salat med egg og avokado pluss litt grønnsaker som salat, tomat, agurk. Litt nøtter på kanskje?

Anonymkode: 81fc5...bd2

• Liker 1
Skrevet

Kald tunfisksalat med grov pennepasta, fetaost, tomater, oliven, avocado etc og syrlig dressing.

Gjest økonomifrue
Skrevet

Her er noe av det jeg ofte sjonglerer mellom som lunsj på jobb. Har alltid frukt og grønnsaker ved siden av, eks gulrot, sukkererter, papirka, eple, avokado etc.

* Grovbrød med kokt eller stekt egg pluss tomat, paprika og salat. 

* Grovbrød med omelettrester

* Middagsrester - eks fullkonrnspasta med kylling og grønnsaker

* Knekkebrød med pålegg

* Fyldig smoothie med cottage cheese + bær og grønnsaker

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, økonomifrue skrev:

Her er noe av det jeg ofte sjonglerer mellom som lunsj på jobb. Har alltid frukt og grønnsaker ved siden av, eks gulrot, sukkererter, papirka, eple, avokado etc.

* Grovbrød med kokt eller stekt egg pluss tomat, paprika og salat. 

* Grovbrød med omelettrester

* Middagsrester - eks fullkonrnspasta med kylling og grønnsaker

* Knekkebrød med pålegg

* Fyldig smoothie med cottage cheese + bær og grønnsaker

Knekkebrød spiste jeg mye før, men problemet nå er at jeg har vondt i 2 tenner etter å ha borring og fylling i henholdvis desember og januar(hurra........) så det klarer jeg ikke å spise :(

Anonymkode: 5d4a1...63c

• Liker 1
Skrevet

Jeg eeeelskee Cottage cheese med skyr proteindrikk eller styrk blåbærmelk. Sammen med linfrø, solsikkekjerner, sesamfrø og fryste bær :) 

Skrevet

Det meste av "kaninfôr" er sunt og godt. Salatblader, paprika, sjampinjong (eller åssen det skrives), løk, kanskje sprite opp litt med kylling og/eller pasta av noe slag. Mulighetene er mange. :) 

Skrevet

Problemet er antakeligvis din snevre oppfatning av "sunn mat". Det er ikke så vanskelig. All mat kan spises. Et sunt kosthold er variert og balansert. Jeg spiser knekkebrød, pumpernickel, lomper/lefser eller rundstykke med fisk/ost/kjøttpålegg, spinatpai, grøt, kokt egg, omelett, frukt og grønnsaker, melk, pastasalat, lobnobs-salat.

• Liker 1
  • 2 år senere...
Skrevet
On 5/8/2018 at 11:59 AM, Trampo-Line said:

donuts og cola er en uslåelig kombinasjon. boller og croissants er jo også nydelig

Donuts og cola?? Det er ikke sunndt

Anonymkode: f9ba7...d3c

Skrevet

Chiapudding med bær og hakka nøtter 

Salat med ymse grønnsaker( eks grønn salat,agurk,tomat,rødløk,paprika,rå brokkoli,sukkererter),quinoa/byggryn/couscous og en lett dressing

Maiskaker med hummus og avocado

Anonymkode: d5ce4...199

Skrevet
På 11.8.2020 den 12.26, AnonymBruker skrev:

Donuts og cola?? Det er ikke sunndt

Anonymkode: f9ba7...d3c

SunNDt faktisk 🙈

Anonymkode: 9be57...645

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...