Gå til innhold

Hva er OK pris å betale for hagemøbler i rotting på Finn.no?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser etter hagemøbler i rotting på Finn.no. Ettersom jeg har merket meg at folk prøver seg i større og større grad på å tjene noen kroner på rusk og rask, så har jeg blitt veldig usikker på hva som er en grei pris å betale. Jeg er student og kan derfor ikke ta meg råd til allverdens. 

Det jeg ser etter er en sofagruppe (en sofa og to stoler), med bord og aller helst en solseng som matcher. Hva mener dere er en akseptabel, grei og fin pris å betale til sammen for dette?? Alt må selvsagt være i grei stand. 

Anonymkode: 90851...0d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette blir jo som å spørre hva det koster for et par solbriller. Her finnes det jo møbler i alle slags prisklasser og merker. Kan sikkert koste alt fra 2000 til 25 000

Anonymkode: 07d81...113

• Liker 10
Skrevet

Du må sjekke hva tilsvarende koster på Europris og Plantasjen.

AnonymBruker
Skrevet

Pent brukt og mindre enn to år gammelt. synes jeg 50% av nykjøp pris er greit.  

Lagt merke til at mange på finn tror de kan selge til innkjøpspris. 

Anonymkode: 2440d...f98

• Liker 3
Skrevet

Alder og bruk har jo mye å si..

Er dem ett år gamle, og knapt brukt, så kanskje 70% av nypris..

Er de 10 år gamle, og godt brukt, så kanskje 5-10% av nypris

:vetikke:

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ser etter hagemøbler i rotting på Finn.no. Ettersom jeg har merket meg at folk prøver seg i større og større grad på å tjene noen kroner på rusk og rask, så har jeg blitt veldig usikker på hva som er en grei pris å betale. Jeg er student og kan derfor ikke ta meg råd til allverdens. 

Hvor skal du ha hagemøblene, da? På hybelen?

Anonymkode: d6043...57a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir jo som å spørre hva det koster for et par solbriller. Her finnes det jo møbler i alle slags prisklasser og merker. Kan sikkert koste alt fra 2000 til 25 000

Anonymkode: 07d81...113

Er det så vanskelig å skjønne ut fra det jeg skriver at jeg ønsker billigst mulig siden jeg er student? 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor skal du ha hagemøblene, da? På hybelen?

Anonymkode: d6043...57a

Så ingen studenter kan ha hage eller terrasse da eller?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Du må sjekke hva tilsvarende koster på Europris og Plantasjen.

Takk for tips, skal sjekke ut! 

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pent brukt og mindre enn to år gammelt. synes jeg 50% av nykjøp pris er greit.  

Lagt merke til at mange på finn tror de kan selge til innkjøpspris. 

Anonymkode: 2440d...f98

19 minutter siden, puppi skrev:

Alder og bruk har jo mye å si..

Er dem ett år gamle, og knapt brukt, så kanskje 70% av nypris..

Er de 10 år gamle, og godt brukt, så kanskje 5-10% av nypris

:vetikke:

Okei, takk! 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo veldig forskjell på kvalitet, og dermed blir det også forskjell på hva som er greit å betale. Jeg har f.eks et ganske dyrt rottingsett på altanen, det er har stått ute i årevis og er fremdeles like fint, mens en del billigmøbler nesten smuldrer opp når det står ute hele året. 

Anonymkode: 0813a...6ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo veldig forskjell på kvalitet, og dermed blir det også forskjell på hva som er greit å betale. Jeg har f.eks et ganske dyrt rottingsett på altanen, det er har stått ute i årevis og er fremdeles like fint, mens en del billigmøbler nesten smuldrer opp når det står ute hele året. 

Anonymkode: 0813a...6ab

Ok. Jeg trodde rotting var rotting, og at prisen kom an på hvilket merke/forhandler, men takk for info. 

Hvis du hypotetisk sett skulle selge ditt rottingsett nå, hva hadde du forventet å få for det? 

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på hvor settet kommer fra og om det er puter med. 

Anonymkode: c4a60...372

Gjest boblebrist
Skrevet

Du får en slik sofagruppe til 4000 kroner på Plantasjen. Det er uten solsenga da, men jeg ville definitivt passet på å ikke betale for mye. Rottingmøbler er ofte på billigsalg.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg ser etter er en sofagruppe (en sofa og to stoler), med bord og aller helst en solseng som matcher. Hva mener dere er en akseptabel, grei og fin pris å betale til sammen for dette?? Alt må selvsagt være i grei stand. 

Umulig å uttale seg om siden vi ikke ser tistand på møblene, merke og ny butikkpris. 

Mange gir bort hagemøbler i rotting har jeg sett de siste dagene. Noen trenger en lett vask andre må vaskes grundig. Så her må du bruke fornuft. 

Anonymkode: 178bc...db6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Umulig å uttale seg om siden vi ikke ser tistand på møblene, merke og ny butikkpris. 

Mange gir bort hagemøbler i rotting har jeg sett de siste dagene. Noen trenger en lett vask andre må vaskes grundig. Så her må du bruke fornuft. 

Anonymkode: 178bc...db6

Hvor har du sett at de gis bort? Takk for tips!! 

Skrevet

Om det faktisk er rotting eller «bare» kunstrotting vil jo også spille inn på prisen😊

• Liker 2
Skrevet

Alt man kjøper på finn.no bør være minst 50% av nypris.  Det spiller ingen rolle om det er nytt eller brukt.  I motsetning til kjøp i butikk har man ingen bytterett og angrefrist på finn.no.  Derfor minimum 50%. 

Spør hvor møblene er kjøpt og hvor mye de kostet nye.  Så kan du selv vurdere.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts hvor bor du? Jeg har et sett med 2 stoler, 1 sofa og bord jeg ønsker å gi bort. Har også sitteputer til sofa og stoler som er i fin stand men som trenger en vask.

Anonymkode: ffef1...21a

• Liker 1
Skrevet

Hagemøbler selges ofte veldig dyrt på Finn, typisk 70% av nypris og da er putene falmet osv... Enten må man vente på noen gode kupp ellers ville jeg faktisk kjøpt nytt, synes ikke at såpass liten rabatt er verdt det.

Sammenlikne bare med nypris, så ser du hvilket nivå du vil ligge på...

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts hvor bor du? Jeg har et sett med 2 stoler, 1 sofa og bord jeg ønsker å gi bort. Har også sitteputer til sofa og stoler som er i fin stand men som trenger en vask.

Anonymkode: ffef1...21a

Jeg bor i Oslo. Hvor bor du? Har du annonse ute på Finn? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...