Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #1 Del Skrevet 24. februar 2005 Bruker du fleksitiden din aktivt? Jeg jobber av og til helt til sent om kveldene og da velger jeg å begynne senere på jobb, f.eks. kl. 10 o.l. hvis jeg vet jeg skal jobbe til kl. 19-20 på kvelden. Har det blitt mange sene kvleder og / eller helgejobbing er jeg flink til å ta meg avspaseringsdager og helt fri. Jeg bruker skjønn og tar meg jevnlig avspasering. Jeg tror det er ganske sunt for helsen og for at man skal kunne gjøre en god jobb jevnt over i det lange løp. Hva med dere her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #2 Del Skrevet 24. februar 2005 Jeg jobber halv stilling og har full fleksitid fordi jeg er student. Mao. jobber jeg akkurat når jeg finner det for godt (med mindre det er noen møter jeg skal være med på, da.) For meg passer det utmerket tross ulempene (ikke alltid like lett å gå hjem fra jobben...) Har jobbet med å bli flink til å sette grenser for hva jeg kan bli pålagt av arbeidsoppgaver innenfor min relativt lille stillingsprosent. Da går det greit! Synes det er viktig det du sier om å ta jevnlig avspasering, ellers hoper det seg fort opp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 24. februar 2005 #3 Del Skrevet 24. februar 2005 Bruker du fleksitiden din aktivt? Hva med dere her? Har ikke den muligheten der jeg jobber. Der må man stille når arb.tiden begynner. Og om jeg vil jobbe litt lenger, for å bli ferdig med det jeg holder på med, fyller jeg det på "kontoen for god samvittighet". Men hadde jeg hatt mulighet for fleksitid, ville jeg nok ha benyttet meg av den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #4 Del Skrevet 25. februar 2005 Jeg kan ikke komme senere enn ni, og kan tidligst gå halv tre, det er "kjernetiden" vår. Rundt det organiserer vi som vi vil, møter legges stort sett i kjernetida. Men vil vi være borte i kjernetida må vi "søke", dvs spørre/si fra til leder. Det samler seg opp plusstid, det er det ikke tvil om. Men jeg bruker det f.eks til å ha fri de tre dagene før påskeferien, forlenge juleferien etc. Eller en fridag om jeg skal reise bort. Jeg synes jeg bruker fleksitida mi greit jeg, kommer gjerne litt sent, fordi jeg er trøtt om morgenen, og kommer meg uansett ikke hjem før etter orndinær arbeidstid, så det går opp i opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 25. februar 2005 #5 Del Skrevet 25. februar 2005 Kjernetid fra ni til halv tre hos meg også, også stempler vi, sånn at all pluss-tida kommer tydelig fram. Jeg forsøker å benytte meg av det, sove litt lenger, ta litt fridager og sånt, men jeg har likevel alltid ganske mange timer tilgode. Har tatt to fleksidager nå da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 25. februar 2005 #6 Del Skrevet 25. februar 2005 Japp. Har en veldig bra arbeidsavtale som jeg benytter slik det er best for meg. Derfor har jeg vinterferie denne uken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 25. februar 2005 #7 Del Skrevet 25. februar 2005 Vi har også kjernetid fra 9 til 1430. Vi kan ta ut flexidager i hele dager(24 dager i året eller no slik....). Men hvis jeg jobber sent en kveld kan jeg velge å jobbe kun kjernetiden dagen etter, evt samle opp til hele flexidager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå