Gå til innhold

Solo: A Star Wars Story

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, jeg skal se den, men er litt skeptisk til om jeg kommer til å like den. Jeg er litt skeptisk til valget av skuespiller for den unge Han, rett og slett på grunn av den manglende fysiske likheten mellom Ehrenreich og Ford. Akkurat en slik setting synes jeg faktisk det er litt viktig. Men kan være Ehrenreich overbeviser likevel. 

For øvrig er jeg enig med AB...a3b, synes de skviser konseptet vel mye. De kunne i det minste latt det gå et par år mellom hver film. 

Dessuten, og jeg vet jeg er fullstendig inkonsekvent nå, så venter jeg spent på "Kenobi". :fnise: Nå har det vært så mye spekulasjoner om den at de burde gjøre alvor av den snart. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal se den på onsdag :)

Skrevet (endret)
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Hos meg ble det omvendt. Jeg tenkte først ja, og så så jeg traileren. Liker ikke retningen Star Wars begynner å ta. De tyner materialet, og når plutselig Chewbacca dukker opp i en bilreklame, så er det klart at Disney kommer til å ødelegge hele greia. Det blir barnefilmer, skapt for å selge matbokser og pennal, men med nok hentydninger til den originale trilogien til å holde den eldre fansen fornøyd. Det blir Hobbiten all over again!

Anonymkode: eaa6b...a3b

Jo mer jeg har tenkt på om jeg skulle se Solo-filmen, jo mer kjenner jeg "nei". Jeg liker heller ikke retningen Star Wars har tatt etter Disneys oppkjøp og filmene hittil. Episode VII og VIII er ikke Star Wars-filmer, men filmer om fenomenet Star Wars, lagd av folk uten forståelse for hva originalen egentlig er(en tidløs, klassisk mytefortelling i moderne innpakning), folk med "ironisk distanse" til det hele. "Tyne materialet" er mildt sagt. Agendaen er åpenbart å drepe det originale Star Wars - George Lucas' Star Wars - og erstatte det med Disney-konsernets versjon som er en usammenhengende mølje av popkulturkommentar.

Grr. Jeg må stoppe her før jeg tar helt av.

Hobbiten har jeg ikke sett, og kommer neppe til å gjøre det. Mitt første møte med Tolkiens historier var gjennom bøkene, og det får holde med Ringenes Herre-filmene. Tolkiens verste mareritt var nettopp filmatisering av bøkene hans - selve skrekkscenariet var en Disneyversjon med syngende og dansende figurer. The horror!

Endret av Ichiko
  • Liker 2
Gjest Winza
Skrevet
6 minutter siden, Cata skrev:

Jepp, jeg skal se den, men er litt skeptisk til om jeg kommer til å like den. Jeg er litt skeptisk til valget av skuespiller for den unge Han, rett og slett på grunn av den manglende fysiske likheten mellom Ehrenreich og Ford. Akkurat en slik setting synes jeg faktisk det er litt viktig. Men kan være Ehrenreich overbeviser likevel. 

For øvrig er jeg enig med AB...a3b, synes de skviser konseptet vel mye. De kunne i det minste latt det gå et par år mellom hver film. 

Dessuten, og jeg vet jeg er fullstendig inkonsekvent nå, så venter jeg spent på "Kenobi". :fnise: Nå har det vært så mye spekulasjoner om den at de burde gjøre alvor av den snart. 

Hadde vært digg med en Kenobi film, spesielt hvis Ewan McGregor spilte han :D

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Cata said:

Omvendt her. Er glad for at filmene kommer hvert år slik vi ikke må vente i evigheter på nye filmer.  

Anonymkode: 0bb3d...4ec

Skrevet (endret)

Ser at Solo-filmen har fått midt på treet i anmeldelsene. Kommer til å se den likevel for har det som tradisjon å se Star Wars-filmene på kino. :)

Endret av godjenten
Gjest Winza
Skrevet
Akkurat nå, godjenten skrev:

Ser at Solo-filmen har fått midt på treet kritikk. Kommer til å se den likevel for har det som tradisjon å se Star Wars-filmene på kino. :)

Får ikke de fleste filmer nå til dags midt på treet kritikk? Slik det virker som :P 

Skrevet
1 minutt siden, Winza said:

Får ikke de fleste filmer nå til dags midt på treet kritikk? Slik det virker som :P 

Mulig, men jeg pleier ikke se de fleste filmene. ;) Koster litt å  gå på kino så er selektiv med hvilke filmer jeg ser på.  Star Wars kommer gjennom nåløyet selv uten gode anmeldelser. :)

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Ichiko skrev:

Jo mer jeg har tenkt på om jeg skulle se Solo-filmen, jo mer kjenner jeg "nei". Jeg liker heller ikke retningen Star Wars har tatt etter Disneys oppkjøp og filmene hittil. Episode VII og VIII er ikke Star Wars-filmer, men filmer om fenomenet Star Wars, lagd av folk uten forståelse for hva originalen egentlig er(en tidløs, klassisk mytefortelling i moderne innpakning), folk med "ironisk distanse" til det hele. "Tyne materialet" er mildt sagt. Agendaen er åpenbart å drepe det originale Star Wars - George Lucas' Star Wars - og erstatte det med Disney-konsernets versjon som er en usammenhengende mølje av popkulturkommentar.

Grr. Jeg må stoppe her før jeg tar helt av.

Hobbiten har jeg ikke sett, og kommer neppe til å gjøre det. Mitt første møte med Tolkiens historier var gjennom bøkene, og det får holde med Ringenes Herre-filmene. Tolkiens verste mareritt var nettopp filmatisering av bøkene hans - selve skrekkscenariet var nettopp en Disneyversjon med syngende og dansende figurer. The horror!

Hahaha, jeg følte jeg ikke kunne gå helt bananas, men godt å se at jeg ikke er alene!😂

Ikke se Hobbiten-trilogien! Jeg har vokst opp med bøkene, og Hobbiten er det største makkverket som er laget. Når du må dikte opp 2 timer med materiale, og lage flere nye karakterer, så er det tydelig at de prøver å lage noe det ikke er nok kjøtt på beinet til. De valgte til og med å utbrodere et avsnitt fra Silmarillion, slik at det ble en av de store handlingslinjene i filmene. Idioti...

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet (endret)
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hahaha, jeg følte jeg ikke kunne gå helt bananas, men godt å se at jeg ikke er alene!😂

Ikke se Hobbiten-trilogien! Jeg har vokst opp med bøkene, og Hobbiten er det største makkverket som er laget. Når du må dikte opp 2 timer med materiale, og lage flere nye karakterer, så er det tydelig at de prøver å lage noe det ikke er nok kjøtt på beinet til. De valgte til og med å utbrodere et avsnitt fra Silmarillion, slik at det ble en av de store handlingslinjene i filmene. Idioti...

Fy flate at de våger!!! :kjefte::sinna::kjempesinna: Jeg vokste også opp med bøkene, for ikke å snakke om originale Star Wars. Jeg unner andre også å oppdage disse historiene, men nettopp fordi de er så fine hater jeg å se dem bli kommersialisert til det ugjenkjennelige.

Dere andre får ha lykke til på kino.

Selv blir jeg heller å se "The Empire Strikes Back" - igjen. :sleep:

Endret av Ichiko
Skrevet
25 minutter siden, Ichiko skrev:

Jo mer jeg har tenkt på om jeg skulle se Solo-filmen, jo mer kjenner jeg "nei". Jeg liker heller ikke retningen Star Wars har tatt etter Disneys oppkjøp og filmene hittil. Episode VII og VIII er ikke Star Wars-filmer, men filmer om fenomenet Star Wars, lagd av folk uten forståelse for hva originalen egentlig er(en tidløs, klassisk mytefortelling i moderne innpakning), folk med "ironisk distanse" til det hele. "Tyne materialet" er mildt sagt. Agendaen er åpenbart å drepe det originale Star Wars - George Lucas' Star Wars - og erstatte det med Disney-konsernets versjon som er en usammenhengende mølje av popkulturkommentar. <snip>

Stort sett enig her, selv om jeg aldri var så veldig begeistret for den originale trilogien. Rogue One synes jeg ble et for fremmed univers, og en kjedelig film. The Force Awakens likte jeg faktisk, og ble oppriktig spent på fortsettelsen. Men det ble jo tidenes kræsjlanding, for The Last Jedi synes jeg var rett og slett elendig. Med denne Solo-filmen blir det vel enda mer lapskaus. Så jeg vil absolutt ikke stresse med å se Solo, og er enig i at de nå er i ferd med å melke kua tørr. For ikke å si ihjel.

• Liker 2
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes flere animasjonsfilmer og -serier om Star Wars-universet. Det finnes også tegneserier i papirutgave.

Ja, det vet jeg, men det har ingenting med denne filmen å gjøre. Derfor er det litt rart å skrive at tegnefilmer er for barnslig i denne tråden. Virket som om brukeren trodde alt av Star Wars er tegnefilm og det er det jo ikke.

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Lord Friendzone skrev:

Stort sett enig her, selv om jeg aldri var så veldig begeistret for den originale trilogien. Rogue One synes jeg ble et for fremmed univers, og en kjedelig film. The Force Awakens likte jeg faktisk, og ble oppriktig spent på fortsettelsen. Men det ble jo tidenes kræsjlanding, for The Last Jedi synes jeg var rett og slett elendig. Med denne Solo-filmen blir det vel enda mer lapskaus. Så jeg vil absolutt ikke stresse med å se Solo, og er enig i at de nå er i ferd med å melke kua tørr. For ikke å si ihjel.

Kaster meg med på det du sier om «The Force Awakens». Likte den egentlig godt, og ble spent på fortsettelsen. Spesielt fenget Kylo Ren meg. Så kom «The Last Jedi», og jeg tok meg selv i å se på klokken og sukke i kinosalen, for jeg ville bare at det skulle bli ferdig. Så jeg ser nok ikke Solo på kino, men den må vel sees en gang.

Skrevet

Skal helt klart se den, men venter til den kan strømmes et sted (på Netflix, f.eks.). :) 

Skrevet
På 21.5.2018 den 14.07, Lord Friendzone skrev:

Helt enig.

Rogue One ble jo hyllet av anmelderne, men dessverre var det den dårligste Star Wars-filmen siden.. ja, var den egentlig bedre enn episode 1 og 2?

Når Han Solo-filmen får dårlige anmeldelser, så er den neppe annet enn et makkverk. Men fordelen er jo at når forventningene er på bunn kan man bli positivt overrasket. Men jeg tviler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...