AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #1 Skrevet 7. mai 2018 Jeg har tenkt å skaffe meg enten playstation eller xbox, men aner ikke hva som er av fordeler eller ulemper, eller hva som er best til mitt bruk. Til nå har jeg delt playstation 3 med bestevenninnen min (vi bor sammen), men nå skal vi begge flytte og jeg tenker å kjøpe meg mitt eget og noe nyere. Men da er jo spørsmålet, hva burde jeg kjøpe? Jeg tenker å bruke konsollen til det meste egentlig - spill, filmer, serier, spotify... Har kikket på playstation 4 slim og xbox one s. Noen her som har litt greie på det her, som kan gi meg litt tips og råd? Anonymkode: 8b8ce...64b
Titania Skrevet 7. mai 2018 #2 Skrevet 7. mai 2018 En ting jeg syns er vesentlig forskjell på PS og Xbox er kontrollerne. Hendene mine passer virkelig ikke til xbox-kontrolleren. Så bør du tenke litt på hvilke spill du spiller. Spiller du spill som ofte er playstation-eksklusive? Eller spiller du ting som kommer til alle konsoller? Min mening om konsollene er at playstation er best. Har en PS4 pro og en Xbox one s. Har kun ett spill jeg spiller på xboxen, så jeg bruker den minimalt, men opplevelsen når samboer spiller er at systemet er kronglete, og (som microsoft ellers, etter min mening) spillet kutter plutselig mens han spiller, og det går tilbake til menyen. Den bråker mindre enn PSen, men det er vel det positive jeg har å si om den. Også spiller den jo både bluray og 4K video da, om det er viktig for deg. Men til gjengjeld så tror jeg den trenger internett for å se på dvd - vi fikk i hvertfall ikke lov å se film, da routeren vår ble tatt av lynet for et par år siden. Det som er "nytt" på ps4 fra 3-eren er at spiller du online, så trenger du plus. Men spiller du online på xbox så må du ha gold, så der er det jo likt. Men fordelen med plus og gold er jo at du får gratisspill hver måned. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #3 Skrevet 7. mai 2018 1 time siden, Titania skrev: En ting jeg syns er vesentlig forskjell på PS og Xbox er kontrollerne. Hendene mine passer virkelig ikke til xbox-kontrolleren. Så bør du tenke litt på hvilke spill du spiller. Spiller du spill som ofte er playstation-eksklusive? Eller spiller du ting som kommer til alle konsoller? Min mening om konsollene er at playstation er best. Har en PS4 pro og en Xbox one s. Har kun ett spill jeg spiller på xboxen, så jeg bruker den minimalt, men opplevelsen når samboer spiller er at systemet er kronglete, og (som microsoft ellers, etter min mening) spillet kutter plutselig mens han spiller, og det går tilbake til menyen. Den bråker mindre enn PSen, men det er vel det positive jeg har å si om den. Også spiller den jo både bluray og 4K video da, om det er viktig for deg. Men til gjengjeld så tror jeg den trenger internett for å se på dvd - vi fikk i hvertfall ikke lov å se film, da routeren vår ble tatt av lynet for et par år siden. Det som er "nytt" på ps4 fra 3-eren er at spiller du online, så trenger du plus. Men spiller du online på xbox så må du ha gold, så der er det jo likt. Men fordelen med plus og gold er jo at du får gratisspill hver måned. Tusen takk for hjelpsomt svar Nå har jeg ikke helt greie på hva slags spill som er playstation-eksklusive eller ikke, men vil jo helst kunne spille det meste da. Alt i alt heller jeg nå mer mot ps4 ja. Har kikket litt rundt på priser, både brukt og nytt, og har helt litt mot Xbox pga pris, noen selger xbox ganske billig med en del medfølgende spill. Men tror kanskje jeg vil være mer fornøyd med ps4. Enda litt usikker. Får se hva det blir til slutt Mvh TS Anonymkode: 8b8ce...64b
Titania Skrevet 7. mai 2018 #4 Skrevet 7. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for hjelpsomt svar Nå har jeg ikke helt greie på hva slags spill som er playstation-eksklusive eller ikke, men vil jo helst kunne spille det meste da. Alt i alt heller jeg nå mer mot ps4 ja. Har kikket litt rundt på priser, både brukt og nytt, og har helt litt mot Xbox pga pris, noen selger xbox ganske billig med en del medfølgende spill. Men tror kanskje jeg vil være mer fornøyd med ps4. Enda litt usikker. Får se hva det blir til slutt Mvh TS Anonymkode: 8b8ce...64b Greit å bare titte litt rundt for å få kontroll Liker du Ps3en, så vil jeg tro ps4 er et ganske trygt valg sånnsett Men det er jo bare å titte litt på hvilke spill du får til konsollene og slike ting også - så får du jo en slags indikator på hva som passer deg best
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå