Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg meldte i dag forkjøp på en leilighet, meldefristen var kl 24.00 7.mai, når jeg la inn min ansiennitet var jeg den med lengst. Men ser at etter kl passerte 24. 00 er obos siden borte, og jeg vet ikke om noen kan ha meldt etter meg. Budrunden er i morgen, og hvis jeg ikke er den med lengst ansiennitet så vil jeg jo være med på budrunden? Kan man ringe OBOS og spørre om man er den som ligger inne med lengst ansiennitet? Eller gir de ikke ut den informasjonen?

Anonymkode: f2ebb...a5f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ringe å spørre. Du kan også spørre hvor mange budgivere det er og om den med mest ansiennitet er med i runden.

Var jeg deg ville jeg ligget lavt i begynnelsen for ikke å presse opp prisen. Si at du er interessert, men vil avvente. Når det nærmer seg slutten kan du forhøre deg om den med mest ansiennitet fremdeles er interessert, og da evt velge å legge inn et bud for å se om hen henger med.

Nåværende eier vil jo selge med høyest mulig fortjeneste, så om du klarer å presse prisen såpass opp at den med mest ansiennitet gir seg, er boligen din. Men la andre budgivere gjøre jobben før deg i begynnelsen. 

Anonymkode: bd6db...fa7

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg meldte i dag forkjøp på en leilighet, meldefristen var kl 24.00 7.mai, når jeg la inn min ansiennitet var jeg den med lengst. Men ser at etter kl passerte 24. 00 er obos siden borte, og jeg vet ikke om noen kan ha meldt etter meg. Budrunden er i morgen, og hvis jeg ikke er den med lengst ansiennitet så vil jeg jo være med på budrunden? Kan man ringe OBOS og spørre om man er den som ligger inne med lengst ansiennitet? Eller gir de ikke ut den informasjonen?

Anonymkode: f2ebb...a5f

Siden forsvinner nå forkjøpsrett fristen er utløpt. Helt normalt det du har observert. 

Nå ligger din forkjøpsrett inne, du trenger ikke begynne eller være med på å drive prisen oppover ved å by, fordi du er den som kan tre inn i det høyeste budet og få leiligheten til den prisen personen med høyeste bud er villig til å gi for boligen. 

Når du skriver at budrunden er i morgen, så stemmer ikke det helt. Når tid en budrunde begynner er helt avhengig av om noen er villig til å legge inn et bud etter eller før visning. Når første bud er lagt inn, følger andre på med å gi høyere bud, dersom di er interessert i å by.

Anonymkode: a38dd...d27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...