AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #1 Skrevet 7. mai 2018 Jeg har en muskelknute (intramuralt myom) på livmoren, som er ca 4 cm, det ble anbefalt embolisering av denne, men jeg er skeptisk til dette da det er fare for komplikasjoner. Vi er prøvere og har vært dette i over ett år. Vi venter forresten på ivf nå. Noen som har hatt embolisering rett før man skal ha ivf? Er det virkelig nødvendig å embolisere en knute som jeg ikke legger merke til engang ? knuten sitter ikke inni livmorshulen, men utenpå sier gyn. Til opplysning har jeg helt normale menstruasjons blødninger og ingen smerter utenom når jeg har mens, har sterke menssmerter de første 2 dagene eneste. Anonymkode: 6c01b...dc8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #2 Skrevet 7. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en muskelknute (intramuralt myom) på livmoren, som er ca 4 cm, det ble anbefalt embolisering av denne, men jeg er skeptisk til dette da det er fare for komplikasjoner. Vi er prøvere og har vært dette i over ett år. Vi venter forresten på ivf nå. Noen som har hatt embolisering rett før man skal ha ivf? Er det virkelig nødvendig å embolisere en knute som jeg ikke legger merke til engang ? knuten sitter ikke inni livmorshulen, men utenpå sier gyn. Til opplysning har jeg helt normale menstruasjons blødninger og ingen smerter utenom når jeg har mens, har sterke menssmerter de første 2 dagene eneste. Anonymkode: 6c01b...dc8 Dette er omdiskutert. Noen kirurger går dette andre gjør det ikke. Ville fulgt klistret tråd og stilt apørsmålet til gynekologspesialist Mette Moen. Hun er dyktig. Anonymkode: d5c92...f2c
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #3 Skrevet 7. mai 2018 Jeg fikk fjernet muskelknute ifm ivf, de mente at den kunne gjøre det vanskeligere å bli gravid. Anonymkode: a633e...08e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #4 Skrevet 7. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er omdiskutert. Noen kirurger går dette andre gjør det ikke. Ville fulgt klistret tråd og stilt apørsmålet til gynekologspesialist Mette Moen. Hun er dyktig. Anonymkode: d5c92...f2c Ja det er omdiskutert, derfor tenkte jeg det hadde vært fint å høre andres historier rundt embolisering eller annen kirugi. Har allerede snakket med Mette Moen og fått mange svar fra henne i forhold til flere ting underlivet mitt sliter med:-O Men jeg føler ikke at jeg har fått nok svar, jeg trenger å høre andres erfaringer. Anonymkode: 6c01b...dc8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #5 Skrevet 7. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk fjernet muskelknute ifm ivf, de mente at den kunne gjøre det vanskeligere å bli gravid. Anonymkode: a633e...08e okei, jeg skjønner, har fått samme beskjed men jeg vil ikke la meg operere så lett. har du blitt gravid etter dette da? TS Anonymkode: 6c01b...dc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå