Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har gått på prevensjonsmidler i 14 år, mer eller mindre sammenhengende. Hormonspiral og p-piller i tillegg til p-sprøyte. Syklusen min har vært beinhard selv på p-piller og hormonspiralen. Blødde kanskje ikke like mye, men hadde spotting på klokken hver mnd, selv når jeg «hoppet over» (fortsette på neste brett uten pause) spottet jeg de samme dagene.  

Sluttet på p-pillene i desember og hadde første menstrasjon på klokken en mnd etter. Siden da - NULL!! Fullstendig tørke! 

Har vært borte hjemmefra siden januar, men synes snart den kan melde sin ankomst igjen. Vi tenkte å prøve forsiktig uten masse målinger, men bare kose oss. Nå begynner jeg å synes det har gått lang nok tid. 

Har tatt flere tester, selv blodprøve, som alle har vært negative. 

Hvor lang tid er «normalen» før man er tilbake i sin normale syklus? Hvor lang tid tok det for deg? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte p-sprøyte nå sist jeg brukte prevensjon. Tok siste sprøyta april 2017, fikk ikke TR før oktober -17 og fikk ikke tilbake en normal syklus før mars i år, og det da etter at jeg hadde vært hos gyn og fått hjelp med medisiner som skulle få meg på rett kjør. 

Ser det er veldig forskjellig når folk får normal syklus etter prevensjonslutt. Mens noen får normal syklus med en gang, bruker andre fort et år. Men hvis du syns det begynner å ta langt tid, så kan du jo oppsøke privat gyn og be om hjelp til å få igang syklus :)

Skrevet

Det er helt vanlig at det kan ta to år før syklusen er sånn noenlunde tilbake til normalt. Vi reagerer forskjellig på p-piller, og det gjelder også p-pilleslutt.

Skrevet

For meg tok det et år før mensen kom tilbake...

Skrevet

Må vel bare smøre meg med tålmodighet skjønner jeg... Er litt rart da syklusen min har vært knallsterk også gjennom årene med spiral. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...