AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #1 Skrevet 7. mai 2018 Hei, er så utrolig frustrert. For hver måned øker strømregningen min. Og siste halvåret har jeg betalt 2500 kr gjennomsnitt for en 64 kvm leilighet i Oslo sentrum. Naboene mine sier dem får 1/3 av summen jeg får. har ringt og klagd, og dem sier det er helt normalt, og slik er det. har skrevet her før, og dere syntes at 2000 var høyt, men denne måneden fikk jeg 3000 og det uten varmeklabler og mindre ovn som står på. Blir så mektig irritert for jeg må jo bare betale ellers går den til inkasso. Dette er vårt strømforbruk: * 4 klesvask/uka * 3 oppvask/uka * 2 panel ovner av Milli, som er et dyrt merke som liksom skal trekke mindre strøm. Disse har forsåvidt stått på 35 grader gjennom vinteren. Dag og natt. * TV 4 timer dagen. * 1 lampe i stua, en i soverommet, 1 på badet, en på barnets rom og 2 i entreen. * Ovn/komfyr blir slått på ca. en gang om dagen. Noen ganger aldri. * varmeklabler har jeg ikke mer elektronikk har jeg ikke i hus. er det panelovner som står på hele tiden som er synderen her? Men de måtte jo være på ellers frøs vi jo når det var på set kaldeste. Men de står uansett ikke på nå, og 3000 kr for april er.... æsj ... Anonymkode: 1ba80...24f
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #2 Skrevet 7. mai 2018 Ops, er jo helt feil forum. Gikk litt fort i svingene. Beklager dette! Anonymkode: 1ba80...24f
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #3 Skrevet 7. mai 2018 Hørte på radioen i dag (ikke direkte helt ordrett): "har du husker å sjekke filteret i ventilasjonssystemet. Om filteret ikke skiftes regelmessig, kan dette påvirke strømregningen, og gi deg dyrere regning" bare et tips. (Fra ... ventilasjonsfilter.no eller noe lignende...) Anonymkode: ba404...9a5
Gjest Hei der Skrevet 7. mai 2018 #4 Skrevet 7. mai 2018 2 ovner med 35 grader hele vinteren. Der er problemet ditt ts
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #5 Skrevet 7. mai 2018 Du har høy kwt. Høyere enn norgesenergi selv sier de hadde i april. Btw, bruk hafslund som du jo betaler nettleie til https://www.norgesenergi.no/produkter/strompriser/ Anonymkode: 18433...f0f
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #6 Skrevet 7. mai 2018 Hvor mye varmt vann bruker du til dusjing og annet? Det som trekker strøm er varmt vann og oppvarming. Resten av produktene våre de trekker minimalt. Du får også se på hvilke pærer du har i lampene dine. Nå får du gode aparepærer som trekker 2-9 W strøm men som koster litt i innkjøp. Strømutgiftene fra disse pærene er minimal, lyset er godt. Skrur du tv, ladere og andre ting helt av når de ikke er i bruk? Anonymkode: d0d38...273
ajarRun Skrevet 7. mai 2018 #7 Skrevet 7. mai 2018 Varmer opp leiligheten sin til 35 grader og lurer på hvorfor det går strøm? Jeg ler meg skakk. Hvorfor har du en smartovn hvis du skal sette termostaten på 35?! Hvis ovnen din er på 1200 watt vil det jo utgjøre sånn 900 kWh. Da er over halvparten ovnene sin feil. Men hvorfor i allverden ahr du termostaten så høyt? Kanskje du burde skaffe deg badstu?
ajarRun Skrevet 7. mai 2018 #8 Skrevet 7. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye varmt vann bruker du til dusjing og annet? Det som trekker strøm er varmt vann og oppvarming. Resten av produktene våre de trekker minimalt. Du får også se på hvilke pærer du har i lampene dine. Nå får du gode aparepærer som trekker 2-9 W strøm men som koster litt i innkjøp. Strømutgiftene fra disse pærene er minimal, lyset er godt. Skrur du tv, ladere og andre ting helt av når de ikke er i bruk? Anonymkode: d0d38...273 Leste du HI? Hun har to ovner som er stilt inn på 35 grader. Det alene bruker vel 1800 kWh i måneden...
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #9 Skrevet 7. mai 2018 5 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Leste du HI? Hun har to ovner som er stilt inn på 35 grader. Det alene bruker vel 1800 kWh i måneden... Ja, tenk jeg leste hi før jeg svarte. Hvor mange watt hver og en ovn trekker alene avgjør om de tilsammen kan trekke 180å w 24/7. Om termostaten står på 35 grader og ovnene maks trekker 500 w så stemmer ikke din omregning til 180å w i måneden. Dessuten når strømregningen hennes bare øker og øker så er neppe ovnene forklaringen. Anonymkode: d0d38...273 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #10 Skrevet 7. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, tenk jeg leste hi før jeg svarte. Hvor mange watt hver og en ovn trekker alene avgjør om de tilsammen kan trekke 180å w 24/7. Om termostaten står på 35 grader og ovnene maks trekker 500 w så stemmer ikke din omregning til 180å w i måneden. Dessuten når strømregningen hennes bare øker og øker så er neppe ovnene forklaringen. Anonymkode: d0d38...273 I tillegg skriver ts at denne regninger er for "nå", ikke i vinter. Ts skriver at ovnene ikke står på noe særlig nå lengre som det er blitt varmere... Anonymkode: ba404...9a5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #12 Skrevet 7. mai 2018 Bildene du limte inn er små på laptop, så jeg må spørre: Hvor mange kWh (kilowatt timer) har du brukt for april måned? Anonymkode: 0c845...11f
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #13 Skrevet 7. mai 2018 BE OM AT DENNE TRÅDEN SLETTES, DET ER INFO DU IKKE VIL DELE HER! Anonymkode: 624d0...840 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #14 Skrevet 7. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: BE OM AT DENNE TRÅDEN SLETTES, DET ER INFO DU IKKE VIL DELE HER! Anonymkode: 624d0...840 Og jeg som trodde jeg hadde croppa ut infoen... ok takk, moderatorer kan dere slette tråden :-) Anonymkode: 1ba80...24f
ajarRun Skrevet 7. mai 2018 #15 Skrevet 7. mai 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, tenk jeg leste hi før jeg svarte. Hvor mange watt hver og en ovn trekker alene avgjør om de tilsammen kan trekke 180å w 24/7. Om termostaten står på 35 grader og ovnene maks trekker 500 w så stemmer ikke din omregning til 180å w i måneden. Dessuten når strømregningen hennes bare øker og øker så er neppe ovnene forklaringen. Anonymkode: d0d38...273 1200 watt så stemmer tallene. Hvem vil kjøpe så puslete ovner i 2018? 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og jeg som trodde jeg hadde croppa ut infoen... ok takk, moderatorer kan dere slette tråden :-) Anonymkode: 1ba80...24f Det er jo bare målernummer og addressend in. Det står jo allerede i telefonkatalogen.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #16 Skrevet 7. mai 2018 Regningen er for strømforbruk i mars, ikke april. Anonymkode: 3baad...aa3
FrodeF Skrevet 7. mai 2018 #17 Skrevet 7. mai 2018 6 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: 1200 watt så stemmer tallene. Hvem vil kjøpe så puslete ovner i 2018? Det er jo bare målernummer og addressend in. Det står jo allerede i telefonkatalogen. Ja, men mulig ts ønsker å være anonym 🙄😏
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #18 Skrevet 7. mai 2018 Det er ikke nødvendig å ha 35 grader i romtemperatur. Jeg har ovn på kjøkkenet som alltid står på 20 grader og så har jeg en annen ovn som står på 22 grader på dagtid og så skrur jeg den ned til under 17 grader om natta. Kan dere anskaffe varmepumpe evt? Anonymkode: f554d...766
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #19 Skrevet 7. mai 2018 Akkurat nå, FrodeF skrev: Ja, men mulig ts ønsker å være anonym 🙄😏 Dette er vel kanskje uansett ikke en ting det er verdens undergang å ikke være anonym på, men ja. Anonymkode: f554d...766
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #20 Skrevet 7. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regningen er for strømforbruk i mars, ikke april. Anonymkode: 3baad...aa3 Strømregninga for mars var den høyeste her hos meg også. (For januar betalte jeg omtrent det jeg hadde regnet med, en god del mer for februar, og veldig mye mer for mars...) Kjenner jeg er litt spent på hva det kommer for i april, må vel være på "januarnivå" igjen da håper jeg) Anonymkode: e487a...b6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå