Gå til innhold

Kjøpe hund? Skal studere om 1 år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg skal studere høsten 2019, 5-årig studium.

Hunden min døde sist høst, og det har vært et vanvittig stort tomrom i meg siden. Hund er den aller største interessen jeg har. Jeg har veldig lyst til å kjøpe en hund nå til sommeren, men jeg skal jo flytte om 1 år. Jeg har sett på leiligheter der jeg skal studere (liten by, landlige omgivelser), og det er flere som tillater kjæledyr. Mange kjempebillige leiligheter, så er ikke problem å få en større leilighet.

Hva synes dere? Det passer kjempegodt å kjøpe hund nå. Jeg holder ikke på med noenting annet enn trening og tur i fjellet. En hund kan vel ikke ødelegge for det sosiale i studietida? Jeg kan vel anta at jeg er opptatt med skole fra kl 8 til 16 (kanskje tidligere enn det?), og jeg har ikke tenkt å kjøpe en setter som trenger massevis av mosjon. Studenter må vel ha ettermiddagene fri til å gjøre hva man vil? 

Hvordan var studiehverdagen din? Fra hvilket klokkeslett var du ferdig med alt skole og kunne gjør hva du ville? Og hvor ofte er det vanlig å vær med venner/studentmiljø ting?

Anonymkode: 80a71...ba9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Først må du være helt sikker på at du finner en boplass der du får lov til å ha dyr. Selv om flere tillatter kjæledyr, er ikke det det samme som at det er enkelt å finne leilighet. Du må være sikker på at boligmarkedet ikke er veldig presset. Vi slet veldig med å finne en passende bolig i en middels stor by der vi fikk ha dyr. Det var mange som tillot kjæledyr og vi var villige til å bo veldig usentralt. Selv har jeg bodd i studentleilighet hvor det var tillatt med dyr. Nevner dette i tilfelle det kan være et alternativ der du bor. 

Du må også være sikker på at du har nok penger på konto i tilfelle hunden må til dyrelege. Man har jo som regel ikke den beste økonomien som student, og det blir fort fristende å røre sparekontoen når brukskontoen er tom. Personlig hadde jeg bedre tid til hunden når jeg var student enn nå når jeg er i jobb. Men det kommer nok an på studiet du har valgt. Jeg ville heller kjøpt hund før studiet enn under studiet. Da har man tid til å oppdra den og få den stueren. Enkelte hunder blir jo nesten aldri stueren. 

Anonymkode: 240d4...224

Skrevet

Drit i hund. masse arbeid. vent til du blir pensjonist. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...