AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #1 Del Skrevet 7. mai 2018 Dere som har levert eller har erfaring med avhandling.. i dette tilfellet sosialfaglig masteroppg. Hvor dårlig kan den være før den strykes? Har jobbet mye med den.. Men nå som det nærmer seg levering kjenner jeg angsten! Anonymkode: bb0dd...5db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 7. mai 2018 #2 Del Skrevet 7. mai 2018 Du kan enten bruke energien, fokuset og tiden på å tenke på om den er god nok eller hvor dårli den kan være, eller du kan bruke energien, fokuset og tiden på å jobbe med masteren. Opp til deg. Jeg synes det er ekkelt å tenke på hvor mange timer jeg har brukt på å gruble og bekymre meg, når jeg i stedet enten kunne jobbet og tjent penger i de timene, eller nytt livet og gledet meg over det. Visse ting er bortkastet tid, ressurser og energi. Helt forståelig at du er engstelig og nervøs, men ikke engasjer deg i sånn meningsløs kontrollatferd som dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #3 Del Skrevet 7. mai 2018 7 minutter siden, Rainstorm skrev: Du kan enten bruke energien, fokuset og tiden på å tenke på om den er god nok eller hvor dårli den kan være, eller du kan bruke energien, fokuset og tiden på å jobbe med masteren. Opp til deg. Jeg synes det er ekkelt å tenke på hvor mange timer jeg har brukt på å gruble og bekymre meg, når jeg i stedet enten kunne jobbet og tjent penger i de timene, eller nytt livet og gledet meg over det. Visse ting er bortkastet tid, ressurser og energi. Helt forståelig at du er engstelig og nervøs, men ikke engasjer deg i sånn meningsløs kontrollatferd som dette. Du har selvfølgelig rett. Og jeg vet at det er irrasjonelt i og med at jeg aldri har strøket på noe i løpet av mine snart fem år på høgskole. Det er bare det at veileder ikke har vært involvert noe særlig pluss dårlig kjemi.. 🙄 Anonymkode: bb0dd...5db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 7. mai 2018 #4 Del Skrevet 7. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du har selvfølgelig rett. Og jeg vet at det er irrasjonelt i og med at jeg aldri har strøket på noe i løpet av mine snart fem år på høgskole. Det er bare det at veileder ikke har vært involvert noe særlig pluss dårlig kjemi.. 🙄 Anonymkode: bb0dd...5db Det er jo ikke så irrasjonelt? For det er jo viktig for deg, det betyr mye og du har lagt tid og energi i dette. Når du da er usikker så er det kjempelett å begynne å tenke sånn, men det er ikke noe konstruktivt. For å tenke og bekymre seg for det gjør ikke oppgava di noe bedre. Bare å jobbe med den gjør det. Du kjenner dine egne evner bedre enn noen her på forumet gjør. Stol på din egen vurdering. Og vit at uavhengig av resultat så er jo du god nok! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #5 Del Skrevet 7. mai 2018 En masteroppgave kan faktisk være riktig dårlig og fortsatt bli godkjent. Jeg har sett oppgaver som ser ut til å ha være skrevet av analfabeter som har fått ståkarakter, så ikke bekymre deg. Hvis du har jobbet mye med den, stryker du ikke. Anonymkode: 11f6b...e7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #6 Del Skrevet 8. mai 2018 Hvis du aldri har strøket på noe før, faktisk har jobbet med den, OG du besvarer forskningsspørsmålene dine, så stryker du neppe. Det skal ganske mye til. Det er lite sannsynlig at masteroppgaven er det første du skal stryke på... lykke til! Man blir gjerne litt paranoid i sluttfasen. Anonymkode: 8d95a...9bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #7 Del Skrevet 8. mai 2018 Har du noen som kan lese igjennom den for deg? Hvis du føler at du ser deg litt blind på egen tekst så kan det hjelpe å få noen friske øyne til å gå over den. Anonymkode: c4bbb...084 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #8 Del Skrevet 8. mai 2018 Det går inflasjon i masteroppgaver her i landet grunnet «mastersyken» (det at «alle» kan ta mastergrad uavhengig av faglig kapasitet). Som følge av dette er ofte nivået på oppgavene skremmende lavt. Det eneste som i praksis kan gi deg stryk er hvis de finner ut at du ikke har skrevet oppgaven selv. Anonymkode: 9ba7f...8aa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå