Gå til innhold

Når hele familien drar på ferietur, uten minstemann.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer, hans to barn fra ett tidligere forhold, besteforeldrene til barna, tante, onkel, søskenbarn reiste på weekendtur til Stockholm i helgen.. 

Jeg fikk tilbud om å være med, mens vårt fellesbarn på 7 år aldri fikk tilbudet... Han kunne vi plassere hos barnevakt. 

Jeg valgte å være hjemme sammen med fellesbarnet vårt, da jeg syntes dette var utrolig urettferdig.. Hadde ikke samvittighet til å sette han bort hos barnevakt og reise på familietur uten... 

De sendte snaps hele helgen,  og virkelig GNIR inn at de koser seg.. Ringer og face timer med gutten på 7 hvor de gjemmer seg bak en diger softis og viser hva de har shoppet blant annet. 

De kommer hjem, uten å i det minste kjøpt en liten ting til gutten som ventet i spenning hjemme.. 

Mammahjertet blør!!  Hvorfor kan ikke minstebarnet bli inkludert?? Han er ikke SÅ liten lenger... 

Jeg greide ikke å være hyggelig mot min samboer og hans barn (som jeg selvfølgelig ikke skylder på) da de kom hjem i går.. Jeg spurte ikke om turen hadde vert fin og jeg gikk til sengs tidlig.. Kveldsmaten jeg hadde lovet til de kom hjem uteble.

Er jeg hårsår?

Anonymkode: cff22...e64

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men snakker dere ikke om slike turer før de drar da? Kan ikke du ta det som en selvfølge at dere er med?

Anonymkode: dddab...617

• Liker 47
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er de andre barna? Hvem sa at minstemann måtte bli hjemme? 

Jeg hadde aldri tillatt å ikle ha med minstemann. Hvertfall ikke når han er 7år. Trassen sur og lei 2-3åring på storbyferie, Nei takk! Men en 7åring er mer enn stor nok. 

Anonymkode: d4395...7f6

• Liker 37
Skrevet

Ikke gi dem gleden av å vise at du er lei deg. Tydelig at de ser på han som annensortering. 

Finn heller på noe gøy med minstegutten.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Verste jeg har hørt! "Besteforeldrene til barna" - ditt barn som er felles med din mann er jo også deres barnebarn?? Det er jo halv-søskenbarn? Er tanten eller onkelen tante eller onkel til de to barna er det jo et søsken til mannen din - så dette er jo familie for deres felles gutt på 7 også!

Anonymkode: 2e908...17d

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men snakker dere ikke om slike turer før de drar da? Kan ikke du ta det som en selvfølge at dere er med?

Anonymkode: dddab...617

Jo.. vi snakket jo om det.. Men jeg fikk jo beskjed med svigers om at minstemann kunne være hos mine foreldre.. De så ikke vitsen i at han skulle bli med på storbytur.. 

Jeg orket ikke å krangle på det, takket pent nei for min egen del og planla helgen hjemme. Vi koste oss jo hjemme også, og jeg tenkte at han sikkert kom til å være fornøyd med det.. Men så begynte de jo å ringe på facetime for å gni det inn.. Hadde jeg visst det så hadde jeg jo skjermet han for det..   Da ble han lei seg... Jeg forventet jo at de kjøpte noe til å ta med seg hjem til han, jeg sa jo det til min samboer før han dro..  så jeg fortalte han det slik at han ble glad igjen.. 

• Liker 1
Skrevet

Dette er på grensen til ondskapsfullt. En 7 åring er ikke et lite barn lenger, og å utelukke han fra en slik familieferie som dette, er bare forferdelig dårlig gjort. Er det mer som skurrer med denne mannen?

• Liker 47
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, evelynn skrev:

Er samboeren din (dvs pappaen til gutten din) en normal, mental frisk person eller?

Bra at du ble hjemme med sønnen din og synd at du ikke tok ham på en spenne reise, bare dere to. Tusenfryd, badeland eller lignende.

Dette er dessverre for langt unna, og de stakk jo av på flyplassen med bilen... 

Gjest Kritt
Skrevet

Kanskje de som inviterte regnet som en selvfølge at syvåringen også var invitert med når begge foreldrene var?

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig stygt av dem. Selvfølgelig skal minstemann også være med. Her burde mannen hatt baller til å si til familien, enten drar alle eller ingen.

Vil tro det er der det ligger. Dette skal du ikke finne deg i Ts. Minn ham på at det er hans barn også. Krev at han behandler alle barna sine med samme respekt og kjærlighet,

unnskyld meg, men fy faen, jeg blir kvalm. Føler veldig med deg og minstemann. :klem: 

Anonymkode: 0f3c1...6e8

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er de andre barna? Hvem sa at minstemann måtte bli hjemme? 

Jeg hadde aldri tillatt å ikle ha med minstemann. Hvertfall ikke når han er 7år. Trassen sur og lei 2-3åring på storbyferie, Nei takk! Men en 7åring er mer enn stor nok. 

Anonymkode: d4395...7f6

de andre barna er 11- 12- 14 og 17..  svigers sa det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Ulven skrev:

Dette er på grensen til ondskapsfullt. En 7 åring er ikke et lite barn lenger, og å utelukke han fra en slik familieferie som dette, er bare forferdelig dårlig gjort. Er det mer som skurrer med denne mannen?

Det er ondskapsfullt.

Anonymkode: 0f3c1...6e8

• Liker 10
Gjest Bøff Eløff
Skrevet (endret)

Hvorfor i helsikken sier du ikke i fra? Hvorfor er du så tafatt? 

Jeg synes faktisk du er like slem som dem som tillatter denne forskjellsbehandlingen.

Endret av Bøff Eløff
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at dette kanskje var ment som en "voksenferie" og med en 7-åring så må gjerne programmet skrives om? En 7-åring krever gjerne et helt annet opplegg enn det barn i 11-17 års alderen krever. 

Anonymkode: f9622...2e5

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er dessverre for langt unna, og de stakk jo av på flyplassen med bilen... 

Ei venninne av meg har unge med samboeren sin, han har to gutter fra tidligere, de har en "guttehelg" en gang i året (de ses oftere, men de har boys only en gang i året som deres greie) - kun de tre og da er bilen hjemme hos henne og deres felles barn nettopp slik at hun ikke blir "låst" hjemme!

Anonymkode: 2e908...17d

• Liker 7
Skrevet

Hvor gamle er de barna som fikk være med på turen? 

Uansett så syns jeg at dette var dårlig gjort mot minstemann! Når han er 7 år så forstår han jo at han ble ekskludert... 

• Liker 1
Skrevet

Er det stor aldersforskjell mellom ditt barn og halvsøsknene/søskenbarna?

Skrevet
Akkurat nå, Mafoyo skrev:

Er det stor aldersforskjell mellom ditt barn og halvsøsknene/søskenbarna?

Så nå at det allerede var nevnt.

Skrevet

Fyyy faen, hadde rablet! Makan til forskjellsbehandling! :frustrert:

Stakkars 7-åring! 

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...