Gå til innhold

Hvilke navn fikk dere ikke brukt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var det noen navn dere virkelig ville bruke, men som ikke gikk av ulike årsaker? Hvilke og hvorfor?

Selv synes jeg Olea er et nydelig navn, men pga. veldig dårlige assosiasjoner til en som heter Ole kunne jeg ikke bruke det.

Anonymkode: 118f0...db3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har forsåvidt flere navn jeg synes er fine, som jeg ikke fikk brukt fordi jeg bare fikk ett barn...

Jeg er forøvrig veldig glad hun var ei jente, for hadde hun vært en gutt tror jeg hun hadde vært navnløs enda i en alder av 12. Hadde ingen alternativer til guttenavn ;) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

India <3

Anonymkode: af687...640

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk ikke brukt Rickhard, lucas, eller Edward, for jeg fikk bare jenter :)

Anonymkode: 357af...181

AnonymBruker
Skrevet

Thekla og Thyra.

Anonymkode: bc0ad...cc6

Gjest blåbærpike
Skrevet

Jeg ville at lillesøster skulle hete Nova, men det gikk ikke pappaen hennes med på. Nå er det et barn i hjembygda som heter det, så selv om jeg får flere er det uaktuelt å bruke det. 

På guttelista står Gustav, Elliot, og Tindre. Jeg har ikke fått gutt enda, men om jeg får det blir det vanskelig å velge et av de. 

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det noen navn dere virkelig ville bruke, men som ikke gikk av ulike årsaker? Hvilke og hvorfor?

Selv synes jeg Olea er et nydelig navn, men pga. veldig dårlige assosiasjoner til en som heter Ole kunne jeg ikke bruke det.

Anonymkode: 118f0...db3

Syns navnet Henry er veldig pent, men med en eks som heter Henrik så kommer vi ikke til å bruke det. 

Anonymkode: c464e...ef2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Thekla og Thyra.

Thekla skulle være navnet på jente nummer to her, men så ble det en gutt...  :) 

Anonymkode: c75d5...5f5

AnonymBruker
Skrevet

Av guttenavn likte vi Gabriel, Fredrik, Sebastian og Victor. Elsker også Wilhelm, så det fikk bli mellomnavn..

av jentenavn likte jeg godt Emmeline (uttalt Emmelin), men dette ble ikke brukt.. er også glad i Evelina, så det fikk bli mellomnavn... Lily var en favoritt hos meg, men ble valgt bort siden det var så mye brukt, likte også Rose (uttalt som det norske ordet rose), men dette ble rart siden mannen er svensk og uttalen ble rar, og Viola, som ikke ble brukt.

Anonymkode: a1687...5a8

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg ville brukt Balthazar men siden jeg har en tufs av en svoger som dessverre søsteren min, dro inn i familien så ble det ikke det. Og dessverre for det. Særlig med tanke på at jeg har hatt dette navnet som favoritt så lenge jeg kan huske.

Ps : At svogeren min knulla venninna mi mens han var gift gjør også hele saken til en bedrøvelig greie. Passiv aggressiv som han er , siden han vet at jeg vet våger jeg ikke røpe det selv om jeg mange ganger har tenkt at nå må jeg fortelle henne. Enn så lenge unngår jeg dem. Samvittigheten gnager og redd jeg skal forsnakke meg i et ubetenksomt øyeblikk.

Anonymkode: 69425...8a4

• Liker 1
Gjest Ingrid78
Skrevet

Selma... Fikk to gutter, så da ble det ikke aktuelt med jentenavn. Selv om jeg synes det er aldri så nydelig.

Skrevet

Vår gutt skulle hete Selma, men ble altså gutt. Ellers er Jenny, Saga, Marie, Johanne og Ludvig ubrukte her. Men det ble ikke flere barn, så andre får bare forsyne seg ;-)

• Liker 1
Skrevet

Viljar, fordi tre venninner ga dette navnet til babyene de fødte rett før meg. 

Vårinn, fordi tredje-og siste barn var en gutt.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg ville brukt Balthazar men siden jeg har en tufs av en svoger som dessverre søsteren min, dro inn i familien så ble det ikke det. Og dessverre for det. Særlig med tanke på at jeg har hatt dette navnet som favoritt så lenge jeg kan huske.

Ps : At svogeren min knulla venninna mi mens han var gift gjør også hele saken til en bedrøvelig greie. Passiv aggressiv som han er , siden han vet at jeg vet våger jeg ikke røpe det selv om jeg mange ganger har tenkt at nå må jeg fortelle henne. Enn så lenge unngår jeg dem. Samvittigheten gnager og redd jeg skal forsnakke meg i et ubetenksomt øyeblikk.

Anonymkode: 69425...8a4

Får håpe hun ikke leser her da... Hvor mange har en tufs av en svoger som heter balthazar egentlig... 

Anonymkode: a17a6...f88

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid visst at hivar jeg fikk en jente så skulle hun kalles opp etter mormor og hete Marie. Men jeg fikk bare to gutter. Vi ble derfor enige om å kalle han opp etter morfar. Men jeg ble veldig syk etter fødselen og da jeg kom til meg selv igjen het han noe helt annet. Mannen min hadde tatt en sjefsavgjørelse. Jeg prøvde å protestere, men barnet hadde hatt navnet i hele fire dager og foreldrene våre hadde allerede klart å gravere navnet hans på ting. Føler meg sabotert....

Anonymkode: 53eff...e0a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Thekla skulle være navnet på jente nummer to her, men så ble det en gutt...  :) 

Anonymkode: c75d5...5f5

Nydelig navn :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingrid.

Ble to gutter på meg så derfor fikk vi ikke brukt det.

Anonymkode: 67ef1...178

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle kalle neste datter Johanna etter min bestemor. Men det blir ikke flere barn. Har en som heter Anna da. Ligner jo litt  

Anonymkode: eff72...9ae

Skrevet

Annbjørg eller Solveig

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingrid, Ida, Lucy. Familien mente de to første ble for kjedelige, og det siste for "engelsk".

Anonymkode: 61b34...2a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...