AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #1 Skrevet 7. mai 2018 Jeg var nyutdannet i fjor, og det var / er vanskelig å få jobb. Jeg fikk til slutt et vikariat på like under ett år (11 måneder og 20 dager), med mulighet for forlengelse. Nå er det dårligere tider der jeg jobber, og det er ikke lenger like sannsynlig at de vil kunne tilby meg forlengelse. Jeg er da redd for at jeg vil kunne gå arbeidsledig i en periode mens jeg leter etter en ny jobb. Vil jeg få noen støtte som arbeidsledig uansett om jeg har jobbet mindre enn ett år? Er fortsatt vanskelig å få jobb, så tror det kan ta litt tid. Kan heldigvis flytte hvor som helst. Har ikke boliglån, men har leie på 4500,- i måneden (inkludert alt). Anonymkode: 527cc...bfa
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #2 Skrevet 7. mai 2018 meld deg uansett arbeidsledig. Har ikke si på lengden. Det er viktig at du er i systemet og de tar hånd om deg til du finner arbeid. Så ikke bekymre deg. Hvis du må til nav og du blir permittert så, så gå til nav, og senk skuldrene, og let etter arbeid til en bedrift som du synes godt om. Anonymkode: 43358...125
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #3 Skrevet 7. mai 2018 Tror ikke du må ha jobbet et helt år for å ha rett til dagpenger slik jeg tolker det?! Ser ut som du må ha hatt inntekt på minst 1,5 G i 2017, dvs ca 140.000 brutto, for å ha dagpengerett. Ring NAV og spør. HVIS du må jobbe 12 mnd, kan du da ikke bare avtale med arbeidsgiver at du tar ut 2-3 uker ferie før arbeidsforholdet avsluttes: de må uansett betale deg feriepenger du har opptjent, så arbgiver tapet ikke noe på å hjelpe deg her. Anonymkode: 8f926...6f8 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #4 Skrevet 8. mai 2018 Hvor lenge du har jobbet spiller ingen rolle. Det må bare ha tjent minst 140000 brutto ifjor. Anonymkode: cf1dc...258
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #5 Skrevet 8. mai 2018 11 hours ago, AnonymBruker said: Hvor lenge du har jobbet spiller ingen rolle. Det må bare ha tjent minst 140000 brutto ifjor. Anonymkode: cf1dc...258 Jeg var student i fjor, så jeg hadde ikke inntekt i 2017... Jeg har nyutdannet i fjor, men begynte ikke i vikariat før i 2018. Så jeg har jo en god del måneder igjen av vikariat. Men er jeg da ille ute om jeg blir arbeidsledig, siden jeg ikke hadde inntekt i 2017? Anonymkode: 527cc...bfa
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #6 Skrevet 8. mai 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var student i fjor, så jeg hadde ikke inntekt i 2017... Jeg har nyutdannet i fjor, men begynte ikke i vikariat før i 2018. Så jeg har jo en god del måneder igjen av vikariat. Men er jeg da ille ute om jeg blir arbeidsledig, siden jeg ikke hadde inntekt i 2017? Anonymkode: 527cc...bfa Hadde du jobb i 2016 og/eller 2015 da? Hvis ikke må du muligens vente til 2019 før du får dagpenger. Men det finns da sikkert andre ting du kan søke på om du trenger penger. Anonymkode: cf1dc...258
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå