Gå til innhold

Skjerming av uteplass, tips ønskes

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal prøve å få med meg alle relevante opplysninger fra starten av, men jeg kan ikke utelukke at jeg glemmer noen detaljer.

Saken er at vi bor nest innerst i en blindvei, og naboen bor da innerst.

Alle husene har samme plan for uteareal, med biloppstillingsplass på nordsiden av huset, inngang på østsiden, plen på sør og vestsiden.  Det betyr at alle (bortsett fra innerste nabo) har en plen som grenser til naboens biloppstillingsplass, men som ellers er ganske skjermet.  Men nå har naboen vår tatt i bruk sin biloppstillingsplass som det stedet der de oppholder seg.  De har bygget platting, har plassert utemøbler sine der,  bygget en utepeis, osv og det må de jo få lov til.

Mitt problem er at vi dermed sitter på utstilling når vi er i hagen.

Vi har en hekk mot deres biloppstillingsplass, men den kan ikke være høyere enn 180 cm, og når plattingen deres er ca 50 cm høy, har de ingen problemer med å se over hekken.  (Noe de gjør ofte, spesielt barna deres)

Den eneste formen for skjerming vi kommer på, er å sette opp en paviljong/telt, men det tar så stort areal av plenen, og tar bort mye av ettermiddagssolen og kveldssolen.

Noen gode tips?  

Anonymkode: 1f2c6...70e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg glemte å si at vi ligger litt lavere i terrenget enn naboens tomt er og hekken vår blir da en god del lavere på deres side enn hos oss.  Jeg tror de vil kunne sitte ved spisebordet (når det kommer på plass) og se ned på oss over hekken.

Anonymkode: 1f2c6...70e

AnonymBruker
Skrevet

hva med uttrekkbar sidemarkise. Vi har montert det på husveggen og drar den ut når vi skal sitte ute. Da blir det en tett vegg mot naboen, men ingeting der når vi ikke er ute. Vår er sånn at den kan også monteres på en kraftig stolpe. Hva med en slags pergola. Du skal ikke langt fra nabogrensen før du kan bygge høyere opp med f.eks en slags pergola. 

Anonymkode: 7c9a0...4d7

• Liker 1
Skrevet

Hva med å spørre naboen  om dere kan lage høyere gjerde? Slik at det blir 180 på deres side og da 230 (?) på din side? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...