Gå til innhold

Bad ved soverommet?

Bi

Anbefalte innlegg

Vi skal restaurere gammelt hus og er i gang med romplanleggingen. Har tenkt til å ha alle soverommene (bortsett fra muligens gjesterom) i annen etasje, og først hadde vi tenkt til å ha badet m toalett i annen etasje, og så ha en en enkel dusj og servant i vaskerommet nede i første etasje,Men nå har vi begynt å snakke om at vi kan nøye oss med bad i første etasje (separat fra vaskerommet). Noen som har erfaringer? Virker deilig å kunne gå naken fra soverom til badet, samtidig er det penger, tid og plass å spare på å ha bare ett bad. Og med to små barn kan det være greit å ha badet i en annen etasje, sånn at vi slipper å hviske til hverandre på badet om kvelden etter at de har lagt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville iallfall hatt toalett i begge etasjene. Og med to barn ville jeg gått for to bad om økonomien tillater det. Ville heller hatt to "billige" bad enn ett dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville iallfall hatt toalett i begge etasjene. Og med to barn ville jeg gått for to bad om økonomien tillater det.

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd med små barn i hus uten bad i 2. etasje - det var fryktelig slitsomt! Å måtte følge unger på do om natta fordi de ikke kan gå ned trappa aleine......

Barn som ikke vil sove, vil sikkert være glade for en unnskyldning for å gå ned til dere i 1. etasje :wink:

Nå har jeg bad i 2. etg sammen med soverommene, og det er kjempedeilig!

Du skal sikkert bo i huset i mange år, og bør planlegge hvordan det vil passe med små barn, større barn, tenåringer etc. Det er viktig å kunne ha morgenstell og kveldsstell for både voksne og barn litt utenom de daglige hverdagssonene i 1. etasje. Det er også godt å kunne ha et mer privat bad i 2. etasje, så kan badet i 1. etasje være mer for gjester etc.

Jeg ville heller hatt bad i 2. etasje og bare do nede hvis jeg måtte velge, men uansett ville jeg aldri hatt bare ett toalett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme problemstilling. Holder også på å pusse opp et gammelt hus og vi har bestemt oss for å ha bad og toalett oppe, og også et toalett nede. Har ikke helt funnet løsningen for det toalettet nede enda, mange ting å ta hensyn til med gamle hus :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...