Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har slitt med uren hud i 2-3 år nå og har fått resept på zalna gel fordi legen anbefalte å bruke det og ikke antibiotika nå som det blir varmere ute. Noen som har erfaringer med zalna??

Anonymkode: afc65...40c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir feil å si at jeg elsker zalnagelen min, men jeg går ikke uten en resept i baklommen om man kan si det slik. Huden min var helt forjævelig, for å si det mildt, men med gelen så jeg raskt endringer. Det skal dog nevnes at jeg får tilbakefall (derav ekstra resept), og du vil oppleve at huden blir tørr, rød og flassete. Tok vel to-tre uker før jeg så stor forskjell. Huden er nå som natt og dag i forskjell fra hvordan det var. Før - full dekk, ikke ut av huset uten foundation og concealer. Nå - litt concealer under øynene og eventuelt på de bittesmå kvisene som har oppstått. 

En god fuktighetskrem (som du absolutt trenger) er LRP Effaclar H. 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, dillyduzit skrev:

Blir feil å si at jeg elsker zalnagelen min, men jeg går ikke uten en resept i baklommen om man kan si det slik. Huden min var helt forjævelig, for å si det mildt, men med gelen så jeg raskt endringer. Det skal dog nevnes at jeg får tilbakefall (derav ekstra resept), og du vil oppleve at huden blir tørr, rød og flassete. Tok vel to-tre uker før jeg så stor forskjell. Huden er nå som natt og dag i forskjell fra hvordan det var. Før - full dekk, ikke ut av huset uten foundation og concealer. Nå - litt concealer under øynene og eventuelt på de bittesmå kvisene som har oppstått. 

En god fuktighetskrem (som du absolutt trenger) er LRP Effaclar H. 

Takk for svar! Bruker du gelen hele tiden? Hvor lenge har du brukt den?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Bruker du gelen hele tiden? Hvor lenge har du brukt den?

Brukte den annen hver dag i ca 3 mnd før jeg trappet ned. Nå blir den brukt (ny selvfølgelig) hver andre uke, mindre i gode perioder, mer i verre. PR dags dato bruker jeg den noe mer pga utbrudd på kinn/kjeve

Skrevet

Jeg har kun gode erfaringer. Fikk den av hudlege, og brukte den med P-piller for å bli kvitt alle kvisene jeg hadde

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, saltyliquorice skrev:

Jeg har kun gode erfaringer. Fikk den av hudlege, og brukte den med P-piller for å bli kvitt alle kvisene jeg hadde

legen anbefalte å gå på p piller i tillegg til kremen, men kan desverre ikke bruke de pga fare for blodpropp

Skrevet

Jeg var dekket av kviser fra haken, opp hele kjeven og hele panna, og huden ble ny etter å ha brukt denne. Merk at det kan ta en god stund før du merker bedring, og den skal brukes som en kur i tre måneder, så ikke gi opp om du ikke merker forskjell de første ukene. Hold ut, og ikke gi opp før det har gått tre måneder. Tok i alle fall to mnd for meg før jeg merket skikkelig effekt, men da ble det virkelig bra. Har fått ny resept nå (etter ca et år etter første behandling), fordi jeg har begynt å få småkviser på haka, men ikke i nærheten av det jeg hadde. Jeg bruker forresten heller ikke p-piller, men det er viktig med prevensjon pga fosterskade. Det har vel legen forklart, ellers kan du lese om det i pakningsvedlegget.

Fuktighetskrem er et must, og beskytt huden mot solen i sommer. Lykke til! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...