Gå til innhold

Noe ble ødelagt hos nabo da jeg gjorde utearbeid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går ikke helt i detalj, for å unngå å bli gjenkjent :) Men jeg gjorde noe helt uskyldig utearbeid og i etterkant fikk jeg beskjed av naboen at noe ikke virket hos dem. Det som ikke virket skal i utgangspunktet tåle det som det ble utsatt for under mitt utearbeid. Naboen var ikke sint eller noe, bare ville vite hva som var blitt gjort. Sa at vi selvfølgelig skal dekke det dersom det ikke ordner seg (reklamasjon).
Men i ettertid så har jeg tenkt litt...Når dette egentlig skulle tåle det som det ble utsatt for, er det riktig at vi skal dekke det? Jeg gidd ikke å lage noe diskusjon på det dersom naboen evt ikke dekker det selv/tilbyr å dekke halvparten. Men bare lurer generelt hva dere andre tenker og ville gjort :) Jeg forsøkte forresten å få tak i naboen før utearbeidet begynte så de kunne informeres om at det kom til å bli litt arbeid rundt dem. Men fikk ikke tak i dem. 

Anonymkode: 249cb...ea0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjente jeg ble veldig nysgjerrig på hva som kan bli ødelagt av en nabos hagearbeid. Så sant du ikke har kuttet ledningen til robotklipperen eller noe.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Høytrykkspyling kanskje? Det er noe dritt om man bor tett og en nabo finner ut han skal høytrykkspyler veggene  før de f.eks. maler og ikke gidder vente til de andre naboene får reddet unna hagemøblementet sitt....? 

Anonymkode: 5c831...397

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høytrykkspyling kanskje? Det er noe dritt om man bor tett og en nabo finner ut han skal høytrykkspyler veggene  før de f.eks. maler og ikke gidder vente til de andre naboene får reddet unna hagemøblementet sitt....? 

Anonymkode: 5c831...397

Nei er ikke det :) I et slikt tilfelle ville jeg selvsagt ventet til jeg fikk tak i naboene. Alle vet jo at hagemøbler, blomster o.l. kan bli ødelagt av slikt. Da må man vise hensyn.

Anonymkode: 249cb...ea0

AnonymBruker
Skrevet

Men kan du ikke si hva som ble ødelagt og hvordan det skjedde? 

Du poster som "Anonym Bruker" så faren for å bli gjenkjent er minimal. 

Anonymkode: 5de3c...749

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ødelegger man noe så må man fikse det. Vanlig høflighet. 

Anonymkode: 9b23b...596

• Liker 12
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ødelegger man noe så må man fikse det. Vanlig høflighet. 

Anonymkode: 9b23b...596

Enig. 

Skrevet

Har du kuttet over ledning? 

Isåfall må du dekke det.

AnonymBruker
Skrevet

Helt riktig at du må dekke det. At det som ble ødelagt egentlig skulle tåle belastningen hjelper ikke. Man kan jo ymte frempå at naboen kan reklamere på produktet dersom det er et alternativ og man kjenner naboen godt nok til å si noe sånt, men ødelegger man noe som tilhører en annen dekker man det nå uansett hvis det er nødvendig.

Å dele på regningen blir jo i hvert fall helt høl i huet, den eneste grunnen til at du eventuelt ikke skulle dekket tapet måtte jo vært at naboen fikk igjen hele beløpet fra et annet sted (les: forhandler/produsent) gjennom reklamasjon. At naboen skal ende opp med å ta halvparten av regningen for at en annen ødelegger en gjenstand som ikke holdt normal standard (hvilket er helt utenfor naboens kontroll) er det ingen verdens logikk i.

Anonymkode: c2110...18b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selv om naboen ikke var hjemme burde du varslet på en eller annen måte (brev i kassa?) om du skulle gjøre arbeide du visste kunne få en uheldig konsekvens. 

Jeg tenker det eneste riktige her er å dekke skaden. En sur nabo er ikke å anbefale om dere har tenkt å bo der lenge.

Anonymkode: 6975b...4d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...