AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #1 Skrevet 7. mai 2018 Har datet en brannmann et par ganger og det lover veldig bra. Jobben hans har ikke vært et særlig tema, og jeg vil ikke fokusere for mye på det heller. Men jeg lurer; hva slags turnus er det vanlig å ha for en brannmann? Og har du merket noe "ekstra" oppmerksomhet fra andre kvinner rettet mot ham fordi han er brannmann (og det visstnok er mange kvinners våte drøm)? Anonymkode: e4f4c...973
Juniper Skrevet 7. mai 2018 #2 Skrevet 7. mai 2018 Turnuser kommer jo helt an på hvor man er brannmann. Varierer mellom ulike brannvesen. Kommer jo i første rekke an på om han er heltid eller deltid, dagkassernert eller døgnkassernert. Sjalusi og sånt fordi man har en brannmann? Kommer vel an på miljøet du vanker i. De fleste brannmenn i Norge er deltidsfolk, godt voksne, litt for dårlig trente og har brannmannjobben omtrent som en hobby. De som er fulltid får imidlertid trent i arbeidstiden. Ofte har de en ekstrajobb siden det er såpass mye fri. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #3 Skrevet 7. mai 2018 Vokst opp med en pappa som er brannmann. Og jeg fikk masse tid med papps. Mamma trives med noen kvelder alene og de benytter seg av friukene hans til ferier og lignende Anonymkode: 1a5ec...e4e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #4 Skrevet 7. mai 2018 8 timer siden, Juniper skrev: Turnuser kommer jo helt an på hvor man er brannmann. Varierer mellom ulike brannvesen. Kommer jo i første rekke an på om han er heltid eller deltid, dagkassernert eller døgnkassernert. Sjalusi og sånt fordi man har en brannmann? Kommer vel an på miljøet du vanker i. De fleste brannmenn i Norge er deltidsfolk, godt voksne, litt for dårlig trente og har brannmannjobben omtrent som en hobby. De som er fulltid får imidlertid trent i arbeidstiden. Ofte har de en ekstrajobb siden det er såpass mye fri. Han er heltidsbrannmann i Oslo. Midt på siste halvdel av tjueårene. ... men det greieste er vel å spørre han ved en naturlig anledning:) Anonymkode: e4f4c...973
Juniper Skrevet 8. mai 2018 #5 Skrevet 8. mai 2018 Da har han nok fulle hender på jobb, ja. Tror de kjører 12-timers skift i Oslo, men er ikke helt sikker.
WCKD Skrevet 8. mai 2018 #6 Skrevet 8. mai 2018 Tipper han er g 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Men jeg lurer; hva slags turnus er det vanlig å ha for en brannmann? Og har du merket noe "ekstra" oppmerksomhet fra andre kvinner rettet mot ham fordi han er brannmann (og det visstnok er mange kvinners våte drøm)? Anonymkode: e4f4c...973 Hvorfor bryr man seg om dette?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #7 Skrevet 8. mai 2018 Haha, trodde det var en myte at damer likte brannmenn eksepsjonelt godt? Ville i alle fall ikke bekymret meg for det om jegvar deg Anonymkode: 17d1f...b7f 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #8 Skrevet 8. mai 2018 I Oslo har de 12-timers skift, ja. En god del mindre attraktiv turnus enn min mann, f.eks, som har 24-timer skift, og kun jobber 7 døgn pr 4 uker. Jeg er gift med en (heltids) brannmann på 27. året. Kan ikke si det har vært veldig plagsomt med damer, altså, men det kommer nok mer an på hvem han er som person enn jobben han har. Mitt fokus ligger nok mer på det å måtte forholde seg til å ha en mann med et risikofylt yrke. Han driver med røykdykking, og det er ikke kult å sitte hjemme og vite at det er full fyr et sted hvor det er nødvendig at brannfolkene tar seg inn. Brannmenn har også en forhøyet risiko for alle typer kreft. Anonymkode: 23ed2...709 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #9 Skrevet 8. mai 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha, trodde det var en myte at damer likte brannmenn eksepsjonelt godt? Ville i alle fall ikke bekymret meg for det om jegvar deg Anonymkode: 17d1f...b7f Håper det! Jeg (TS) har aldri hatt en greie for brannmenn, men så i en annen tråd for noen dager siden at brannmenn faktisk ER en greie for mange 🙈 4 timer siden, AnonymBruker skrev: I Oslo har de 12-timers skift, ja. En god del mindre attraktiv turnus enn min mann, f.eks, som har 24-timer skift, og kun jobber 7 døgn pr 4 uker. Jeg er gift med en (heltids) brannmann på 27. året. Kan ikke si det har vært veldig plagsomt med damer, altså, men det kommer nok mer an på hvem han er som person enn jobben han har. Mitt fokus ligger nok mer på det å måtte forholde seg til å ha en mann med et risikofylt yrke. Han driver med røykdykking, og det er ikke kult å sitte hjemme og vite at det er full fyr et sted hvor det er nødvendig at brannfolkene tar seg inn. Brannmenn har også en forhøyet risiko for alle typer kreft. Anonymkode: 23ed2...709 Akkurat... Men betyr det at de er på brannstasjonen i 12 timer? Eller at de må oppholde seg så og så nærme brannstasjonen i fall utrykning? Jeg tror kanskje jeg også kommer til å bekymre meg mest for risikoen ved yrket hans... Men den tid, den sorg. Anonymkode: e4f4c...973
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #10 Skrevet 8. mai 2018 Noe ekstra oppmerksomhet får han nok ikke. Det er da mange yrker som har turnus, og de fleste går det vel bra med? Må til det om Norge skal gå rundt. Synes derimot synd i han som åpenbart bare blir målt etter yrke. Anonymkode: 4bb2b...d8b 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #11 Skrevet 8. mai 2018 Haha, jeg tviler da på at det henger kåte damer rundt brannstasjonene Jeg er vokst opp med pappa som røykdykker, og det innebar et høyst normalt familieliv. Han jobbet vanlige dager. Det eneste jeg husker som spesielt var når alarmen gikk da han hadde bakvakt, og måtte rushe avsted. Og klærne som ofte hang til lufting, det var ikke alltid han skiftet på stasjonen. Jeg tror det psykiske er tøffest for brannmenn, og det er et yrke jeg har enorm respekt for. I voksen alder har pappa fortalt om enkelte opplevelser som var innmari tøffe for ham, for eksempel å hente ut døde mennesker fra branntomter, noe han har gjort mange ganger. En hendelse som gjorde ham søvnløs var da et bolighus var overtent. De prøvde å ta seg inn, men alle innganger raste ned og de kunne rett og slett ikke. Inne var det et barn som skrek, og utenfor sto hysteriske foreldre. Barnet døde i den brannen, og pappa gikk i terapi i årevis etterpå. Skyldfølelsen har han fortsatt, og dette er mange år siden. Anonymkode: 26b9c...cbf 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #12 Skrevet 8. mai 2018 Tror ts har sett for mye på amerikanske serier til å tro at det er like vilt her i Norge.. Anonymkode: 2011e...56f 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #13 Skrevet 8. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Akkurat... Men betyr det at de er på brannstasjonen i 12 timer? Eller at de må oppholde seg så og så nærme brannstasjonen i fall utrykning? Anonymkode: e4f4c...973 Da er de på brannstasjonen i 12 timer, ja. Anonymkode: 23ed2...709
SoWhat? Skrevet 8. mai 2018 #14 Skrevet 8. mai 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, jeg tviler da på at det henger kåte damer rundt brannstasjonene Jeg er vokst opp med pappa som røykdykker, og det innebar et høyst normalt familieliv. Han jobbet vanlige dager. Det eneste jeg husker som spesielt var når alarmen gikk da han hadde bakvakt, og måtte rushe avsted. Og klærne som ofte hang til lufting, det var ikke alltid han skiftet på stasjonen. Jeg tror det psykiske er tøffest for brannmenn, og det er et yrke jeg har enorm respekt for. I voksen alder har pappa fortalt om enkelte opplevelser som var innmari tøffe for ham, for eksempel å hente ut døde mennesker fra branntomter, noe han har gjort mange ganger. En hendelse som gjorde ham søvnløs var da et bolighus var overtent. De prøvde å ta seg inn, men alle innganger raste ned og de kunne rett og slett ikke. Inne var det et barn som skrek, og utenfor sto hysteriske foreldre. Barnet døde i den brannen, og pappa gikk i terapi i årevis etterpå. Skyldfølelsen har han fortsatt, og dette er mange år siden. Anonymkode: 26b9c...cbf Så forferdelig! Han er en helt uansett de risikerer jo livet for å redde andre nå og da.
SoWhat? Skrevet 8. mai 2018 #15 Skrevet 8. mai 2018 Var sammen med en. Han var ikke mer populær hos damene enn hvilken som helst annen mann! Men han jobbet deltid som brannmann, og en kan ho bli litt nervøs når de er ute på jobb. Det sier seg jo selv. De er helter, på lik linje med andre som jobber med mennesker. De er jo i fare nå og da, så en ekstra stjerne får de fra meg.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #16 Skrevet 8. mai 2018 1 time siden, SoWhat? skrev: Så forferdelig! Han er en helt uansett de risikerer jo livet for å redde andre nå og da. Brannkfolk har ikke for vane å risikere livet på jobb, altså. Da er det dårlig hms på arbeidsplassen. Det ligger nøye risikovurderinger bak avgjørelser som blir tatt når de er ute på jobb. De sender f.eks ikke folk inn i brennende bygninger hvis det er reell fare for at de ikke kommer seg helskinnet ut igjen. Risikoene i yrket ligger mer i skader som oppstår over tid, som psykiske belastninger pga tøffe situasjoner (dødsbranner, ulykker hvor folk er hardt skadd eller døde) og, som tidligere nevnt, kreftfare. Anonymkode: 23ed2...709 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #18 Skrevet 8. mai 2018 Du burde holde han unna blålys festene. Vet ikke hvor de pleier å være nå, men har før blitt avholdt på Lavo. Det er rene swingers partyet. Anonymkode: 73e05...5d3
Juniper Skrevet 9. mai 2018 #19 Skrevet 9. mai 2018 Noen av de yngre karene liker å markedsføre seg som brannmenn på fester og sånt, og det trekker i en viss grad damer. Har sett det i aksjon. Men de fleste brannmenn jeg kjenner er rolige, sindige folk som har sett alt for mye dritt og vet de kommer til å se mer. Når toget kjører over en stakkar som har forvillet seg inn på skinnegangen er det gutta i brannvesenet som kommer for å samle sammen det som er igjen. De klipper levende og døde i ulik forfattning ut av bilvrak. I grisgrente strøk blir de send ut på jobber som politiet skulle tatt, men det er ikke politi på stedet. Det går i husbråk, ulykker og folk som utagerer. Husker du kapringen av Valdresekspressen? Det var brannmenn som måtte sikre stedet, søke etter eventuelle flere gjerningsmenn, og som sammen med helse la drapsmannen i bakken. Ombord i bussen fant de ut at et av ofrene var datteren til en kollega. Drapet på hun på Ringsaker i vinter? Dykkerne til Gjøvik brannvesen som reiste til Våler for å finne en død kvinne på elvebunnen. Å skulle redusere brannmenn til sexsymboler er veldig fordummende for meg. De gjør en fantastisk samfunnsinnsats, bærer sårene med seg, og strever videre. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #20 Skrevet 9. mai 2018 Pappa er røykdykker. En risiko er det jo alltid, men de har strenge helsekrav, og jevnlige kontroller. Sikkerheten settes høyt, og de går aldri inn, hvis ikke området er sikret først. For noen år siden, var ei kirke påtent. Da brannmenne kom, satt styggingen som hadde tent på kirka på trappa og ventet på dem. De ble skutt og drept. Men sikkerheten har blitt skjerpet siden det. Tror ikke du trenger å bekymre deg. Sjansene for at noe skal skje er små. De har god opplæring, og som sagt, sikkerhetskravene er veldig strenge. Anonymkode: 4b017...8b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå