Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Øver meg på tarot, så tenkte jeg kunne tilby det for dere andre som er våkne i natt, som meg. 

Jeg trenger å si et navn når jeg spår, så jeg spår bare de som har brukernavn. Hvis du ikke vil det, kan du avslutte spørsmålet ditt med et navn du vil jeg skal bruke. Still gjerne oppfølgingsspørsmål eller kommenter spådommen, da det sikkert er lite trafikk her i natt. 

Nattens tema er karriere og utdanning, du kan spørre om hva som helst, men prøv å unngå ja-nei-spørsmål. Kortene sier veldig sjelden ja eller nei, men gir ledetråder. "Hva", "Hvordan", "Hvorfor", "Hvem", "Hvilke" er gode måter å starte spørsmål på. 

Forrige gang jeg prøvde dette, reagerte noen på at jeg selv var anonym. Jeg har mine grunner for dette, men hvis det er et absolutt behov for å snakke med meg, så kan jeg gå innpå brukeren din og sende deg en privat melding om det er noe med spådommen du vil diskutere. 

Gleder meg til å spå dere!

Anonymkode: 950fa...09a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan ser min jobbsituasjon ut de neste 6 månedene? 

Skrevet

Jeg har falt ut av mitt yrke pga helse og lurer på om jeg skal forøke å gå tilbake eller om jeg bør prøve noe helt nytt. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan blir min arbeidssituasjon i fremtiden, hva slags yrke vil jeg jobbe med?

Nina

Anonymkode: c9fa5...70a

Skrevet
7 minutter siden, Duff skrev:

Jeg har falt ut av mitt yrke pga helse og lurer på om jeg skal forøke å gå tilbake eller om jeg bør prøve noe helt nytt. 

Min erfaring er at det kan være svært vanskelig å få seg jobb i en annen bransje enn den du har bakgrunn ifra. Arbeidsgivere krever at du skal ha "relevant erfaring" som det så fint heter.. 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Siv85 skrev:

Hvordan ser min jobbsituasjon ut de neste 6 månedene? 

Et samarbeidsprosjekt er i vente med 3 andre ressursfulle mennesker. Dine ideer blir særdeles viktige her. 

Mvh SpåKonemateriale (Jeg kaller meg det sånn at dere vet det er TS fremover)

Skrevet
14 minutter siden, Siv85 skrev:

Min erfaring er at det kan være svært vanskelig å få seg jobb i en annen bransje enn den du har bakgrunn ifra. Arbeidsgivere krever at du skal ha "relevant erfaring" som det så fint heter.. 

Det handler om så mye mere enn det. Har erfaring fra mange ulike yrker men kun dette jeg har utdannelse innen. 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Duff skrev:

Du hører til i et yrke der du er en pådriver som kan motivere andre - som den ansvarlige (ledertype). Stedet med blå logo er din arbeidsplass.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har lyst til å utdanne meg som ambulansearbeider, har tenkt til å ta det utenom skole, bare 2 år som vikar. Har helseutdanning fra før. Er dette noe jeg kommer til å klare å utføre? Vil jeg trives med det eventuelt? Er dette riktig for meg ? Burde jeg gjøre gjøre det ? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du hører til i et yrke der du er en pådriver som kan motivere andre - som den ansvarlige (ledertype). Stedet med blå logo er din arbeidsplass.

Mvh. SpåKonemateriale

Skrevet

Takk. Det skal jeg tenke på. 

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan blir min arbeidssituasjon i fremtiden, hva slags yrke vil jeg jobbe med?

Nina

Anonymkode: c9fa5...70a

Det vil eller har oppstått ubehag (du har ikke nevnt om du har jobb nå), konflikt med kollega, sjef eller kunde ser det ut som. Du har/får en del tvil, og du må velge om du skal svelge kameler eller finne et annet yrke. 

Du hører til i et yrke der du jobber mest alene og må bruke forståelse og toleranse i dine avgjørelser.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Cornflakes skrev:

Jeg har lyst til å utdanne meg som ambulansearbeider, har tenkt til å ta det utenom skole, bare 2 år som vikar. Har helseutdanning fra før. Er dette noe jeg kommer til å klare å utføre? Vil jeg trives med det eventuelt? Er dette riktig for meg ? Burde jeg gjøre gjøre det ? 

Du vil oppdage at yrket ikke er helt som du så for deg, og at du blir tvunget til å lære deg selv å kjenne igjen - ta følelser på alvor. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du vil oppdage at yrket ikke er helt som du så for deg, og at du blir tvunget til å lære deg selv å kjenne igjen - ta følelser på alvor. 

Men klarer jeg å utføre utdanningen da? 

Skrevet
17 minutter siden, Duff skrev:

Det handler om så mye mere enn det. Har erfaring fra mange ulike yrker men kun dette jeg har utdannelse innen. 

Ikke sikkert alle er like strenge på dette, mulig du er heldigere enn det jeg har vært :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ser min jobbmessige fremtid ut det neste halvåret? Har jobbet innen varehandel i 20 år, men har hatt en tøff periode med konflikter på forrige arbeidsplass som førte til at jeg sluttet på dagen og er nå arbeidsledig. Har søkt flere jobber og vært på noen intervjuer og vente svar.

Elisabet

Anonymkode: ffc8b...c7d

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Cornflakes skrev:

Men klarer jeg å utføre utdanningen da? 

Det trenger jeg ikke å bruke kortene for å svare på, selvsagt klarer du det. Du har armer, bein og et godt hode som de fleste andre mennesker. Det er opptil deg selv. Jeg spurte kortene om de har et råd til deg og dette sa de:

Bruk alenetiden din på mer fornuftig vis, prioriter aktiviteter som løfter ditt selvbilde og din helse.

Mvh. SpåKonemateriale

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et samarbeidsprosjekt er i vente med 3 andre ressursfulle mennesker. Dine ideer blir særdeles viktige her. 

Mvh SpåKonemateriale (Jeg kaller meg det sånn at dere vet det er TS fremover)

Å hva går dette samarbeidet ut på? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser min jobbmessige fremtid ut det neste halvåret? Har jobbet innen varehandel i 20 år, men har hatt en tøff periode med konflikter på forrige arbeidsplass som førte til at jeg sluttet på dagen og er nå arbeidsledig. Har søkt flere jobber og vært på noen intervjuer og vente svar.

Elisabet

Anonymkode: ffc8b...c7d

Ja se der, vet du! Herlig forandring i vente. Rundinger er i fokus, noe som går rundt og rundt, hjul kanskje, er din ledetråd til din kommende arbeidsplass

Mvh. SpåKonemateriale

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det trenger jeg ikke å bruke kortene for å svare på, selvsagt klarer du det. Du har armer, bein og et godt hode som de fleste andre mennesker. Det er opptil deg selv. Jeg spurte kortene om de har et råd til deg og dette sa de:

Bruk alenetiden din på mer fornuftig vis, prioriter aktiviteter som løfter ditt selvbilde og din helse.

Mvh. SpåKonemateriale

Okei, takk for svar, denne utdanningen vil løfte selvbildet mitt, så da tar jeg det som et tegn på at jeg burde prøve på det. 

Anonymkode: 3d948...fdf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...