AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #1 Skrevet 7. mai 2018 Har "nylig" flyttet (for 1 år siden som student) til Oslo og bor sammen med en annen person som bare virker å ha venner fra barndommer/ungdomskole/vgs. Jeg har et par venner som jeg fått på studie, men blir til at jeg henger mye sammen med han siden vi bor sammen og har funnet tonen. Han er hyggelig osv, men hver gang vi har vors eller fest, inviteres det 5-10 stykker som har kjent hverandre siden det virker som de var 8 år gamle. Dynamikken på festene blir litt rar siden de er så utrolig trygge på seg selv og brøyter seg ut og tar utrolig mye plass. Virker nesten som de "booster" hverandre litt på en måte og alltid skal styre musikken og mimre om ting ingen andre vet noe om. Det virker ofte som at de "tar for gitt" at ting som er normalt i deres lille vennegjeng, skal liksom alle andre akseptere også, som å feks bare stille seg i hjørne og sniffe litt kola eller bare sette på en eller annen rar russesang fra 2012 som ingen andre på festen husker. Hvis jeg har med noen venner eller venninner fra studier virker det ofte som de føler seg litt ukomfortabel. Synes også det er merkelig mye sladderprat om folk fra videregående, parallellklasser osv, snakk om "hun søte som gikk i vg2" osv. Vi er snart i midten av 20åra hele gjengen, er det ikke litt rart å være så opphengt i videregående på en måte, eller er dette en Oslogreie? Synes dette er utrolig slitsomt altså, men vil samtidig ikke være kjip. Anonymkode: d1777...e9e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #2 Skrevet 7. mai 2018 Jeg hadde aldri orket det. Aner ikke om det er Oslo greie siden jeg er fra Bergen. Har det sikkert her og. Jeg er hvertfall ikke medlem av noe slikt. Du blir ikke tatt hensyn til så skjønner du reagerer. Helt normalt. Anonymkode: b1131...70e
WCKD Skrevet 7. mai 2018 #3 Skrevet 7. mai 2018 De har vel lite nye opplevelser sammen etter VGS, og derfor mimrer de. Det er helt vanlig og har ikke noe med Oslo å gjøre. Det hadde vært mye lurere av dem å faktisk oppleve noe nytt for å få nye historier! 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #4 Skrevet 7. mai 2018 Jeg hadde også blitt meget ukomfortabel om noen stilte seg opp og sniffet kola uansett hvem. Så skjønner de du ber som virker ukomfortable. Ikke innafor for min del. Alt det andre hadde jeg nok glatt oversett på et vors. Anonymkode: 6020e...eaf 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #5 Skrevet 7. mai 2018 1 minutt siden, JackNapier skrev: De har vel lite nye opplevelser sammen etter VGS, og derfor mimrer de. Det er helt vanlig og har ikke noe med Oslo å gjøre. Det hadde vært mye lurere av dem å faktisk oppleve noe nytt for å få nye historier! Enig. Kan ikke leve på det greiene der når de er 60. Gå å opplev ting du og ikke heng deg opp i demmes fortid som de er låst i tydligvis. Anonymkode: b1131...70e
WCKD Skrevet 7. mai 2018 #6 Skrevet 7. mai 2018 Og hvem tar kokain i 2018? 90-tallet ringte og vil ha dopet sitt tilbake. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #7 Skrevet 7. mai 2018 Samme her i Kongsberg.. Jeg er veldig lite med de, det er ikke min gjeng, men hender jeg har vært invitert pga ei venninne. Anonymkode: 5169c...e25
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #8 Skrevet 7. mai 2018 Jeg skjønner det er irriterende for deg å henge med den gjengen siden du ikke deler de samme minnene, men det er da helt normalt å snakke om ting man har til felles og har opplevd sammen når du er med venninnegjengen din. Skaff deg heller din egen gjeng du kan ha den dynamikken med Anonymkode: 6c3fd...97e 1
WCKD Skrevet 7. mai 2018 #9 Skrevet 7. mai 2018 Joda, men enkelte gjenger er ekstreme og henger seg opp i de samme historiene fra ti år siden istedet for å lage nye!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå