AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #1 Skrevet 7. mai 2018 Vi har dessverre ingen som kan passe ungen vår og vi har veldig lyst på en storbyferie til Amsterdam, det blir fredag til søndag. Jeg sa dette til min venninne og hun var helt fra seg. "Det går ikke an å ta med en så liten unge på en sånn ferie, og han vil ikke kunnet fått dekket behovet sitt for å krabbe etc." Jeg tenker at det går fint for et par dagers skyld, motorikken kommer nok til å utvikle seg likevel. Er det veldig feil av oss? Anonymkode: ec09d...37d
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #2 Skrevet 7. mai 2018 Ungen kan vell krabbe på ferie også?? Er jo lekeland og andre aktiviteter der som dere kan reise på med småbarn for å dekke sånne behov. Sjekk litt ut på forhånd, så ordner deg seg. Google litt. Anonymkode: 48904...dd9 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #3 Skrevet 7. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ungen kan vell krabbe på ferie også?? Er jo lekeland og andre aktiviteter der som dere kan reise på med småbarn for å dekke sånne behov. Sjekk litt ut på forhånd, så ordner deg seg. Google litt. Anonymkode: 48904...dd9 ja, men vi kommer ikke til å oppsøke lekeland når vi først er i Amsterdam altså. Tenkte å la han krabbe på hotellrommet, og ellers benytte oss av mulighetene som byr seg, finner vi en lekeplass er det topp, gjør vi ikke det går det fint tenker jeg. Han elsker vogn, bæresele og å bli båret så jeg så ikke på dette som noe problem, før venninnen min mente det var hårreisende. TS Anonymkode: ec09d...37d 3
Måbarefåsiat... Skrevet 7. mai 2018 #4 Skrevet 7. mai 2018 Bare du ikke drar med forventning om at det skal være kjempegøy for ungen. Spenn den fast i en vogn og kos dere i Amsterdam. Det er vel ikke Lekeland som er målet...
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #5 Skrevet 7. mai 2018 Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev: Bare du ikke drar med forventning om at det skal være kjempegøy for ungen. Spenn den fast i en vogn og kos dere i Amsterdam. Det er vel ikke Lekeland som er målet... Nettopp! Altså hele livet vårt dreier seg om denne ungen, at han blir dratt med på en voksenhelg er vel ikke så krise? Ja, det er ikke optimalt for han, men hele resten av hverdagen vår er lagt opp helt etter han.... TS Anonymkode: ec09d...37d 10
WCKD Skrevet 7. mai 2018 #6 Skrevet 7. mai 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har dessverre ingen som kan passe ungen vår og vi har veldig lyst på en storbyferie til Amsterdam, det blir fredag til søndag. Jeg sa dette til min venninne og hun var helt fra seg. "Det går ikke an å ta med en så liten unge på en sånn ferie, og han vil ikke kunnet fått dekket behovet sitt for å krabbe etc." Jeg tenker at det går fint for et par dagers skyld, motorikken kommer nok til å utvikle seg likevel. Er det veldig feil av oss? Anonymkode: ec09d...37d Motorikken blir nok utsatt med flere år ved at dere er på tur en helg. /s 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #7 Skrevet 7. mai 2018 Amsterdam er vel kjent for store parker. Barnet kan da krabbe så mye barnet vil. Alltid reist alene med barn, være seg storby, severdigheter eller sol og strand. Ser ingen bakdeler med det. Anonymkode: 60b22...402 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #8 Skrevet 7. mai 2018 Vi var på tre ukers kjøretur i Europa når ungen var ett år. Null stress. Bare reis på ungens premisser, det finnes plenty av sprellemuligheter på en tur, i alle byer. Om jeg skal komme med anbefalinger så er det å bestille familierom som gjør at man kan få litt voksentid på kvelden også Anonymkode: c8aac...1cb 1
Ulrikke Skrevet 7. mai 2018 #9 Skrevet 7. mai 2018 Misforstå meg rett, men hvis din venninne er livredd for at ungen skal bli satt tilbake motorisk av å sitte i vogn og bæresjal fra fredag til søndag, så tror jeg hun må revurdere Reis og kos dere! Så lenge dere ikke blir stressa når ettåringen blir utålmodig, og dere tilpasser ørlite, så er jo de fleste ettåringer med dit foreldrene drar uansett! Jeg er helt sikker på at ungen også kan kose seg selv om h*n er så liten, de lever jo her og nå, og har foreldrene det fint og stemningen er god er de som regel fornøyd! 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #10 Skrevet 7. mai 2018 Så lenge du er oppmerksom på at dette ikke er et sted ungen vil trives går det vel greit. Ikke bli overrasket over at ungen får null glede av turen, samtidig som dere må ta litt hensyn Anonymkode: adf63...260
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #11 Skrevet 7. mai 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge du er oppmerksom på at dette ikke er et sted ungen vil trives går det vel greit. Ikke bli overrasket over at ungen får null glede av turen, samtidig som dere må ta litt hensyn Anonymkode: adf63...260 Så ungen får null glede av turen ved å tilbringe to fulle dager sammen med mamma og pappa å oppleve mye nye sanseinntrykk, lyder og plasser? Ungen er ett år. Ikke ti. Anonymkode: c8aac...1cb 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #12 Skrevet 7. mai 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: ja, men vi kommer ikke til å oppsøke lekeland når vi først er i Amsterdam altså. Tenkte å la han krabbe på hotellrommet, og ellers benytte oss av mulighetene som byr seg, finner vi en lekeplass er det topp, gjør vi ikke det går det fint tenker jeg. Han elsker vogn, bæresele og å bli båret så jeg så ikke på dette som noe problem, før venninnen min mente det var hårreisende. TS Anonymkode: ec09d...37d En ettåring trenger ikke lekeland. Han trenger foreldrene sine og nærhet å vil elske å reise med dere å oppleve mye nye intrykk. Anonymkode: c8aac...1cb 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #13 Skrevet 7. mai 2018 Så mye tull... Selvfølgelig går det bra! Heller det enn at forholdet deres kanskje går dårligere fordi dere ikke kommer dere bort;) Anonymkode: 3387c...2c8 2
Kvinne30 Skrevet 7. mai 2018 #14 Skrevet 7. mai 2018 Vi hadde med oss datteren vår til London, da hun var ca 1 år. Hun satt i vogn/bæremeis og storkoste seg. Kan virkelig anbefale bærmeis i by! 1 år- da har de ikke behov for lekeland tror jeg. Vår hadde iallefall ikke likt det. Må derimot, begynner det å bli stas. (Straks to) God tur og kos dere! 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #15 Skrevet 8. mai 2018 Herlighet, dette er da ikke noe problem! Reis og kos dere. Dere får masse tid sammen, og så lenge dere legger opp til at tempoet bestemmes av barnet, kommer dette til å bli supert! Vi var i London da vår eldste var 1 år. Husker det som en kjempefin tur. Ruslet rundt i parker, satt på kafé mens hun sov i vogna, spiste take away på rommet da hun hadde sovnet, og valgte barnevennlige restauranter på dagtid. Hun var strålende blid på hele turen! Nå har vi tre barn, derav to under skolealder, og det blir nok ei stund til neste storbytur med barn -Hehe! Anonymkode: 0a2bb...18f 2
Gjest Fjelldronning Skrevet 8. mai 2018 #16 Skrevet 8. mai 2018 Ta med barnet på ferie. Det kommer til å gå helt fint. God tur
Arkana Skrevet 8. mai 2018 #17 Skrevet 8. mai 2018 Det går helt fint. Vi hadde med eldstemann på storbyferie da han var 7 mnd og 18 mnd. Ja, det blir mye tid i vogn, men vi snakker jo bare noen få dager. Det er på ingen måte utviklingshemmende. Og det blir naturlige pauser i en fin park eller på en café hvor barnet får beveget seg mer. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #18 Skrevet 8. mai 2018 Vi hadde med jenta vår på 7 mnd til Amsterdam for et par år siden. Det var en kjempefin ferie! Bare vær oppmerksom på at det ikke er en spesielt barnevognvennlig by. Det er mange smale hus og mange trapper. Selv om det sto på hotellet vårt at det var heis, viste det seg at denne kun var for rullestolbrukere, og på utsiden av en bakvegg, slik at vi måtte ringe på en knapop og så kom et menneske fra resepsjonen for å åpne HC-heisen for oss etter hvert, hver gang vi skulle inn på hotellet. Sånn sett er bæresele greit på dagtid. Likevel er vogn veldig greit når barnet sover og dere kan sitte på utekafé og slappe av. Vi var i noen parker, tok en båttur, fikk med oss utekonserter på Rembrandtplein, hadde det veldig greit. Det går helt fint, bare vær klar over at det ikke alltid er så lett å finne f.eks. stellerom eller heis. Anonymkode: 9e2f9...0a4 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #19 Skrevet 8. mai 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har dessverre ingen som kan passe ungen vår og vi har veldig lyst på en storbyferie til Amsterdam, det blir fredag til søndag. Jeg sa dette til min venninne og hun var helt fra seg. "Det går ikke an å ta med en så liten unge på en sånn ferie, og han vil ikke kunnet fått dekket behovet sitt for å krabbe etc." Jeg tenker at det går fint for et par dagers skyld, motorikken kommer nok til å utvikle seg likevel. Er det veldig feil av oss? Anonymkode: ec09d...37d Hehe, må le litt. En sånn ferie Tror hun forventer at dere går på coffee-shoppene og henger mest i red light district En slik tur går bra det. I år skal vi, jeg og min 8-åring selv til Amsterdam, men det blir ikke en 'sånn' ferie Anonymkode: bafa2...80f
Glitnir Skrevet 8. mai 2018 #20 Skrevet 8. mai 2018 Helt uproblematisk. For en nesten 1-åring er mamma og pappa det viktigste i verden. Han får en helg på tur med (forhåpentligvis) glade foreldre, og han bryr ikke seg om dette er i Amsterdam, Miami eller Brønnøysund. Så lenge dere er forberedt på å tilpasse tempo til ham og at ting ikke alltid går som planlagt, blir nok dette bare fint. (Og å ikke kunne krabbe i Amsterdam? Hva er det slags argument?) 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå