AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #1 Skrevet 7. mai 2018 Har solgt min nåværende bolig, og skal kjøpe ny. Solgte først fordi jeg var redd for ikke å få solgt i tide, eventuelt ikke få den prisen jeg hadde regnet med. Det er nå unnagjort, og jeg merker stress om hvorvidt jeg finner et hus å kjøpe innen sommerferien er ferdig. Er det realistisk å finne et hus og kjøpe det før august? Overtakelse for de nye eierne for min nåværende bolig, har jeg satt til 5.august, slik at jeg forhåpentligvis får kjøpt en ny bolig innen da. Sandefjord er målområdet mitt. Hva er sjansen for at dette går? Må jeg i så fall belage meg på å leie fra august, og så leie lagerplass for møbler etc.? Anonymkode: 11824...c8d
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #2 Skrevet 7. mai 2018 Nei det tror jeg ikke. Hør med megleren på aktuelle boliger og hør om når overtakelse er greit Jeg fikk overta 2,5 uke etter budrunden - selger ville veldig gjerne ut og jeg ville veldig gjerne inn Anonymkode: 7f2b1...0b1 1
solmåneogstjerner Skrevet 7. mai 2018 #3 Skrevet 7. mai 2018 For et par dager siden kjøpte jeg bolig med overtagelse 1. juli. Det er i nærheten av området ditt, men ikke i samme by. Så nei det trenger ikke å være for sent. Om det ikke går uansett så blir det vel lagerleie og kanskje en ferie? 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #4 Skrevet 7. mai 2018 Fredag kjøpte jeg og samboer hus, med overtagelse 16/6. Gikk fint det😊 lykke til i husjakten🤞🏻 Anonymkode: 3057c...112
SesameStreet Skrevet 7. mai 2018 #5 Skrevet 7. mai 2018 (endret) Aldri kjøpt i Sandefjord, men når jeg kjøpte så hørte jeg mange spørre megler om når overtagelsedatoen var mulig å få til og megler svarte veldig ofte at det var helt åpent fordi at de hadde følgende løsning (varierte veldig) som gjorde at de ikke trengte å bli boende der mer enn et par uker. Jeg tenker tre måneder er null stress, det burde gå strålende! Endret 7. mai 2018 av SesameStreet 1
WCKD Skrevet 7. mai 2018 #6 Skrevet 7. mai 2018 Null stress. Kjøpte leilighet i juni i fjor og overtok 1. august. Solgte min i juli og ga den fra meg 15. august.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #7 Skrevet 7. mai 2018 Takk for svar alle sammen. Føler meg bittelitt mindre stresset. Men likevel ligger jeg våken litt lenger enn vanlig hver kveld. Hater å flytte! Anonymkode: 11824...c8d
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #8 Skrevet 7. mai 2018 Min svigerinne kjøpte seg ny bolig forrige mandag, flytter inn 15.juni. Så det er fortsatt muligheter, men kanskje du må føytte før ferien? Om jeg skulle flyttet hadde jeg nok ikke ville brukt ferien til flytting. Anonymkode: 720e6...918
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #9 Skrevet 7. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Min svigerinne kjøpte seg ny bolig forrige mandag, flytter inn 15.juni. Så det er fortsatt muligheter, men kanskje du må føytte før ferien? Om jeg skulle flyttet hadde jeg nok ikke ville brukt ferien til flytting. Anonymkode: 720e6...918 Hvorfor ikke? Å bruke ferien til å flytte og komme på plass i ny bolig kan være helt ok (og en veldig lur måte å bruke ferien på i år). Anonymkode: 09710...520 2
Guppy88 Skrevet 7. mai 2018 #10 Skrevet 7. mai 2018 (endret) Det er mulig å få til. Legg inn bud med overtakelsesdato som forbehold. Endret 7. mai 2018 av Guppy88
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #11 Skrevet 7. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Min svigerinne kjøpte seg ny bolig forrige mandag, flytter inn 15.juni. Så det er fortsatt muligheter, men kanskje du må føytte før ferien? Om jeg skulle flyttet hadde jeg nok ikke ville brukt ferien til flytting. Anonymkode: 720e6...918 Min siste dag på min nåværende jobb er 22.juni, og jeg skal flytte til en by halvannen time unna -så tror nok ikke jeg kan flytte mens jeg fremdeles jobber og bor her jeg er nå. Første dag på jobb i ny jobb, og by, er 12.august. Håper jeg finner noe innen den tid, og jeg må nok bruke ferien til flytting. Anonymkode: 11824...c8d
Belima Skrevet 7. mai 2018 #12 Skrevet 7. mai 2018 Håper du har sett på boliger i Sandefjord. Hvis du ikke vet hvor i Sandefjord du ønsker å bo, så sjekk ut via Finn eiendom hvor du vil bo i forhold til arbeidsplassen din. Ring eller send mail til forskjellige meglere og spør om når de boligene du er intr. i er innflyttingsklare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå