Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann 🌸 

Jeg gikk gjennom en spontanabort i mars, og har endelig fått mensen igjen! Eller.. Jeg skulle helst vært gravid, men nå vet jeg hvertfall at kroppen min er i gang igjen. 

Hvor lang tid etter din SA ble du gravid igjen? Mitt største ønske er å bli gravid igjen så raskt som mulig 💜 Så hvis du har noen tips eller råd, del dem gjerne med meg! 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk gjennom en spontanabort i januar, ble ekstremt dårlig og blødde i 2 uker. Ble anbefalt å vente på første mens og gå til gynekolog for å se på eggstokkene og at alt var i orden. Jeg hadde et slags arr inne i livmora etter spontanaborten, men dette ga ikke innvirkning på en evt ny graviditet. Hadde faktisk eggløsning den dagen jeg var til gynekologen! Utrolig spennende å se hvordan det ser ut inne i livmoren. Så 4 store egg, så gynekologen sa det bare var å prøve igjen.

Jeg har brukt litt tid på å komme meg psykisk etter spontanaborten, veldig redd for at det skal skje igjen. Men nå føler jeg endelig at det er på tide å prøve igjen :) 

Vi holder på å prøve igjen nå, hadde eggløsning på fredag å håper det har satt seg en spire :hjerte: jeg følger gjerne den her for jeg lurer veldig på det selv. Lykke til! 

Skrevet
2 timer siden, Undrende23 skrev:

Jeg gikk gjennom en spontanabort i januar, ble ekstremt dårlig og blødde i 2 uker. Ble anbefalt å vente på første mens og gå til gynekolog for å se på eggstokkene og at alt var i orden. Jeg hadde et slags arr inne i livmora etter spontanaborten, men dette ga ikke innvirkning på en evt ny graviditet. Hadde faktisk eggløsning den dagen jeg var til gynekologen! Utrolig spennende å se hvordan det ser ut inne i livmoren. Så 4 store egg, så gynekologen sa det bare var å prøve igjen.

Jeg har brukt litt tid på å komme meg psykisk etter spontanaborten, veldig redd for at det skal skje igjen. Men nå føler jeg endelig at det er på tide å prøve igjen :) 

Vi holder på å prøve igjen nå, hadde eggløsning på fredag å håper det har satt seg en spire :hjerte: jeg følger gjerne den her for jeg lurer veldig på det selv. Lykke til! 

Så kjedelig at du opplevde det.. Opplevde faktisk SA i januar og mars i år selv. Føler virkelig med deg. Masse lykke til, krysser fingrene for at spiren din sitter 🧡 Tusen takk! Jeg har eggløsning ca. 24 mai, så håper at det går for oss også snart 🌸

AnonymBruker
Skrevet

Til sammen prøvde vi i 2 år, første graviditet etter 1.5 år endte i SA, andre graviditet 6 mnd senere gikk bra.

Anonymkode: 0d296...dc5

Gjest BethD
Skrevet

Vet ikke om det regnes som en SA i den forstand akkurat her men i februar hadde jeg en kjemisk graviditet. Mistet 4+3. 

Regnet den dagen som CD1 og fikk EL når den skulle komme,ble gravid da. Men det var en BO,oppdaget 8+5. 

Fikk mensen igjen nå for straks en uke siden på onsdag og venter nå på EL sånn at vi kan prøve igjen.. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde SA i februar og positiv test nå i helgen. Jeg brukte ganske lang tid på å få negativ test etter SA så HCG sank veldig sakte hos meg. Men det klaffet på første eggløsning etter negativ test 😁 

Lykke til med prøving ❤️ 

Anonymkode: e498b...d73

Skrevet

Jeg ble gravid før jeg fikk mensen igjen. Mistet i uke 7. Er noen år siden nå☺

Skrevet
På 7.5.2018 den 18.07, AnonymBruker skrev:

Til sammen prøvde vi i 2 år, første graviditet etter 1.5 år endte i SA, andre graviditet 6 mnd senere gikk bra.

Anonymkode: 0d296...dc5

Så bra at dere fikk det til tilslutt.

Skrevet
22 timer siden, BethD skrev:

Vet ikke om det regnes som en SA i den forstand akkurat her men i februar hadde jeg en kjemisk graviditet. Mistet 4+3. 

Regnet den dagen som CD1 og fikk EL når den skulle komme,ble gravid da. Men det var en BO,oppdaget 8+5. 

Fikk mensen igjen nå for straks en uke siden på onsdag og venter nå på EL sånn at vi kan prøve igjen.. 

Så trist.. En dag er vel tiden inne for oss også? :-) Håper at det skjer snart for oss begge <3 Har mensen selv nå, håper virkelig at det klaffer denne måneden og at spiren sitter helt ut. Faktisk så har jeg tenkt at den dagen jeg blir gravid, forsvinner jeg fra kvinneguiden så jeg slipper unødvendig redsel og mas :o Hva er dine tanker rundt det? Skal du fortsette å være her, eller ta deg en pause? Spør bare av nysgjerrighet :-D

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde SA i februar og positiv test nå i helgen. Jeg brukte ganske lang tid på å få negativ test etter SA så HCG sank veldig sakte hos meg. Men det klaffet på første eggløsning etter negativ test 😁 

Lykke til med prøving ❤️ 

Anonymkode: e498b...d73

Såå bra at det klaffet fort for dere <3 Tusen takk :-D

Skrevet
2 timer siden, Pearl2.0 skrev:

Jeg ble gravid før jeg fikk mensen igjen. Mistet i uke 7. Er noen år siden nå☺

Så heldig du var :-) Jeg var ikke så heldig dessverre, men krysser fingrene for at det klaffer så jeg slipper mensen neste måned :-)

Gjest BethD
Skrevet
1 time siden, hotfudge skrev:

Så trist.. En dag er vel tiden inne for oss også? :-) Håper at det skjer snart for oss begge <3 Har mensen selv nå, håper virkelig at det klaffer denne måneden og at spiren sitter helt ut. Faktisk så har jeg tenkt at den dagen jeg blir gravid, forsvinner jeg fra kvinneguiden så jeg slipper unødvendig redsel og mas :o Hva er dine tanker rundt det? Skal du fortsette å være her, eller ta deg en pause? Spør bare av nysgjerrighet :-D

En dag skjer det for oss også :) 

vi må ikke gi opp! 

Det er fristende å holde seg borte herifra... men jeg kommer til å ha så mange spørsmål og kommer ikke til å klare å la være å spørre,pluss å høre om andre’s erfaringer på ting og tang... :( 

Skrevet
2 timer siden, BethD skrev:

En dag skjer det for oss også :) 

vi må ikke gi opp! 

Det er fristende å holde seg borte herifra... men jeg kommer til å ha så mange spørsmål og kommer ikke til å klare å la være å spørre,pluss å høre om andre’s erfaringer på ting og tang... :( 

Jeg skjønner det.. Er sånn selv, men jeg tror faktisk jeg kan bli mer avslappet og rolig av å ikke være her inne den dagen jeg blir gravid 🙈 Vell.. Det skal ikke være lett. Prøver dere på deres første barn? 😊

Gjest BethD
Skrevet
9 timer siden, hotfudge skrev:

Jeg skjønner det.. Er sånn selv, men jeg tror faktisk jeg kan bli mer avslappet og rolig av å ikke være her inne den dagen jeg blir gravid 🙈 Vell.. Det skal ikke være lett. Prøver dere på deres første barn? 😊

Nei vi har hvert vårt barn fra tidligere forhold begge to så det blir 2 barnet men vårt første felles! Vi har så lyst å få det til! Dere da ?

Skrevet

13 måneder senere (11 pp)

Skrevet
2 timer siden, BethD skrev:

Nei vi har hvert vårt barn fra tidligere forhold begge to så det blir 2 barnet men vårt første felles! Vi har så lyst å få det til! Dere da ?

Åja 😊 Så koselig. Vi prøver på vårt første barn ❤️

Gjest BethD
Skrevet
5 timer siden, hotfudge skrev:

Åja 😊 Så koselig. Vi prøver på vårt første barn ❤️

Ååå :) 

Jeg håper det klaffer for dere snart :)
Det ser ut som vi har en kronglete vei å gå...

Skrevet

Jeg ble gravid med en gang, fikk altså ikke mensen. Før det hadde vi prøvd i 7 mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Litt annerledes historie her, men jeg hadde barn fra før. Så begynte vi å prøve igjen, uten resultat. Etter et drøyt år ble jeg gravid, stor jubel, men det endte i MA i uke 13 (var da 37 år). Vi hadde tidligere vært interessert i adopsjon, men etter MA'en og med begynnende tegn på alder hos meg (skjeggstrå i ansiktet, uregelmessig mens) hoppet vi over IVF'en og fylte ut papirer i stedet.

1,5 år senere har vi verdens skjønneste ille koreanske gutt sammen, og storesøsknene er helt utrolig stolte. Angrer ikke et sekund, og håper at flere velger denne ruta framfor utallige ivf-forsøk... men det er jo opp til hvert enkelt par, for all del! Alle må velge det som passer for seg :)

Anonymkode: 42ba2...606

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en SA i januar, fikk mensen tilbake 5 uker etter, og testet positivt 2 uker etter det igjen. Er nå 12 uker på vei :)

Anonymkode: f01fc...351

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...